Ekipa SCUM zamieściła nowy materiał filmowy, w którym zaprezentowano tworzenie postaci, a konkretnie bezpośredni wpływ czterech podstawowych statystyk na kondycję, instynkt przetrwania oraz wygląd postaci.

Powiem jedno – tworzenie postaci, chyba nigdy nie było jeszcze tak skomplikowane, jak będzie to w tym przypadku. Oczywiście proces ten jest jedynie pierwszym krokiem w progresji postaci, bo późniejsze nasze decyzje oraz styl gry, także będą mieć wpływ na to jak ona ewoluuje.

Jak dobrze wiecie, wszystkie postacie w SCUM będą unikalne, a ich umiejętności i atrybuty będą się zmieniać dynamicznie w trakcie rozgrywki.

Tworząc postać będziemy musieli wydać punkty początkowe na cztery główne atrybuty: siła, kondycja, zręczność i inteligencja. Będziemy mogli wydać na nie maksymalnie pięć punktów, z czego do dyspozycji graczy oddanych zostanie ich jedynie czternaście. Oznacza to, że już na początku gry, na czekać będą na nas bardzo trudne decyzje.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na atrybuty postaci jest wiek. Wybór nie będzie prosty, bo młodsze postacie będą mieć bonus do zręczności, czy też siły, podczas gdy starsze do inteligencji. A wszystkie atrybuty są jednakowo ważne.

Pewnie zastanawiacie się na co konkretnie będą wpływać główne atrybuty? Oto lista:

  • Siła (strenght) ma wpływ na siłę i masę mięśni, a także na akcje do użycia których potrzebna jest siła (np. dźwiganie ciężkich przedmiotów, kontrola odrzutu broni). Więcej mięśni, to niestety także szybciej spalane kalorie, więc należy brać to pod uwagę. Więcej siły oznacza także, ze postać będzie lepiej wyglądać w kąpielówkach na plaży…
  • Kondycja (constitution) ma wpływ na fizyczną wytrzymałość postaci. Określa w jaki sposób zbudowane jest ciało postaci i radzi sobie z bólem, szokiem oraz zadanymi obrażeniami. Wysoki poziom pomaga we wszystkich czynnościach związanych z wysiłkiem, szybciej odnawia energię, daje więcej punktów życia postaci oraz ma wpływ na metabolizm postaci. Jeśli chodzi o wygląd, to kondycja reguluje ilość tłuszczu w ciele postaci – mało punktów w tej statystyce oznacza, że postać będzie bardziej pulchna.
  • Zręczność (dexterity) ma także wpływ na mięśnie postaci, ale w tym przypadku chodzi o to jak szybko się ona porusza i wykonuje codzienne czynności. Ma także wpływ na czas reakcji, balans (chroni przed upadkiem). Im więcej punktów w zręczności, tym mniej ważyć będzie postać.
  • Inteligencja jest równie ważnym atrybutem mającym wpływ na percepcję postaci, wykonywanie czynności z powodzeniem, a także pozwala na szybszą naukę pewnych umiejętności, takich jak na przykład strzał w głowę, taktykę, czy gotowanie.

Co ciekawe, do każdego z tych atrybutów przypisanych zostało od kilku do kilkunastu umiejętności, które także można nieco ulepszyć w momencie zakładania postaci. Punkty wydane na główne atrybuty oraz te uzyskane z wybranego wieku postaci, będzie można wydać na interesujące nas umiejętności początkowe takie jak skradanie, rzucanie. snajperstwo, karabiny, walka wręcz, czy też kamuflaż.

Oczywiście wszystkie te umiejętności, jak i wiele innych, będzie można ulepszać podczas gry – wystarczy je wykonywać. A jeśli to całe tworzenie postaci, będzie zbyt wyczerpujące, to zawsze będziecie mogli użyć magicznego przyciska „losowo” i chwilę później rozpocząć grę.

Oto jak wyglądać będzie pokonywanie przeszkód w SCUM

Jeśli zainteresował Was SCUM, to naprawdę polecam Wam obejrzeć poniższy materiał filmowy. Szczególnie końcówka (10:45) jest tego warta…

Nie wiem jak Wy, ale ja na niego wyczekuję z niecierpliwością. Wstępna premiera zapowiedziana została na lato 2018, ale podczas E3 – czyli już za kilka dni, dowiedzieć się mamy nieco dokładniejszej daty.

Witam. Tutaj John J. Dick. Pierwsza linia obrany Ziemi przed inwazją krów. Po steku na raz…

Poprzedni artykułFortnite: komando w Ratowanie Świata, wyrzutnia w Battle Royale
Następny artykułOswajanie zwierząt i Imperium Wschodu zawitają już wkrótce do Conan Exiles
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Michał Szymański

Od dłuższego czasu obserwuję rozwój SCUM. Podoba mi się sama idea gry jak i różne, często nowatorskie, rozwiązania i mechaniki