Już jutro na serwery H1Z1: Just Survive trafi niby niewielka aktualizacja, ale z pewnością nieźle ona namiesza.

W tym momencie gracze powinni przypomnieć sobie fakt, że tytuł ten nadal jest we wczesnym dostępie i, że od dawna domagali się zmian w systemie budowania. No cóż, nowy modularny system budowania baz w H1Z1: Just Survive pojawić się ma już latem, ale do tego czasu ekipa tej gry musi wyeliminować pewne funkcje, które nie powinny istnieć, a także wykorzystać ten czas na przetestowanie założeń, jakie obecne będą w przyszłości.

I właśnie jutrzejsza aktualizacja to zapoczątkuje.

Kilka dni temu pisałam o bardzo kontrowersyjnej łatce, która trafiła na serwer testowy. Miała ona wprowadzić następującą zmianę: „Zamykanie bram niszczy teraz wszystkie obiekty, które ją przenikały„. No cóż, z pewnością ucieszy Was informacja, że nieco zmieniono podejście, ale bramy nadal będą funkcjonować w inny sposób.

Oprócz tego, od jutra w grze pojawi się w końcu funkcja rekurencyjnego niszczenia struktur, która to zapowiedziana została rok temu! Co to oznacza? Otóż, jeśli element bazy na którym umiejscowione zostały inne struktury, został zniszczony, to wszystko doczepione i zależne do tej jednostki także zostanie zniszczone. Jeśli więc zbudujecie stos przedmiotów jeden na drugim i zniszczycie ten położony najniżej, to wszytko powyżej też zostanie zniszczone. Zmiana ta może zasmucić te osoby, które budują różnego rodzaju „schody do nieba”, ale jest to przykład niezamierzonej funkcjonalności. Co ważniejsze, wprowadzenie tej funkcji pomoże w sprzątaniu świata i nie będzie więcej żadnych zawieszonych w powietrzu losowych elementów konstrukcyjnych. Łupy znajdujące się w skrzynkach, na strukturach, które znikną, spadną na ziemię.

Niestety, oznacza to także, że na najbliższe kilka miesięcy strategia rajdowania baz, ulegnie znacznej zmianie. No ale czegóż się nie robi, dla ulepszenia gry – prawda?

Aby wprowadzić tą małą, ale jakże znaczącą łatkę, potrzebny jest reset serwerów, a więc przygotujcie się na jutrzejszy WIPE.

Oto jakie zmiany i poprawki wprowadzone zostaną jutro do H1Z1: Just Survive:

  • Bramy ulegną samozniszczeniu zamiast niszczyć przenikające je przedmioty w momencie zetknięcia;
    • Nie dotyczy to jednak wszystkich przedmiotów bo, piece, pojemniki, ule, kolektory rosy, drewniane barykady, pułapki, drut ko;kolczasty, pułapki punji, stoły crafterskie i broń ulegną zniszczeniu, jeśli będą obecne na drodze otwierającej i zamykającej się bramy;
  • Włączona zostanie funkcja rekurencyjnego niszczenia;
    • Zniszczenie obiektu głównego spowoduje zniszczenie elementów dołączonych do niego (np. górnej wiaty);
  • Naprawiono istniejący od dawna błąd, który pozwalał na wykorzystanie exploitu powodującego wywalanie się serwerów gry;
  • Kilka poprawek z interfejsie MarketPlace;
  • Naprawiono błąd, który po wylogowaniu z pierwszego serwera i próbie dołączenia na kolejny, wywalał klienta gry;
  • Naprawiono kilka innych błędów powodujących zamykanie się klienta gry;
  • Naprawiono błąd, gdzie głowa postaci znikała po celowaniu podczas leżenia;
  • Naprawiono exploit, dzięki któremu gracze mogli wylogować się na niektórych przedmiotach, a po zalogowaniu znajdowali się wewnątrz tego obiektu;
  • Naprawiono exploit, który pozwalał graczom na poruszanie się w pozycji siedzącej;
  • Naprawiono problem z kodem anty-exploitowym, który mógł nieprawidłowo zarejestrować i zabić graczy skaczących na dachach.

Miejmy nadzieję, że wierni fani tego survivala, potraktują te zmiany jako początek czegoś dobrego, a nie początek końca gry. Warto pamiętać, że już za kilka miesięcy, gracze H1Z1: Just Survive cieszyć się będą nowiutka mapą i modularnym systemem budowania baz.

O ile wytrzymają zmiany, jakie ekipa H1Z1: Just Survive musi wprowadzić do gry, zanim zapowiadane od kilku miesięcy nowości, trafią na serwery.

Modularny system budowania baz w H1Z1: Just Survive

Jeśli macie jakieś pytania odnośnie wprowadzanych zmian, to zadajcie je poniżej w komentarzach do tego wpisu. Na FB jest ich po prostu za dużo i mogę coś przegapić 🙂

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?

Poprzedni artykułEkipa Project Genom przeprowadza pierwsze testy nowego, ulepszonego świata gry
Następny artykułOsiris: New Dawn przygotowuje się do wielkiej kwietniowej aktualizacji
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Paweł Ceryni

lubie to