Na serwery darmowego MMOFPS PlanetSide 2, trafiła dzisiaj olbrzymia aktualizacja. Nie tylko wprowadzony został zupełnie nowy system niestabilnych Warpgate, ale i twórcy zdecydowali się zmienić Koltyr na strefę treningową, dodać nowe LMG oraz bazy, które zdobyć można tylko pojazdami, a także zmodyfikować statystyki co niektórych broni.

Niestabilne Warpgate

To nie jest decyzja, którą łatwo podjęliśmy. Wiemy teraz, że podróż przez niestabilne Warpgate prowadzi do nienormalnych zachowań i wyższych wskaźników wystąpienia syndromu niespójności wzorca.

Wszystkim sanitariuszom zaleca się na zwracanie szczególnej uwagi na zdrowie psychiczne naszych sił, szczególnie na obszarach bojowych zależnych od niestabilnych Warpgate.

– Wysłane z biura pułkownika Everhart’a, Głównego Oficera Medycznego V-tej Dywizji.

Po otwarciu kontynentu przez określony czas Warpgate’y będą niestabilne. Stabilizować będą się po osiągnięciu określonej populacji (96 osób) bądź po 2 godzinach.

Podczas, gdy Warpgaty są niestabilne:

  • Nie można budować HIVE
  • Nie można wywoływać Alertów Meltdown, co oznacza, że kontynent w tym stanie nie może zostać zablokowany;
  • Nie można przejmować placówek leżących po za jedynym dostępnym przepływem walk;
  • Można odróżować po neutralnych regionach i przejmować na nich panele;

Cele:

  • Zwiększenie gęstości walk podczas słabego zaludnienia kontynentu,
  • Zablokowanie łatwych wygranych alertów,
  • Alternatywa dla graczy, którzy chcą dołączyć do dużej walki na głównym kontynencie.

Koltyr VR

Zmieniono przeznaczenie kontynentu Koltyr i od dzisiaj działa on na zasadzie strefy treningowej VR. Gracze moga przenieść się na Koltyr z mapy świata lub poprzez terminal w Warpgate.

  • Można wyposażyć swoją postać w dowolne uzbrojenie oraz wyposażenie; To samo dotyczy pojazdów;
  • Zdobywanie doświadczenia na Koltyr zostało wyłaczone,
  • Friendly Fire został wyłączony – sojusznicy nie otrzymują obrażeń od broni;
  • W danym momencie mogą istnieć 2 instancje Koltyr VR;
  • W każdej instancji może przebywać na raz maksymalnie 99 osób (po 33 na frakcję), co oznacza, że na obu kontynentach może znajdować się maksymalnie 198 osób;
  • Jedynymi pojazdami, które da się przywołać na tym kontynencie, są Flash, Sunderer oraz Lightning, co ma za zadanie ograniczyć farmienie graczy, którzy chcą zwyczajnie przetestować bronie, czy poćwiczyć.

Bazy dla pojazdów i zmiany w przepływie walk

Do gry dodane zostały nowe bazy: po trzy na Esamir oraz Indar, a także dwie nowe placówki na Amerish. Wszystkie mogą być przejmowane za pomocą pojazdów, a gracze sami będą mogli wybudować struktury obronne wokół nich. Każda z nich posiada wyłącznie jeden punkt, który przejmowany jest w takim samym czasie jak „zwykłe” bazy.

Esamir:

  • Tapp Waystation – znajduje się pomiędzy Andvari Frozen Reservoire a Pale Canyon;
  • BL-4 Recovery Point – znajduje się pomiędzy Terran BL-4 Crash Site a East River Sky Station;
  • Untapped Reservoire – znajduje się pomiędzy Rime Analytics a  Matterson’s Triumph.

Indar:

  • Sunken Relay Station – znajduje się pomiędzy Howling Pass a Mao Watchtower;
  • Berjess Overlook – znajduje się pomiędzy Regent Rock a Scarred Mesa Skydock;
  • Lowland Trading Post – znajduje się pomiędzy Indar Excavation Sita a Quartz Ridge Camp.

