Nadszedł dzień, kiedy na serwery H1Z1: King of the Kill trafi długo wyczekiwana aktualizacja, a wraz z nią w grze pojawi się wiele zmian i nowości. W skrócie: ma być lepiej.

Zacznijmy od tego, że wszystkie serwery H1Z1: King of the Kill wyłączone zostaną o godzinie 22:00 czasu polskiego na około 6 godzin. W tym czasie udostępniony zostanie graczom serwer testowy, i tu dobra wiadomość – od kilku dni czynna jest wersja europejska tego serwera.

Jedno z najczęściej pojawiających się w ostatnim czasie pytań związane jest z nagrodami, jakie można było zdobyć za Weekendowe Wyzwania. Śpieszę poinformować, że o ile spełniliście wszystkie wymagania, to nagrody te znajdziecie na swoim koncie po zakończeniu tej aktualizacji.

Wracając do dzisiejszej aktualizacji – poniżej zamieszczam listę zmian i nowości, jakie trafią dzisiaj na serwery Live.

Poprawa rejestracji obrażeń

Ta aktualizacja obejmie wprowadzenie ulepszonego i zoptymalizowanego kodu rejestrującego obrażenia. Był to skomplikowany proces, który rozpoczął się od ulepszenia funkcjonowania serwerów, aby poprawić ich wydajność. Następnie wprowadzono podział na regiony, aby uzyskać spójne doświadczenie, co pozwoliło twórcom gry na konkretnych poprawkach. Ostatnim krokiem było poprawienie kodu rejestracji obrażeń.

  • Zoptymalizowano opóźnienia serwera, aby zapewnić bardziej dokładny ruch i pozycję postaci.
  • Poprawiono śledzenie pocisku w celu zapewnienia, że trafienia się rejestrowane szybciej i konsekwentnie.
  • Usunięto blokadę i animację opuszczenia broni w momencie znajdowania się zbyt blisko obiektu blokującego strzał. Od teraz, gracze mogą wystrzelić, ale pocisk odbije się od elementu blokującego.
  • Ulepszono pole widzenia, tak aby zmniejszyć frustrację w momentach, w których wydaje się, że gracz powinien móc postrzelić cel, ale nie może trafić.
  • Strzały z bliska będą dokładniejsze.

Strzelba

Wprowadzono wiele poprawek w funkcjonowaniu tej broni, wliczając w to przeprogramowanie jej wzoru strzału.

  • Rozrzut granulek jest teraz systematyczny z pewnymi małymi wariacjami, zamiast jak dotychczas losowy.
  • Zwiększono liczbę granluek
  • Zmniejszono obrażenia zadawane przez pojedyncza granulkę
  • Usunięto spadek wartości obrażeń w zależności od dystansu – nowy rozrzut zmniejszy ilość granulek trafiających w cel na dalszym zasięgu.
  • Dodano współczynnik na strzał w głowę – 2,7 x obrażenia, który zmniejsza się wraz z dystansem.

Skirmish – Potyczki

Popularne potyczki już niedługo powrócą do gry. Dla osób, które są nowe – są to mecze weekendowe z alternatywnymi zestawami reguł, które maja zapewnić różnorodność. Zmiany w regułach obejmują najczęściej typy broni, jakie mogą być używane oraz zmieniają działanie bezpiecznych stref.

Pierwszy Skirmish jaki zostanie udostępniony graczom to… Snajperki i Strzelby. Na tą chwilę nie wiadomo, jakie nagrody będą do zdobycia (i czy w ogóle jakieś będą).

 

ARENA – Mapa

Zmiany na mapie związane są z poprawą oświetlenia, zmianą terenów oraz nowymi lokacjami.

Trzy nowe lokacje dodano wokół Pleasant Valley:

  • Hillside Villas – na wschód od PV. Osiedle dużych domów o różnych elewacjach
  • Morton Distribution and Storage – na północ od PV. Miejsce składowania kontenerów z wielkim, widocznym z daleka dźwigiem.
  • Henninger Plaza – na zachód od drogi do Kurama Hospital. Gracze znajdą tutaj olbrzymi sklep, stację benzynową, kilka mniejszych sklepów oraz parking.

Oprócz tego:

  • Dodano dziewięć nowych miejsc w których można znaleźć łupy w pobliżu Hillside Villas oraz dróg prowadzących do tej lokacji, jak i do Morton Distribution and Storage;
  • Aby ułatwić nawigację zmieniono wnętrza wielu budynków;
  • Zmniejszono mgłę;
  • Przedmioty do podniesienia mają teraz widoczny kontur;
  • Usunięto gaśnice;
  • O 30% zmniejszono ilość eksplodujących beczek;
  • Rozjaśniono cienie.

