Grając w ArcheAge przy jakichkolwiek zmianach, które zachodzą w grze wielokrotnie słyszymy od ekipy Trion’a, że „była to decyzja XL Games i Trion nie miał na to wpływu”.

Jak to wygląda naprawdę? Po przeczytaniu informacji na temat różnic jakie panują pomiędzy chińską i naszą wersja gry, rzeczywistość może wyglądać zupełnie inaczej.

Z pewnością wiecie, że na poczatku września wystartowała chińska wersja ArcheAge, która to wydawana jest przez firmę Tencent. Jedno trzeba powiedzieć od razu – chińskie reklamy może i są lekko udziwnione, ale gra ta ma olbrzymią promocję w tym kraju.

Więc jak bardzo rożni się chińska wersja ArcheAge od naszej?

Zacznijmy od konta VIP, czyli naszego konta Patron. Konto to jest skalowalne w Chinach, czyli im dłużej opłaca się subskrypcję tym większe się ma bonusy. Rozpoczynając gra na koncie VIP gracze regenerują 6 punktów labora co 10 min i mogą ich mieć maksymalnie 2000. Co miesiąc ilość ta wzrasta i przy poziomie 10 konta VIP, czyli po opłacaniu konta przez 1081 dni (3 lata!) regenerowanych jest 15 punktów oraz maksymalna ilość wynosi 10.000 labora. Jedno jest wspólne – regeneracja punków labora gdy nie jest się zalogowanym do gry wynosi zawsze 5 pkt co 10 min.

I to co najważniejsze – nie można zakupić konta VIP za walutę z gry.

archeage_china_vip

Sama ekonomia jest także zbudowana w zupełnie inny sposób. W chińskiej wersji gry gracze mają dwie waluty, którymi się posługują:

archeage_china_waluty

Muszelki dostaje się za trade runy, ukończone questy, sprzedawanie rzeczy do merchanta NPC oraz z coinpurse. Ta waluta jest przypisana do gracza i można jaj używać jedynie do ulepszania sprzętu (regrade) oraz zakupy u merchantów NPC.

Druga waluta to waluta, którą kupuje się za pieniądze (1 gold ~ 0,5$). Walutę ta otrzymuje się wystawiając rzeczy na sprzedaż w domu aukcyjnym (AH).

Dzięki tej dywersyfikacji walut samo zarabianie pieniędzy w grze tez wygląda inaczej. Jeśli gracze zdecydują się na bezpieczne trasy handlowe na danym kontynencie to otrzymają walutę, która jest do nich przypisana. Aby móc zarobić walutę, za którą można kupować rzeczy z AH muszą oni wybrać się na trade runy między-kontynentalne, czyli po różnego rodzaju stabilizery.

Jeśli chodzi o działki, to posiadać je może każdy. Nie są one ograniczone tylko do kont VIP. Jedyna ograniczenie jakie wprowadzono to aby postawić farmę 8×8 należy mieć poziom 20 postaci oraz poziom 35 na pozostałe farmy.

Inne różnice:

  • Nie ma jeszcze 50 poziomu instancji;
  • Ghost Shipy przemieszczają się po wszystkich morzach, a nie tylko w określonych miejscach;
  • Na Freedich nie ma merchanta na Gilda Star;
  • Arena PvP ma ograniczenie – maksymalnie 20 razy na dzień;
  • Merchant ma tylko 6 miejsc na przewożenie paczek;
  • Chińska wersja wystartowała od razu z aktualizacją 1.8.

No więc teraz mi powiedzcie, nadal uważacie, że nasza wersja jest P2W?

Poprzedni artykułHotfix w PlanetSide 2 (23.09)
Następny artykuł173.320$ do podziału w turnieju H1Z1 Invitational
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Archax

yyyyyyyyyyy? aż im współczuje. patron to jest jakaś masakra, w sumie to pewnie skończyłbym grać po miesiącu w momencie gdy nie miałbym jak zarabiać przez brak labora, skalowanie też jakiś poroniony pomysł. 2 waluty spotkałem już w Age of Wulin (Age of Wushu/ kung fu) tylko nie można ich było kupować, i tam to jakoś działało, gdyby waluty tej nie można by było kupować za $ to by działało. Działki spoko to akurat nie jest taki zły pomysł. Ghost ship jest okey. Dungi czyli jakiej niema? FI wtf? to jak zdobyć gs? oddawać na 1/2? czy ich do reszty powaliło? ograniczenie aren ja bym dał jakoś 50-100 (albo limit honoru jaki można z nich wyfarmić). TS padłem, naprawdę Tencent miszcz . proponuje żeby było potrzeba 3 ludzi by podnieść paczkę lub 2 osłów, farm cart 1 paczka wagon 2 a hauler 3. ggwp. W skrócie chcą by ludzie poświęcali jak najwięcej hajsu i czasu na ich grę i tyle, widać to po walucie za $, skalowanym patronem i zmianach w FI/TS. Trion kocham Cię!!!