Kilkanaście dni temu survival H1Z1: Just Survive przeszedł metamorfozę. Nie tylko pozbyto się członu H1Z1 – co jest dziwne, zważywszy na obecność wirusa i zombie, ale i wprowadzono nową mapę (a raczej jej część).

Od tego momentu panuje „lekkie” zamieszanie. Części graczy podobają się wprowadzone zmian, które praktycznie całkowicie zmieniły rozgrywkę, podczas gdy inni ich nienawidzą.

Jeśli o mnie chodzi, to wolę się na razie wstrzymać z ich oceną, bo na ten moment byłaby ona negatywna. Nie tylko nie otrzymaliśmy dostępu do całej mapy, ale i tak naprawdę nie ma możliwości na serwerach PvP zniszczyć bazę przeciwnika, która sama się magicznie po określonym czasie odbudowuje. Nie wspominam już o niemożności zdobycia działki pod Stronghold, jeśli wszystkie są zajęte, bo to może nastąpić jedynie, kiedy właściciel sam się jej pozbędzie.

Nie tylko ja mam wątpliwości związane z pomysłami ekipy Just Survive, ale i wiele innych osób. I właśnie dlatego producent – Michael Clark, postanowił pokrótce wyjaśnić dlaczego zdecydowano się wprowadzić niekompletna mapę na serwery Live i jakich jeszcze zmian mogą się jeszcze spodziewać gracze Just Survive.

Wiemy, że wielu z Was czuje się sfrustrowanych i wydaje się Wam, że jest to krok wstecz zamiast krok naprzód. Każda nowa funkcja i poprawki jakie dodaliśmy, sprawiaja wrażenie, jakby zabrano Wam jakieś inne elementy. Gra się zmieniła i będzie się zmieniała, tak długo jak jest we wczesnym dostępie.

Wiele miesięcy temu podjęliśmy decyzję, że nie możemy dłużej wspierać mapę Z1 oraz kierunku w jakim podążała gra. Badwater Canyon to nie tylko nowa mapa, ale efektywnie nowa gra, a my po prostu nie mogliśmy rozdzielić się na dwie odrębne ekipy. Wolniejsze prace nad Badwater Canyon związane były z równoczesnym wspieraniem Z1 i nie mogliśmy tego dłużej kontynuować. W tym samym czasie nie mogliśmy pozwolić, aby serwery Live ze stara mapą Z1 umierały, podczas gdy na testowych znajdowałaby się aktualna wersja BWC.

Dzięki wprowadzeniu Badwater Canyon możemy częściej aktualizować grę i cały zespół koncentruje się na jej ulepszeniu, bez konieczności podziału, który to spowolnił nasze prace na początku 2017 roku. Sierpniowa aktualizacja jest fundamentem, na którym zbudujemy resztę gry, a teraz gdy została ona wprowadzona, zobaczycie znacznie więcej aktualizacji. Nie będzie już czteromiesięcznych przerw pomiędzy aktualizacjami. Tak naprawdę to już za kilka tygodni do gry trafi kolejny poziom twierdz – metalowe. Potem zobaczycie aktualizację związaną z klanami i systemem reputacji oraz tonę nowej zwartości, jak nowe regiony, wliczając w to miasta i inne niesamowite lokacje.

Więcej na temat kierunku rozwoju Just Survive dowiemy się już w przyszłym tygodniu, bo właśnie wtedy ukarze się list producenta. Nie spodziewajcie się jednak zobaczyć w nim konkretnych terminów wprowadzania planowanych zmian i nowości, zamiast tego ekipa Just Survive przedstawi ogólny zarys czasowy i kolejność ich wprowadzania.

A tymczasem podgląd, jakie elementy do budowy baz, trafią do gry już w niedługim czasie.

 

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis wielu innych gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ? Zapraszamy także do polskiej grupy na FB poświęconej Just Survive.

Poprzedni artykułARK: Survival Evolved likwiduje część serwerów oraz ogranicza wsparcie dla istniejących
Następny artykułCzęściowy wipe i nowości w Miscreated