Amerish:

  • Solus Nature Anex – znajduje się pomiędzy Xelas North Gate a Silver Valley;
  • Cobalt Geological Outpost – znajduje się pomiędzy Cobalt Communications, West Pass Watchtower i The Scarfield Reliquary.

Zmiany w przepływie walk na Esamir

Dodano połączenia wokół wszystkich trzech Biolabów tak, by walczący nie zatrzymywali się już na tych placówkach.

  • Echo Valley Substation otrzymało połączenie z Nott Comunications;
  • Apex Genetics otrzymało połączenie z Rime Analytics;
  • Usunięto połączenie pomiędzy Rime Analytics a Saerro Listening Post;

Nowe frakcyjne LMG

VE-H Maw (VS) – zadająca najwięcej obrażeń (167) z nowych LMG broń. Posiada spory rozrzut w porównaniu do innych broni VS, a także ma najniższą ilość pocisków wystrzeliwanych na minutę z nowych LMG. Specjalna amunicja zwiększa wielkość obrażeń, zmniejszając bonus do strzałów w głowę o 80%.

MGR-L1 Promise (NC) – zadająca 143 obrażenia szybkostrzelna (jak na standardy NC) broń. W przeciwieństwie do innych broni NC nie karze aż tak bardzo za przytrzymanie palca na spuście. Posiada także największą ilość pocisków na minutę ze wszystkich LMG NC (698). Specjalna amunicja zwiększa prędkość pocisku o 25%, ale redukuje pojemność magazynka o 25 pocisków.

MG-H1 Watchman (TR) – wściekle szybka broń TR, posiadająca najwięcej wystrzeliwanych pocisków na minutę ze wszystkich LMG TR (859 przy 800 Chaingun’a). Posiada tylko 125 obrażeń od pociskum a także spory rozrzut oraz bardzo długo się przeładowuje (7 sekund). Specjalna amunicja podnosi minimalne obrażenia ze 100 na 112, ale redukuje pojemność magazynku o 25 pocisków.

Zmiany w broniach piechoty

VE-S Canis (VS)

  • Specjalna amunicja nie nakłada kary do zwiększenia stożka ognia dla broni,
  • Początkowy Fire Rate został zwiększony z 500 na 550 pocisków na minutę.

MG-S1 Jackal (TR)

  • Zwiększono podstawową prędkość pocisku z 350 na 400
  • Zmieniono działanie BX Adapter:
    • Zmieniono ikonę ulepszenia,
    • Zaktualizowano opis broni,
    • Założenie ulepszenia nie zmniejsza już wielkości magazynka,
    • Skrócono czas przeładowania broni z 2.25 sek (krótkie)/2.92 s sek (długie) na 2 sek (krótkie)/2.6 ssek (długie),
    • BX Adapter nie może być wyekwipowany razem z Hybrid Suppresor

MGR-S1 Gladius (NC)

  • zmniejszenie pojemności magazynka z 28 na 26 pocisków;
  • zwiększenie zapasu amunicji z 168 na 182 pociski.

Zmiany w pojazdach

Lightning

  • Usunięto karę do hamowania dla Lightninga. Dzięki temu będzie się dużo szybciej zatrzymywał.

Saron LRB (Scythe VS)

  • Otrzymał zmniejszenie obrażeń z 65 na 60 od pocisku.

Galaxy:

  • Nanite Proximity Repair System – zwiększono zakres działania z 50 na 75 metrów dla pojazdów lotniczych oraz zaktualizowano opis,
  • Vechicle Ammo Dispencer – zwiększono zasięg działania dla wszystkich pojazdów (50/75/90/110 metrów w zależności od poziomu),
  • (Nowość!) Galaxy Jamming Field – ulepszenie Galaxy blokujące nadlatujące lock-ony (zarówno ziemia-powietrze, jak powietrze-powietrze). Ulepszenie chroni sojusznicze pojazdy, ale nie samo Galaxy. Zasięg działania to 100/125/140/150 metrów.

