Już jutro, gracze The Elder Scrolls Online z PC i Mac będą mogli zwiedzać nowe lokacje, jakie wprowadzone zostaną do gry wraz z płatnym rozszerzaniem Dragon Bones, a prócz tego wypróbować mnóstwo zmian, jakie pojawią się w grze wraz z darmową aktualizacją 17. Część z tych zmian obejmuje usprawnienia związane z walką.

Zacznijmy od tego, że już od jutra wszelkie synergie będą znacznie bardziej oczywiste, a wszystko po to by zachęcić graczy do pracy zespołowej podczas walki. Niektóre z nich zostały ulepszone, inne lekko zmienione, ale wszystkie mają teraz wyraźny wskaźnik wizualny w postaci kolumny światła, który informuje o tym czy synergia jest aktywna, czy tez może ktoś już jej użył i trzeba poczekać na odnowienie.

Także Cyrodill doczekało się pewnych zmian. Usunięto górną granice obrażeń obszarowych, co ma zachęcić duże grupy do rozproszenia się, a dzięki tym zmianom, mniejsze grupy mają szansę przetrwać dzięki bardziej taktycznej walce.

Dodatkowo, twórcy zmniejszyli dotkliwość kar w PvP za ruch podczas użycia umiejętności wymagającej czasu rzucania, a to głównie po to by umożliwić graczom większość manewrowość oraz przyspieszyć nieco tempo walk. Minusem tego jest to, że w czasie rzucania tych umiejętności, postać oznaczona zostanie czerwonym telegrafem, dzieki czemu przeciwnicy będą wiedzieć, że mogą przerwać jej rzucanie. Jeśli rzucanie umiejętność zostanie przerwane, to przez krótki czas nie można jej ponownie użyć.

Jedną z głównych mechanik obronnych w The Elder Scrolls Online jest blokowanie. Aktualizacja 17 redukuje koszt staminy w trakcie blokowania, a także efektywność enchantów redukujących ten koszt. Celem jest zmniejszenie różnicy w koszcie blokowania pomiędzy nowymi, a tymi hardcorowymi graczami.

Oprócz tego, twórcy chcą promować skoordynowane walki w grupach podczas walk PvE i dlatego też wprowadzono zmiany związane z Heavy Attack – nie będzie on już usuwał debuffa Off Balance z bossów. Zamiast tego gracze będą musieli zdecydować, czy użyć zdolności zadającej duże obrażenia, czy też może Heavy Attack by odzyskać zasoby do walki. Dodatkowo zwiększono ilość odzyskiwanych zasobów zadając obrażenia podczas aktywnego debuffa Off Balance, ale za to bossy będą odporne na mechanikę Off Balance przez pewien cza po jej zakończeniu.

I jak Wam się podobają te zmiany?