Największa aktualizacja w historii H1Z1: Just Survive, czy też kompletna przeróbka tej gry, będzie już od jutra (lub tez może jeszcze dzisiejszej nocy) dostępna na serwerze testowym!

Zanim jednak to się stanie, skupmy się na dzisiejszym wieczorze, bo wszystkie serwery Live H1Z1: Just Survive zostaną wyłączone o północy czasu polskiego i wprowadzona zostanie na nie tylko jedna zmiana: WIPE. Operacja ta ma potrwać maksymalnie  5 godzin, po czym znowu będziecie mogli rozpocząć budowanie nowych baz, niestety, nadal w starym systemie.

Wracajmy do serwera testowego. Zgodnie z obietnicą, ekipa H1Z1: Just Survive ujawniła dzisiaj mnóstwo informacji odnośnie nowej mapy, nowych systemów, a także wprowadzanych zmian.

Ta aktualizacja stanowi nasz nowy kierunek, pokazuje co wprowadzone zostanie w nadchodzących miesiącach i jesteśmy podekscytowani, że możemy Wam wreszcie pokazać, nad czym pracujemy.

Nowa mapa, Badwater Canyon, reprezentuje bardziej skoncentrowane podejście do projektowania i ogólnego układu. Cała mapa stworzona została metr po metrze i reprezentuje wiele stylów rozgrywki. Ze względu na to podejście, nad każdym regionem mapy spędzamy o wiele więcej czasu i na ten moment otrzymacie dostęp do pierwszego regionu – Pine Mill Reservoir, który znajduje się w okolicy osuszonego zbiornika wodnego i rozwalonej tamy. Pine Mill jest nieco odległym regionem z racji tego, iż położony jest na terenie Parku Narodowego, a co za tym idzie spodziewajcie się zobaczyć takie lokacje jak kempingi.

Naszym celem jest aby każdy region mapy był unikalny, a więc możecie spodziewać się na mapie zabudowań miejskich i różnych nowych lokacji.

Oprócz tego naprawiliśmy wiele nowych, jak i potwornie starych błędów. Bronie białe renderują się teraz w pierwszej osobie. Ulepszyliśmy działanie łuków. Poprawiono także optymalizację. Innymi słowy – jest to naprawdę wszechstronna aktualizacja.

Z racji tego, że na serwer testowy trafi dopiero pierwsza część zmian, to nie należy spodziewać się, że aktualizacja ta trafi na serwery Live w najbliższym czasie. Ta naprawdę, to ekipa H1Z1: Just Survive zakłada, iż testy potrwają co najmniej kilka tygodni! Jeśli zdecydujecie się zalogować na serwer testowy, to spodziewajcie się, że możecie natknąć się na mnóstwo błędów, które będą stopniowo naprawiane.

Oto jaki zmian możecie spodziewać się w nowej wersji H1Z1: Just Survive.

Stronghold

Celem nowego systemu budowania jest zapuszczenie korzenie przez graczy, stworzenie silnych społeczności oraz rywalizacja w budowie i ataku bardzo złożonych baz. Nowe funkcje udostepnione graczom w pierwszej fazie to:

  • budowanie modularne;
  • rozgrywka związana z atakiem i obroną;
  • odradzanie w Stronghold
  • wyznaczone miejsca na budowę baz.

Modularne budowanie baz oferować będzie szereg elementów, które zwiększyć maja kreatywność graczy.

Oprócz tego wprowadzono cykl czasowy związany z atakiem i obroną bazy, co ma zachęcić do używania zwiadowców, zmuszać do twórczego rozwiązywania problemów, oraz ograniczyć ilość łupów jakie mogą zostać zdobyte, zwłaszcza gdy właściciele bazy nie są zalogowani do gry. Kiedy czas dojdzie do zera, drużyna atakująca zostanie przegoniona z bazy poprzez pojawiający się trujący gaz. W tym momencie uruchomiony zostanie czas ochrony i odbudowy bazy. Zmiany te oznaczają, że nawet jeśli stworzona przez Was baza zostanie zniszczona, to po skończonym ataku pojawi się w nienaruszonym stanie.

Badwater Canyon

Nowa mapa stworzona została z ukierunkowaną dystrybucja łupów oraz zachętą do eksploracji. Ekipa H1Z1: Just Survive czuła, że stworzenie wyznaczonych miejsc do budowy Strongholdów jest bardzo ważne i służy unikalnym potrzebom gry. Na mapie znajduje się setki wyznaczonych i łatwo rozpoznawalnych miejsc gdzie można budować bazy, od tych najmniejszych zapewniających bardziej taktyczne podejście do gry, do tych największych.

Co ciekawe to największa lokacja na Stronghold złożona będzie z czterech „padów”, a każdy z nich o powierzchni 25×25 metrów, co oznacza, że największy Stronghold będzie miał  powierzchnię 2500m. Obecny fundament w grze ma wielkość 20m x 20m.

Życie i Śmierć

Devsi  H1Z1: Just Survive zdecydowali się na wprowadzenie znaczących zmian w zarówno pojawianiu się w świecie, jak i śmierci.

Gracze rozpoczną swoja przygodę, jako uratowany ocalały z ograniczonym wyposażeniem w prowizorycznej bazie wojskowej. W miejscu tym, będzie można nawiązać kontakt z handlarzem NPC (Corporal Moran) oraz innymi graczami.

W razie śmierci, użytkownicy będą mieli możliwość odrodzenia się w najbliższej bazie wojskowej lub też w Stronghold. Na ekranie śmierci pojawi się także informacja wyjaśniająca jej przyczynę. To co jednak najważniejsze, to zmiany w grabieniu innych użytkowników: tylko rzeczy nie założone na postać będą mogły być zabrane z ciała gracza. Wszystkie przedmioty, które gracz miał wyposażone, pojawią się na odrodzonej postaci, ale… w stanie zepsutym. Dzięki tej zmianie, użytkownicy nie utracą wartościowych dla nich broni i innych elementów, ale będą musieli się napracować, aby je naprawić i móc ponownie używać.