Liberator:

  • Dopalacze Liberatora stały się umiejętnością pasywną, dzięki czemu nie trzeba już wybierać pomiędzy naprawą a prędkością pojazdu. Przy okazji zmniejszono koszt całkowity, a także zmniejszono czas regeneracji umiejętności.
  • M60-A Bulldog – Zwiększono obrażenia bezpośrednie z 250 na 400. Wynagradza to celne trafienia w pojazdy. (ESF z 6 pocisków na 4, a Harasser z 8 na 5).

Harasser

  • Zmniejszono odporność pojazdu na działa czołgów (AP, HEAT, HESH, Viper oraz odpowiedniki na innych frakcjach).

– AP oraz HESH – 3 strzały (po 2 strzałach zostaje 1% życia)
– HEAT – 4 strzały (po 3 zostaje ok. 5% życia)
– Viper – 7 strzałów (po 6 zostaje ok. 2% życia)

Oczywiście nie liczono tu obrażeń zadawanych przez Gunnera. Na wszystkich frakcjach wystarczy przeważnie 1 combo, by zniszczyć Harassera.

Player Studio

Zestaw Arbiter dla Terran Republic

Naprawiono błędy

  • Naprawiono bug, który sprawiał, że niektórzy gracze widzieli animację strzelania po tym, jak ktoś przeładował broń typu burst;
  • Naprawiono bug, który sprawiał, że nie dało się wsiąść do pojazdu, którego kierowcą nie jest właściciel;
  • Informacja „Join Combat” będzie się teraz wyświetlała graczom, którzy posiadają poniżej 20 poziomu postaci;
  • Zmodyfikowano porady, które przeznaczone były dla kontynentu Koltyr;
  • Nie powinny być widoczne kłódki na placówkach wroga, które są połączone z innym terytorium wroga;
  • Usunięto timer z kolejek na kontynent, ponieważ nie spełnia swojej roli i jest wielce niedokładny;
  • Usunięto wskaźnik populacji serwerów podczas tworzenia postaci;
  • Tylko strzały w głowę wyświetlają teraz ikonę HS. Wcześniej zadanie obrażeń odpowiednim obiektom również to robiło;
  • Wyciągnięty nóż nie powinien się więcej psuć, jeżeli wsiądziemy do pojazdu;
  • MAXy mogą teraz przejmować punkty, które do tej pory były przeznaczone do przejmowania przez pojazdy;
  • Bastion Fleet Carrier otrzymał przeróbkę, ale Devsi wciąż nad nią pracują;
  • Komenda /squad promoteme będzie teraz wyświetlała dane osoby, która prosi o dowództwo;
  • Dodano wiadomości, które informują graczy w momencie, gdy są promowani na lidera lub gdy przychodzą do nich powiadomienia;
  • Implanty pokazywane na ekranie śmierci, będą miały teraz odpowiedni poziom, a nie maksymalny;
  • W VR Training Zones wyłączony został system Bounty;
  • Poprawiono działanie Tank Mines. Okazało się, że w poprzednim updacie, poprawa nie została wprowadzona;
  • Zmodyfikowano otrzymywanie wiadomości za nagrody otrzymywane po alercie;
  • Zmodyfikowano pozycję Forward Gripa dla Canisa;
  • Zaktualizowano opis Gauss SAWa oraz Anchora;
  • Solid Dark Green Camo otrzymało nową ikonę;
  • Noszenie Nanowave Armor nie sprawia, że po właczeniu Resist Shield gracz otrzyma zmniejszone obrażenia od strzału w głowę;
  • Wskaźnik populacji, który dostępny jest po rozwinięciu minimapy, odzwierciedlać powinien personalne ustawienia koloru gracza.

Wielkie podziękowania dla Uziriel z PL13 za pomoc w tłumaczeniu!