Dark and Light to gra tworzona przez studio Snail Games, która ma być połączeniem survivalu i MMO, a do tego oferować będzie walkę z perspektywy pierwszoosobowej  – tak przynajmniej wynika ze słów Horsejoke, Community Managera tego tytułu.

Zainteresowanie tym tytułem wzrasta, a do tego trzeba powiedzieć, iż Horsejoke jest bardzo aktywnym użytkownikiem subreddita poświęconego temu tytułowi, dzięki czemu co chwilę możemy dowiedzieć się czegoś nowego tym tytule. Czas na kilka kolejnych interesujących informacji.

 

  • Wspominaliście, że gracze będą w stanie przypisać punkty atrybutów oraz umiejętności do ich postaci, specjalizując się od początku gry. Mógłbyś podać przykład niektórych cech i umiejętności, które można ulepszać oraz w jaki sposób będą one wpływać na postać?

Atrybuty w Dark and Light są zaprojektowane w taki sposób, aby poprawiały zdolność przetrwania gracza. Niektóre przykłady to Wytrzymałość, Zdrowie, Odporność oraz Udźwig. Skupiając się na ulepszaniu tych cech, gracz może rozwinąć swoja postać w kierunku eksplorera lub też budowniczego. Inny gracz, który planuje brać udział w walkach PvE/ PvP, może natomiast ulepszać Siłę i Szybkość.

Jeśli chodzi o umiejętności, to gracze będą moglu inwestować swoje punkty w wybrane przez nich drzewka umiejętności. Drzewka te obejmują wiele różnych umiejętności wspomagających przetrwanie, takich jak Budowanie, Tworzenie Narzędzi, Eksploracja, Magia Ofensywna i inne. Dzięki temu gracze mogą specjalizować swoja postać wybierając inwestowanie punktów w pojedyncze drzewko, dzięki czemu odblokowują umiejętności w wyższych poziomów, lub też mogą być taką „Złota Rączką” i wkładać punkty we wszystkie drzewka.

  • Oryginalna wersja Dark and Light była podzielona na dwie frakcje: jedna wspierająca Światło oraz druga wspierająca Ciemność. Ogłosiliście, że nowe wersja Dark and Light wystartuje z trzema frakcjami, które maja własne historie oraz główne miasta. Czy moglibyśmy dostać kilka informacji na temat trzeciej frakcji?

Nie możemy jeszcze ujawnić nazwy trzeciej frakcji, ale możemy rzucić nieco światła na relację między frakcjami. Zamiast prostego podziału na dobro i zło, chcemy stworzyć żywy świat, na który to będą mogli wpływać gracze. Niedługo podamy więcej informacji na temat frakcji, włącznie z ich nazwami i historią.

  • Oryginalne Dark and Light pierwotnie miało mieć 12 grywalnych ras, wliczając w to takie unikalne połączenie jak Pół-Troll, czy też Wróżki. Cz zobaczymy powrót tych ras?

Rzeczywiście, w oryginalnych planach Dark and Light miało mieć 12 grywalnych ras, ale nasze priorytety przesunęły się bardziej w ulepszeniu bezpośredniej rozgrywki, więc na starcie gry do dyspozycji graczy będą trzy rasy: Ludzie, Elfy i Krasnoludy. Rozumiemy, że informacja ta może rozczarować graczy, którzy lubią dużą ilość ras, ale jest możliwe, że więcej ras dodanych zostanie po premierze gry.

  • Jak duże możliwości będą mieć gracze podczas tworzenia postaci?

Tworzenie postaci w Dark and Light jest porównywalne do innych gier survivalowych i MMO. Gracze mogą zmienić wygląd twarzy, muskulaturę, wysokość, fryzury i wiele innych rzeczy. Spodziewamy się zobaczyć wiele unikanie wyglądających postaci.

Znamy model biznesowy Dark and Light

Oprócz tych informacji Horsejoke zdradził także, że gracze będą mogli rozpocząć grę w wybranym mieście, lub też – jeśli wolą wyzwanie, w dziczy. Dodatkowo w grze tej będą smoki oraz niektóre inne stworzenia fantasy, ale ze względu na to, że Snail Games chce stworzyć w miarę realistycznie wyglądającą grę, to nie ma co spodziewać się takich stworzeń jak na przykład latających, umarłych pegazów z piekła rodem. Warto dodać także, że zarówno postacie graczy, jak i stworzenia w tej grze podlegać będą symulacji opadania ciała, a to dzięki wykorzystaniu silnika Unreal 4.

No i co o tym myślicie?

201608_Dark-and-Light-stworzenie

Poprzedni artykułPremiera polskiego Otherland już we wrześniu
Następny artykułMam problem ze stylem graficznym nowych gier