Łupy

Ekipa H1Z1: Just Survive zmieniła wszystkie przedmioty w grze, dodała wiele nowych oraz ulepszyła miejsca ich pojawiania, tak aby potrzebne przedmioty były rozłożone w bardziej znaczący sposób. Wprowadzono także system rzadkich przedmiotów, a to oznacza, że gracze będą mogli znaleźć na przykład purpurowe odpowiedniki co niektórych rzeczy.

Zbieractwo

Ulepszono zbieranie surowców w świecie, które wygląda teraz o wiele lepiej. Oprócz tego dodano kilof umożliwiający zbieranie kamieni ze skał.

Walka

Obrona przed zombie i innymi graczami jest kluczowym elementem przetrwania w H1Z1: Just Survive, więc nie ma co się dziwić, że developerzy postanowili stworzyć bronie od podstaw. Do gry wprowadzono poziomy dla każdej broni, ściśle powiązane z rzadkością jej występowania. Dodatkowo każda z broni nie tylko wygląda wyjątkowo, ale i odczucie podczas jej używania jest unikalne. Dla przykładu, gracze będą mogli znaleźć podstawową wersję karabinu AK, ale nie będzie on aż tak zabójczy, jak ten z poziomu II.

Oprócz tego ulepszono walkę wręcz i bronią białą, wprowadzając nowy system rejestracji trafień oraz nowy zestaw animacji. Także i w przypadku tej broni, wprowadzono ich poziomy, z pewnymi niespodziankami (?).

Waluta

Każdy przedmiot znaleziony w świecie będzie mieć podaną wartość, co powinno rozwiązać problem gromadzenia olbrzymich ilości zapasów. Nowa waluta nazwana została Golden Eagle Coins i otrzymuje się ją, za wymianę znalezionych przedmiotów w bazach wojskowych. Na początku, waluta ta będzie służyć jedynie do zakupu miejsca pod budowę Stronghold, z czasem jednak Corporal Moran oferować będzie także i wiele innych przedmiotów.

Inne

Wiele podstawowych elementów gry, były wprawdzie funkcjonalne, ale potrzebowały zmian:

  • barykady zostały przerobione i zbalansowane, umożliwiając na rozsądne umocnienia struktur;
  • zmieniono Loot Stash i są one teraz przyznawane jako część wyposażenia startowego;
  • nieznacznie zmieniono sposób nakładania skórek na przedmioty, mając na uwadze integrację z nowymi poziomami przedmiotów i ich wartością dla graczy;
    • dla przykładu: skórka Crimson Grin Satchel może być obecnie nałożona tylko na inne torby, a po zmianie można ją nałożyć także i na plecak, a do tego przejmuje jego pojemność;
  • z gry wycofano: bronie sci-fi, pastelowe ubiory dla zombie, demontaż broni, przestarzałe funkcjonowanie narzędzi, szopy, specjalne zombie oraz włócznie.

To wszystkie wymienione wyżej zmiany, będziecie mogli osobiście wypróbować na serwerze testowym H1Z1: Just Survive jeszcze dzisiaj wieczorem lub też jutro. Z pewnością poinformuję Was o tym, gdy serwer testowy zostanie włączony.

I co sądzicie o tych zmianach?

Jeśli doceniacie moją pracę, to proszę – zostawcie poniżej komentarz. Z góry dziękuję!

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis wielu innych gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ? Zapraszamy także do polskiej grupy na FB poświęconej H1Z1: Just Survive.

Poprzedni artykułBlack Desert Online zmienia Sausan Garrison i dodaje broń Awakening dla Strikera
Następny artykułREND opóźnia premierę na Steam Early Access
8 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Post Comment

Świetna robota, świeżutkie niusy…szkoda że informują o odsuwaniu się od survivalu…”typowego” survivalu” 😐

Przemo Kady

Czekam z niecierpliwością na wdrozenie tego na lowloot 🙂

Nevins

Co sądzę o zmianach?
To że one nigdy nie nastąpią 😀

Paweł Ceryni

awwwwwww :3

Kamil Bednarski

Brakuje mi drzewka umiejetnosci i doswiadczenia, ktore zdobywaloby sie za zabijanie graczy, zwierzyny oraz zombie….

Darek Piurecki

A co z rowerem@ wszedzie trzeba drałowac na piechotę ,)

Kinya Turbgroszka

To nie Miscreated, chociaż Smedley kiedys obiecywał 🙂

Darek Piurecki

Dodatkowe zmiany jakie powinni wprowadzic /czysto kosmetyczne lecz nadajace wiecej klimatu grze/ to miedzy innymi te podswietlenia lootowanych szafek, aut, zwlok itp, ze o podswietleniu kompana przez szereg scian nie wspomne i jego gigantycznym znaczniku jak dla niewidomych, przeciez zbierajac patyki i jazyny krzaki sie nie podswietlaja a i tak sie je zbiera, nie czepiam sie grafiki ale to nie pozwala sie nia delektowac, wgłębiac sie w nia, bo za chwile szafa ktora zlootoje zaswieci jasną łuną niczym jakis dar z nieba. Podczas lootowania za kazdym razem wyskakuje cale menu postaci wraz z uzbrojeniem..po co, jak wystarczy subtelna lista rzeczy, ktore sa zawarte w szafie czy aucie klikniecie na jeden przedmiot i juz jest w inwentory. Te >choinkowesymulator chodzenia< i przypomniala mi sie gra H1 🙂
Pozdrawiam