Ekipa studia NovaQuark udostępniła nowy dziennik developerski dla powstającego Dual Universe, w którym pokrótce omówiono plany i mechanikę związaną z ochroną terytorium. Luty wypełniony będzie także serią pre-alfa testów tej gry, zaplanowanych na każdy weekend miesiąca.

Ogólnie, to ekipa Dual Univrse miała mnóstwo informacji do przekazania w najnowszym co-miesięcznym biuletynie, łącznie z wiadomością, że testerzy mogą teraz zapisywać tworzone przez nich konstrukcje wykorzystując nową funkcję planów.

Tematem, który otrzymał dogłębną analizę, jest to, jak studio Novaquark planuje poradzić sobie z trudnymi problemami związanymi z kontrolowaniem terytoriów w grze. Obecny plan zakłada, że w Dual Universe znajdą się zarówno bezpieczne strefy wolne od PvP, jak i te z włączoną walką PvP.

Nie chcemy, aby Dual Universe był zbyt ekstremalny w jednym, bądź drugim kierunku. Chociaż nie staramy się, aby gra przemówiła do wszystkich graczy, bo jest to niemożliwe, to jednak chcemy aby zainteresował różne typy graczy.

Nie powinniśmy tracić z pola widzenia faktu, że Dual Universe musi pozostać grą, w której rózne typy graczy mogą bawić się na swój własny sposób, a robienie tego nie powinno powodować stresu oraz frustracji. Wiemy również, że bez kilku bezpiecznych miejsc, gospodarka i przemysł w tym świecie nie będą mogły się prawidłowo rozwijać.

Dla tych osób, które grają aby móc budować konstrukcje o dużej ilości szczegółów, takie jak posągi, domy, rzeźby i inne budynki, chcemy aby mieli bezpieczne miejsca w grze, gdzie będą mogli tworzyć takie rzeczy i przyciągać gości bez obawy, że nagle pojawi się jakiś pirat i zniszczy to, czego stworzenie zajęło im kilkaset godzin.

Podobne podejście mamy w stosunku do tych osób, którzy lubią odgrywać role, handlować lub produkować przedmioty, nie będąc w ogóle zainteresowanymi walkami PvP.

Artykuł podkreśla także, że twórcy Dual Universe planują umożliwić graczom reakcję na agresję w grze w rozsądnych ramach czasowych wykorzystując moduł pola siłowego, a także rozważają wprowadzenie wtórnego efektu niezniszczalności przez okres 24-48 godzin.

ŹRÓDŁONewsletter
Poprzedni artykułSurvival The Black Death szykuje się do beta testów, ulepsza grafikę
Następny artykułH1Z1 likwiduje LaunchPad, poprawia granaty i ulepsza rozgrywkę
7 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Otori

ED i SE w jednym:) Ciekawe kiedy wejdzie do open bety

Kinya Turbgroszka

Pewnie 2020 dopiero ;(

ghoulas

Niech wyjdzie. Poczekam. Napalilem sie ale nie dam sie zlapać w pułapke early access tym razem. A moze… Nie! Silna wolo dopomóż!

Agoidd

Ja się dam złapać ale nie za 120 euraków 😉

Michał Szymański

I super. Nieco PVP i walk się w tej grze przyda, ale nie powinno to przyćmić innych ważnych aspektów gry: eksploracji, handlu, dyplomacji, budowania cywilizacji.

Agoidd

Budowania, marzę o grze w której można bezpiecznie budować, projektować i sprzedawać swoje dzieła za kasę z gry. Mieć hangar ze statkami albo nawet z meblami. Wystawiać to może ktoś kupi. Nie każdy musi być kosmicznym zabijaką. Chociaż nie wykluczam tego 🙂

Kinya Turbgroszka

Landmark taki miał być, a wiemy jak to się skończyło 🙁