Czas osiodłać wierzchowce i pogalopować po równinach Ziem Wygnańców. Oto spełniło się jedno z największych marzeń graczy od rozpoczęcia wczesnego dostępu: do Conan Exiles zawitały wierzchowce!

Wierzchowce to nie jedyna nowość w aktualizacji 38. Od dzisiaj można walczyć w siodle oraz rozwijać zwierzaki i niewolników – im więcej czasu im poświęcicie, tym będą potężniejsi.

ROZWIJANIE NIEWOLNIKÓW I ZWIERZAKÓW

Dzisiejsza aktualizacja wprowadziła do gry nowy system poziomów dla oswojonych zwierzaków i niewolników, którzy od teraz zwać się będą ogólnie towarzyszami (followers). Wraz z kolejnymi poziomami, towarzysze będą zdobywali statystyki oraz specjalne dodatkowe atuty.

Po umieszczeniu każdy towarzysz ma poziom 0 i współczynniki podstawowe. O jego tempie rozwoju i współczynnikach podstawowych decyduje frakcja oraz kategoria. Należy więc pamiętać, że mimo podobieństw, statystyki niewolników oraz zwierząt będą się różnić. Współczynniki towarzysza można sprawdzić, wybierając z menu kołowego element „Informacje”.

Zwierzaki i niewolnicy będą zdobywać doświadczenie za każdego zabitego wroga tylko wtedy, gdy będą towarzyszyć graczom. Nie otrzymają punktów doświadczenia za takie czynności jak tworzenie przedmiotów, czy też odkrywanie świata.

Po awansowaniu na nowy poziom zyskają atuty zwiększające ich możliwości i zapewniające premie do współczynników. Im bardziej wyspecjalizowany dany atut, tym większa premia.

Maksymalny poziom towarzysza ustalony został obecnie na 20. Tego poziomu nie ma jednak co porównywać z poziomami graczy, gdyż towarzysze zyskują więcej punktów na każdy kolejny poziom oraz bonusowe atrybuty.

Dotychczas posiadane zwierzęta oraz niewolnicy nie zostaną objęci nowym systemem, a to oznacza, że docelowo będą słabsi.

Więcej informacji na temat systemu rozwijania zwierząt i niewolników znajdziecie w tym miejscu.

WIERZCHOWCE

Wierzchowca zdobywa się tak samo jak zwykłego zwierzaka i także on jest uznawany za towarzysza. Trzeba znaleźć źrebię, zaprowadzić je do stajni i wyhodować dorosłego konia. Stajnie działają tak samo jak zagrody dla zwierząt, ale są przeznaczone tylko dla koni.

Podobnie jak w przypadku zwierząt i niewolników, także i konie stają się silniejsze, gdy awansują na wyższy poziom. Można wyhodować kilka różnych koni, aby znaleźć wierzchowca o pożądanych statystykach.

Gdy źrebak wyrośnie na dorosłego konia, będzie można umieścić wierzchowca w świecie gry – tak samo jak niewolnika lub zwierzaka. Aby odjechać w stronę zachodzącego słońca niczym wasz ulubiony kowboj, będziecie musieli już tylko założyć na konia siodło, które można odblokować na poziomie 20.

Siodła w różny sposób wpływają na wierzchowca:

  • Siodło kawaleryjskie – dobre przyśpieszenie, najwyższa szybkość ruchu, najniższa obrona, najmniejsza zwrotność
  • Siodło zwiadowcy – długi czas galopu, średnia szybkość ruchu, niska obrona, największa zwrotność
  • Siodło wojenne – słabe przyśpieszenie, najniższa szybkość ruchu, wysoka obrona, mała zwrotność

LIMIT TOWARZYSZY

Wraz z dzisiejszą aktualizacją do Conan Exiles zawitał limit na ilość posiadanych niewolników i oswojonych zwierząt (wliczając wierzchowce). Limit ten NIE wpłynie rzemieślników, którzy liczą się jako przedmioty.

Gracz solo, czy też klan, będą mieć możliwość posiadania ograniczonej ilości towarzyszy. Ilość ta zależeć będzie od liczby członków w klanie. Klan jednoosobowy będzie mógł ich mieć maksymalnie 55, a każdy kolejny członek zwiększy tę liczbę o 5, aż do maksymalnego limitu 100 towarzyszy.

