Od premiery Blade and Soul minął już mniej więcej rok i przez ten czas gra ta doczekała się kilkunastu dużych aktualizacji. W tej zapowiedzianej na kwiecień, na graczy czekają olbrzymie zmiany.

Nie myślcie, że zapomniałam o Blade & Soul. Wręcz przeciwnie. Zdarza mi się zerknąć na stronę tej gry z rozrzewnieniem, aby zobaczyć co nowego słychać, a potem przypominam sobie te tysiące botów, jakie były w grze zaraz po jej premierze i jakoś odchodzi mi wszelka ochota… Tak, wiem, pamiętliwa ponoć jestem 😉

Ale może z czasem to się zmieni, tym bardziej, że w najnowszym liście skierowanym do społeczności Blade and Soul, producent tej gry Nico Coutant, opisuje jakie zmiany wprowadzone zostały do gry w przeciągu ubiegłego roku. Bazując na opiniach graczy zredukowano koszt umiejętności Hongmoon, wprowadzono kamerę widza w PvP, wiele przedmiotów zmieniono z przypisanych do postaci na te przypisane do konta. Ale to nie koniec, bo dzięki pewnym tajemniczym zmianom znacznie zredukowano ilość botów oraz wprowadzono 64-bitowego klienta gry, co podobno poprawiło wydajność. Najważniejsza wiadomość dotyczy jednak „4 milionów graczy”, chociaż nie podano czy chodzi o konta aktywne, czy tylko zarejestrowane  i ile z nich jest botami.

A jeśli chodzi o nadchodzący rok, to podobno wiele ma się zmienić i to na lepsze.

Na 12 kwietnia zapowiedziano olbrzymie rozszerzenie – Sekrety Stratusa (Secrets of the Stratus), która prócz wielu zmian i nowości, wprowadzi także zmianę w tempie dostarczania kolejnych aktualizacji. Od tej pory NCSoft oferować ma większe i zawierające więcej nowości aktualizacje, ale harmonogram ich wprowadzania ulegnie zwolnieniu. Oznacza to, że gracze będą mieć więcej czasu by cieszyć się najnowszą zawartością, bez odczucia, że musieli zdążyć go ukończyć przed kolejną aktualizacją.

A co do nowości, jakie trafią do Blade and Soul wraz z Sekretami Stratusa, to gracze cieszyć się będą mogli kolejnym, siódmym już rozdziałem historii, nowymi strefami, takimi jak miasto Gunwon, Celestial Basin, kolejne pietra w wieży Mushin oraz najtrudniejszą instancją, jaka pojawi się w grze – Naryu Sanctum. Rozszerzenie to zmieni także system przydzielania punktów umiejętności, co ma usprawnić sposób w jaki gracz specjalizuje swoją postać, a także wprowadzi możliwość tworzenia postaci na maksymalnym 50 poziomie i doda miejsce, gdzie będzie można ćwiczyć swoje umiejętności.

W przyszłości do gry dodany zostanie Akt 8 historii, nowa klasa, podniesienie maksymalnego poziomu postaci, nowe umiejetności ultimate, nowe instancje rajdowe i grupowe oraz kolejne przedmioty na poziomie Legendarnym.

Jak widać, NCSoft nie próżnuje i dość mocno inwestuje w rozwój tej gry.

Poprzedni artykułWielkie zmiany w Project Genom prawdopodobnie jeszcze w pierwszej połowie roku
Następny artykułSkyforge staje się przystępniejsze dla nowych graczy i trafi na PS4