Wygląda na to, że ekipa H1Z1: Just Survive naprawdę mocno pracuje nad poprawieniem tej gry, bo na serwer testowy trafiły kolejne, zapowiadane już jakiś czas temu, zmiany.

Gracze H1Z1: Just Survive z pewnością wiedzą, że walka wręcz w tej grze nie jest zbyt intuicyjna. Nieraz gracze wymachują siekierą czy inną bronią, a system nawet nie wykrywa zadawanych obrażeń.

I właśnie nowy, ulepszony system walki wręcz trafił na serwer testowy. Obecny system bazuje na tym, że obrażenia lądują tam (albo powinny), gdzie jest celownik. W nowym systemie, każda broń przypisaną będzie mieć niewidzialną „sferę obrażeń”, i jeśli sfera ta dotknie celu, to znaczy, że broń zada obrażenia. Dzięki tej zmianie, jednym zamachem broni, będzie można zadać obrażenia nawet kilku zombie.

Z racji tego, że jest to pierwsza próba nowego systemu, gracze, którzy zdecydują się go wypróbować na serwerze testowym, muszą się liczyc z kilkom błędami, o ktorych ekipa H1Z1: Just Survive wie i pracuje nad ich rozwiązaniem:

  • Walka wręcz nie wydaje w tej chwili efektów dźwiękowych, specyficznych dla środowiska.
  • Kolektory rosy przyjmują obrażenia od broni wręcz, tylko w określonych miejscach.
  • Kombinacja trzech uderzeń ma nieprawidłową animację gdy atak następuje od tyłu.
  • Pojazdy przyjmują obrażanie tylko w określonych miejscach.
  • Zamiana broni do walki wręcz w aktywnym slocie, wyłączy ta broń, dopóki nie zostanie zmieniony aktywny slot (jeśli masz siekierę w slocie 3 i zastąpicie ją kluczem, to wpierw trzeba użyć np. slota 4, a potem przełączyć na 3 by móc użyć klucza).
  • Młoty wyburzeniowe uderzają struktury wielokrotnie.
  • Włócznie nie zadają obrażeń.
  • Problem ze ścinaniem drzew
    • Trzeba stanąć naprawdę blisko aby móc je ściąć
  • Niektóre bronie do walki wręcz są niewidzialne w widoku z pierwszej osoby.
  • Latarka zmienia dłonie podczas uderzania.
  • Niektóre bronie zadają obrażenie zarówno w przednim łuku, jak i tym za graczem.

Troszkę tych problemów jest, ale przynajmniej wiadomo, iż devsi o nich wiedzą.

To nie koniec zmian, jakie trafiły na serwer testowy. Oto inne, które są chyba równie ważne:

  • Nowa, ulepszona pogoda, która prawdopodobnie w takim stanie trafi na serwery Live
    • Na razie sam deszcz i mgła, śnieg w przyszłości.
    • W tej chwili deszcz ma 50% szansę pojawienia się co 3 dni w grze.
  • Młotek do naprawy otrzymuje poprawne uszkodzenia podczas naprawy bazy.
  • Odniesienia w opisie bandaża do wirusa H1Z1 zostały usunięte.
  • Naprawiono błąd, gdzie lecznicze bandaże mogły być nieprawidłowo umieszczone w slotach.
  • Naprawiono błąd, gdzie niektóre bronie do walki wręcz zadawały nieodpowiednie obrażenia w głowę.
  • Ogniska wydaja teraz prawidłowy efekt dźwiękowy gdy są zapalane pochodnią.

Na ta chwilę nie wiadomo, kiedy zmiany te trafią na serwery Live, ale jestem przekonana, że dopiero wtedy, kiedy projektanci H1Z1: Just Survive naprawią wszystkie błędy.

Modularny system budowania i nowa mapa trafią do H1Z1: Just Survive

I co myślicie o tych zmianach?

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?

Poprzedni artykułCzy uroczy kurczaczek zawojuje graczy Revelation Online?
Następny artykułDzięki specjalnym instancjom, szybko wbijecie maksymalny poziom w Revelation Online