 

Skórki na pojazdy

W grze pojawią się nowe domyślne skórki na pojazdy: ATV, terenówkę i półciężarówkę. Domyślne skórki można wybrać w menu wyglądu (Appearance). Nowe kolory pojazdów pojawią się także i w świecie.

 

Interfejs

Wprowadzone zostały zmiany w interfejsie użytkownika:

  • Wykrzyknik podpowiada, że w ekwipunku znajdują się nowe rzeczy;
  • Okna skrzynek zamkniętych, jak i otwartych, zostały połączone w jedno;
  • Połączono inventory postaci z oknem craftu;
  • Zielone oznaczenie przy wytwarzanym przedmiocie informuje o dostępności wszystkich składników;
  • Lewy przycisk myszki wytwarza jeden przedmiot, prawy przycisk – ich maksymalną możliwą ilość.

 

Błędy i poprawki:

  • Przesunięto zegar leczenia i tworzenia przedmiotów, aby nie zasłaniał celownika;
  • Gracze otrzymają nagrody z ostatnich Weekendowych Wyzwań;
  • Przy użyciu klasycznych znaczników trafień, pogrubiona czcionka oznacza trafienie w głowę;
  • Dźwięki otrzymanych obrażeń będą słyszalne;
  • W grach drużynowych usunięto kontury postaci z drużyny, nazwy członków drużyny widoczne będą po wciśnięciu Alt;
  • Spadochrony już się nie kręcą w kółko na starcie meczu;
  • Kamizelki będą widoczne na parkach;
  • Gracze mogą wyłączyć dźwięki związane z degradacją pojazdu w pliku useroptions.ini edytując linię VehicleDegradationVolume=1;
  • Dodano informację o nazwie zabitego gracza, jego poziomie oraz jak dużo punktów XP się otrzymało;
  • Informacja o ping będzie częściej aktualizowana;
  • Usunięto kolizję ze strzał, które trafiły w cel tak aby nie blokowały one innych pocisków;
  • Granaty ogłuszające będą oddziaływać na graczy w pojazdach;
  • Gracze ponownie powinni móc użyć czat głosowy po śmierci;
  • Dopasowano model taksówki;
  • Naprawiono problem z kamerą podczas wchodzenia do pojazdu z pozycji leżącej;
  • Przycisk otwarcia i zamknięcia ekwipunku zostanie zaktualizowany w przypadku jego zmiany;
  • Naciśnięcie ESC anuluje zmianę związana z ilością przedmiotów w stosach w ekwipunku gracza;
  • Podział stosu nie straci funkcjonalności, jeśli gracz opuścił menu po zmianie ilości.

No i co o tym myślicie fani H1Z1: King of the Kill?

Jestem przekonana, że wiele osób z niecierpliwością wyczekuje meczy rankingowych dla drużyn. Dobra wiadomość jest taka, że funkcja ta jest priorytetem dla twórców tej gry i powinna zostać dodana w kolejnej dużej aktualizacji (koniec czerwca?). Oprócz tego spodziewać się można dalszego balansu rozgrywki i broni.

Wszystko co musicie wiedzieć o Pre-Sezonie IV w H1Z1: King of the Kill

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?

Poprzedni artykułStartuje kolejna faza beta testów strzelanki LawBreakers
Następny artykułStriker trafi do Black Desert Online już w przyszłym tygodniu
4 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Pytanko

Tak z ciekawosci zapytam czy „Rozjaśniono cienie.” nie spwoduje spadku FPS ?

Tompork

nonono calkiem fajne te zmiany wyglada na to ze dobrze zrobilem ze wybralem h1z1 a nie playerunkown

Kinya Turbgroszka

Nie wiem, podobno jest lepiej – przynajmniej tak było na testowym 🙂

Creative

W końcu doczekałem się tego update’u. Mam nadzieję, że w końcu poprawią stabilność tej gry i strzelanie bo czasem to ludzie głowy nie mają i żaden pocisk w łeb nie trafia, za to ja z kilometra dostaję heda i tyle z zabawy. Co do lokacji nowych to trzeba będzie je przetestować od razu na starcie aby się obeznać co i jak. Co do Skrimish – w końcu będę mógł pograć bo od dawna chciałem to przetestować.