Limit został wprowadzony, ale nie jest jeszcze aktywowany. Dzięki temu gracze mają czas by pozbyć się nadprogramowych towarzyszy. Limit na serwerach oficjalnych zostanie aktywowany w późniejszym czasie, natomiast serwery prywatne mogą go wprowadzić już od dzisiaj.

Szczegółowe informacje na temat tej funkcji znajdziecie w tym miejscu.

DLC: JEŹDŹCY HYBORII

Wraz z dzisiejszą aktualizacją studio Funcom udostępniło także kolejne płatne DLC: Jeźdźcy Hyborii (wlicza się w przepustkę sezonową na rok II). W tym pakiecie gracze znajdą nowe zestawy zbroi, nowe skórki broni oraz elementy budynków do budowy stajni.

Szczegółowe informacje na temat tego DLC znajdziecie w tym miejscu.

WALKA: TREBUSZ, UNIKI

W ramach dalszego balansu mechanik związanych z walką, developerzy udoskonalili system uników oraz biegu, a także ulepszyli trebusz. Zmiany te mają na celu wprowadzenie różnorodności oraz opłacalności strategii podczas walki.

Unik

Unik jest wolniejszy i zależy od założonego pancerza: im cięższy pancerz, tym wolniejszy unik.

Zmieniono także statystykę Zwinności (Agility) – im więcej punktów posiada postać, tym szybciej mogą wykonać akcję po zakończeniu uniku.

Przyspieszenie

Postać nie zaczyna już biec z maksymalna prędkością, ale od dzisiaj przyspiesza. Ma to nieco utrudnić ucieczkę graczy przed walką.

Trebusz

Trebusz można teraz ustawić, by wypuszczał głazy pod kątem. Dodano dodatkową dźwignię, która jest za to odpowiedzialna. Maksymalny stopień łuku wynosi 80, a minimalny -20.

Poza tym trebusz jest łatwiejszy w utrzymaniu i tańszy w budowie, a także zadaje większe obrażenia.

INNE

  • Dodano walkę z wierzchowców.
  • Nowa broń dostępna tylko na wierzchowcach: lanca.
    • Ta broń zadaje bardzo duże obrażenia, które zależą od prędkości poruszania wierzchowca.
  • Możliwość zmiany nazwy niewolników.
  • Nowy wyczyn: „Uczeń Rzeźnika” – daje dostęp do nowych tasaków i noży do skórowania.
  • Dodano trzeci zestaw pancerzy, który można otrzymać po zabiciu ostatniego bossa w Wine-Cellar. Ponadto mają 1% szansę, że otrzymają broń, którą używa ten boss.
  • Zmieniono koszt wytworzenia palisad oraz kolców.
  • Dodano chłodzącą wersję pancerza Godbreaker.
  • Młoty nie przebijają tarcz już pierwszym uderzeniem.
  • Zmniejszono obrażenia dwuręcznego miecza.
  • Bronie wężoludzkie zadają mniejsze obrażenia.
  • Można karmić niewolników oraz zwierzęta, by zapewnić im bonusy do walki i levelowania.
    • Karmienie zwierząt także je uleczy.
  • Dodano funkcję „zerwij więzy” z niewolnikami i oswojonymi zwierzętami.
  • Płatnerz z Oczyszczenia może wykonywać teraz ulepszoną wersję zbroi Silent Legion.

Ponadto twórcy naprawili mnóstwo błędów, a ich pełen wykaz znajdziecie w tym miejscu.

2 KOMENTARZE

  1. Kolejne nerfy dwuręcznego? niedługo bardziej będzie się opłacało rzucać kamieniami 😀 podobają mi się poprawki, zasadniczo to żaden nie irytuje, jeszcze tylko nowa mapka i wracam do gry 😀

    • Tez mnie korci by wrócić dokupić 4 DLC brakujące .Gra miała swój klimat .Tylko jak piszesz – nowa mapa, tereny Tak człowiek zobaczy nowości i może mu się szybko znudzić.

Pozostaw odpowiedź Ragi Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here