Studio Funcom ujawniło dzisiaj najbliższe plany związane z Conan Exiles, które obejmują dodanie nowych funkcji, poprawę istniejących oraz premierę pierwszego płatnego DLC.

Najważniejszym priorytetem ekipy Conan Exiles jest oczywiście poprawienie stabilności serwerów oraz wydajności gry. W planach twórców jest wprowadzać trzy rodzaje aktualizacji do gry: większe aktualizacje, drobne poprawki i dodatkową zawartość do pobrania, czyli DLC.

Drobne poprawki pozwolą rozprawić się z błędami oraz pomogą udoskonalać niektóre funkcje i wprowadzać niewielkie zmiany w ich działaniu. Większe darmowe aktualizacje maja za zadanie wzbogacić Conan Exiles o nowe funkcje i zawartości. Ostatni typ aktualizacji to płatne pakiety (DLC) z dodatkową, czysto kosmetyczną, zawartością do pobrania.

NOWOŚCI

Już niedługo do Conan Exiles dodana zostanie nowa funkcja – oswajanie zwierząt i używanie ich jako petów. W tej chwili trwają nad tym prace, a dodanie jej do gry będzie wymagało optymalizacji i wprowadzenia pewnych zmian technologicznych, o których to dowiemy się w niedługim czasie.

Oprócz aktualizacji z oswajaniem, twórcy zamierzają także dodać nowe podziemia. W przygotowaniu jest kilka lokacji, a wśród nich jedna bezpośrednio związana właśnie z petami.

Do panteonu bóstw dołączy Pan Bestii – Jhebbal Sag, którego to wyznawać będą mogli tylko najodważniejsi i najsilniejsi wygnańcy. Oczywiście pod warunkiem, że go wpierw znajdą… Wraz z tym wyznaniem w grze pojawią się nowe ołtarze, relikwie związane z oswojonymi zwierzakami i awatar tego bóstwa.

POPRAWKI

Łucznictwo zostanie ulepszone. W umiejętności Potężnego Strzału z Łuku będzie można przytrzymać cięciwę, a do tego dodane zostaną nowe rodzaje strzał: zatrute, rozpryskowe i leczące, a także flary.

W Conan Exiles pojawi się także możliwość wykonywania różnych kombosów w zależności od tego, jaka broń znajduje się w lewej ręce. Podobno nie ma nic lepszego niż wgniecenie wroga tarczą w piach lub poszatkowanie go na kawałki dwoma toporami? No cóż, przekonamy się o tym już niedługo.

Do innych – nieco kontrowersyjnych zmian, jakie pojawią się w grze, zaliczyć można animacje korzystanie z pewnych przedmiotów. Przykładowo bandaże i eliksiry zadziałają dopiero po odtworzeniu stosownej animacji. Zmiana ta ma rozwiązać problemy z ciągłym korzystaniem przez graczy z eliksirów podczas walki.

Ponadto do gry dodana zostanie funkcja automatycznego pobierania modów, liczne poprawki oraz balans rozgrywki.

DLC: IMPERIUM WSCHODU

Już w czerwcu zadebiutuje pierwsza, płatna dodatkowa zawartość do gry zainspirowana hyboryjską krainą Kitaju: pakiet kosmetyczny „Imperium Wschodu„.

I zanim podniesie się raban związany z problemami z optymalizacją gry, to pakiet ten przygotowali graficy i artyści, którzy nie pracują nad kodem ani aktualizacjami rozgrywki, co oznacza, że tworzenie tego DLC nie będzie miało wpływu na dalszy rozwój Conan Exiles.

W pakiecie tym znaleźć będzie można:

  • 3 nowe zestawy zbroi: zbroja kitańskiego najemnika (lekka), zbroja kitańskiego oficera (średnia) i kitański pancerz imperialny (ciężka). Zestawy będą dostępne od poziomu 10., a ich epickie wersje od 60. Do stworzenia tych ostatnich potrzebne będą epickie materiały.
  • 11 nowych broni z kitańskimi motywami. Motywy te będą dostępne na poziomie żelaza i gwiezdnego metalu. Statystyki broni oraz materiały potrzebne do jej stworzenia będą dostosowane do danego poziomu.
  • 25 nowych przedmiotów do umieszczania z kitańskimi motywami. Wśród nich znajdą się nowe dywany, ruszty, latarnie, krzesła, parawany i bębny.
  • 5 nowych ozdobnych barw wojennych w kitańskim stylu.
  • Nowy zestaw budynków 3. poziomu zaprojektowanych w kitańskim stylu.

Przepisy potrzebne do stworzenia wszystkich wymienionych powyżej elementów znaleźć będzie można przy kitańskim stanowisku rzemieślniczym, które pojawi się po zakupieniu tego DLC. Pamiętajcie, że zawartość tego pakietu będzie w 100% kosmetyczna i nie wpłynie na równowagę rozgrywki. Oznacza to, że gracze nie będą kupować wzmocnień, a jedynie ozdoby.

I jak Wam się podobają zapowiedziane nowości? Co sądzicie o pierwszym DLC do Conan Exiles?

Poprzedni artykułMoment tworzenia postaci w SCUM to początek walki o przetrwanie
Następny artykułFortnite Battle Royale balansuje rozgrywkę: nerf strzelb, buff pułapek
6 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Michał Szymański

Cieszy, że oficjalna premiera gry (wyjście z EA) okazała się sukcesem i jak widać twórcy nie spoczywają na laurach. Obok ARK to chyba jeden z niewielu survivali ze steamowskiego EA, który nie zawiódł i utrzymał uwagę graczy. Cieszy też otwartość gry na mody, to zawsze wydłuża żywotność tego typu produkcji (gra żyje tak długo jak gracze mają w niej co odkrywać i osiągać).

tiomor

Sugerowałbym im naprawić najpierw grę, bo ta przy serwerach z 50+ graczami jest totalnie niegrywalna, a dopiero później się brać z płatne dodatki.
Już nie wspomnę o miliardach bugów, które spotyka się co chwilę… A już o teksturach, które nie mają przełożenia, na to co jest „pod spodem” dzięki czemu na piętrze budynku „latamy” to nie wspomnę.
Stworzyli 'mmo’ survival, który w praktyce jest grywalny tylko na pustych serwerach, albo lokalnych sesjach. Ja osobiście przegrałem w to ze 100h w EA, a po wyjściu oficjalnym odpadłem po 2 godzinach. Bez sensu jest się męczyć ;d

Kinya Turbgroszka

dołącz na nasz serwer, spokojnie i praktycznie bez błędów 🙂

Agoidd

Ja bym chętnie dołączyła ale nie dam rady grać często a nie chciałabym blokować miejsca

Kinya Turbgroszka

Wysłałąm Ci dane już dawno temu na Steam i bardzo zapraszam. Miejsca nie blokujesz, bo jedno trzymam specjalnie dla Ciebie. Ja też nie mam cazu teraz grać. Tak naprawdę, to do nie zagram w conana pewnie do środy 🙁

Agoidd

Super, dziękuję 🙂