Już za dwa tygodnie na serwery ArcheAge wprowadzona zostanie kolejna duża aktualizacja, a wraz z nią mnóstwo zmian w związanych z PvP.

Dzielni wojownicy ArcheAge wiedzą, że umiejętności gracza nie są określane przez rzeczy jakie nosi dana postać oraz eliksiry, jakie wypija w czasie walki. Wraz z aktualizacją Krwawa Pieśń, gracze będą mogli wziąć udział w walkach PvP na nowych Arenach: 3 vs 3 oraz 1 vs 1. Dodatkowo wprowadzone zostaną także inne zmiany związane z walkami w strefach otwartych oraz w oblężeniach.

archeage-pvp_blog

Zacznijmy jednak o zmian związanych z Arenami PvP.

Chcesz walczyć na równi z przeciwnikiem? Teraz macie szansę! Najnowsze tryby nazwane Potyczka (skirmish) i Sparing, będą ignorować statystyki  dostarczone przez sprzęt jaki ma na sobie dana postać oraz nie zdejmą wszystkie buffy dostępne przez wypicie eliksirów. Zamiast tego będziecie mogli wybrać jeden z ośmiu buffów gladiatora, który określi Wasze statystyki, a jednocześnie pozwoli  Wam dostosować się do Waszego stylu gry. Będziecie musieli posiadać odpowiednie bronie przypisane do buffów – inaczej nie będziecie mogli użyć co niektórych zdolności.

Na poczatku walki pojawi się okno z buffami – dostępne będzie przez jakieś 10 sekund, więc musicie uważać. Wybierzcie ten, który najlepiej pasuje do Waszej postaci lub też automatyczny system wybierze go za Was.

Oto lista buffów wraz ze statystykami:

War Mage (Staff)

  • Intellect: 704
  • Stamina: 470
  • Defense: 1024
  • Magic Defense: 5123
  • Melee Attack: 525
  • Ranged Attack: 425
  • Magic Attack: 600
  • Accuracy: 2145
  • Toughness: 2526
  • Resilience: 4036
  • Post-Cast Mana Regen: 10
  • Magic Defense Penetration: 420
  • Różne: Bonus wynikający z seta Cloth na poziomie Divine, Efekt z broni dwuręcznej (2H )

Ranged Rogue (Łuk)

  • Agility: 1101
  • Defense: 3073
  • Magic Defense: 3073
  • Melee Attack: 500
  • Ranged Attack: 425
  • Accuracy: 3475
  • Toughness: 2526
  • Resilience: 4036
  • Post-Cast Mana Regen: 10
  • Różne: Bonus wynikający z seta Leather na poziomie Divine, efekt Dual Weapon

Offensive Fighter (Broń dwuręczna)

  • Strength: 1,101
  • Defense: 5,435
  • Magic Defense: 0
  • Melee Attack: 600
  • Ranged Attack: 425
  • Accuracy: 3,475
  • Toughness: 2,526
  • Resilience: 4,036
  • Post-Cast Mana Regen: 10
  • Różne: Bonus wynikający z seta Plate na poziomie Divine, broń dwuręczna (2H)

Defensive Fighter (Sword & Shield)

  • Strength: 470
  • Stamina: 704
  • Defense: 6,901
  • Magic Defense: 0
  • Melee Attack: 500
  • Ranged Attack: 425
  • Accuracy: 2,145
  • Toughness: 2,526
  • Resilience: 4,036
  • Post-Cast Mana Regen: 10
  • Zwiększa Shield Block: 14%
  • Różne: Bonus wynikający z seta Plate na poziomie Divine, Efekt z tarczy

Melee Rogue (Dual Weapon)

  • Strength: 704
  • Stamina: 470
  • Defense: 3,073
  • Magic Defense: 3,073
  • Melee Attack: 500
  • Ranged Attack: 425
  • Accuracy: 2,145
  • Toughness: 2,526
  • Resilience: 4,036
  • Post-Cast Mana Regen: 10
  • Attack Speed: 4%
  • Różne: Bonus wynikający z seta Leather na poziomie Divine, Efekt Dual Weapon

War Priest (Greatclub)

  • Strength: 704
  • Stamina: 470
  • Defense: 1,024
  • Magic Defense: 5,123
  • Melee Attack: 525
  • Ranged Attack: 425
  • Healing Power: 600
  • Accuracy: 2145
  • Toughness: 2,526
  • Resilience: 4,036
  • Post-Cast Mana Regen: 10
  • Zwiększa leczenie i leczenie krytyczne: 56%
  • Różne: Bonus wynikający z seta Cloth na poziomie Divine, Efekt broni 2h (dwuręcznej)

Shield Mage (Scepter & Shield)

  • Intellect: 407
  • Stamina: 704
  • Defense: 2,490
  • Magic Defense: 5,123
  • Melee Attack: 450
  • Ranged Attack: 425
  • Magic Attack: 525
  • Accuracy: 2,145
  • Toughness: 2,526
  • Resilience: 4,036
  • Post-Cast Mana Regen: 10
  • Magic Defense Penetration: 210
  • Zwiększa Shield Block: 7%
  • Różne: Bonus wynikający z seta Cloth na poziomie Divine, Efekt z broni 2H

Shield Priest (Club & Shield)

  • Intellect: 470
  • Stamina: 704
  • Defense: 2,490
  • Magic Defense: 5,123
  • Melee Attack: 450
  • Ranged Attack: 425
  • Healing Power: 525
  • Accuracy: 2,145
  • Toughness: 2,526
  • Resilience: 4,036
  • Post-Cast Mana Regen: 10
  • Zwiększa leczenie i leczenie krytyczne: 28%
  • Zwiększa Shield Block: 7%
  • Różne: Bonus wynikający z seta Cloth na poziomie Divine, Efekt z broni 2H

Obie nowe Areny PvP działają w serii trzech rund, gdzie każda z nich trwa maksymalnie 10 minut. Jeżeli żadna ze stron nie będzie w stanie zabić strony przeciwnej w podanym czasie, to zwycięzcy ustaleni zostaną na podstawie punktów zdobytych w trakcie rundy.

Jest ważne aby pamiętać o tym, że Areny te dostępne będą 5 razy na dzień. Jeśli będziecie chcieli walczyć dalej, to będziecie musieli zakupić od General Merchant specjalne odznaki – Bruiser’s Badges, aby móc do nich ponownie wejść.

Archeage PvP

Zmiany w oblężeniu zamków

Krwawa Pieśń wprowadzi także wiele ulepszeń i zmian w mechanice walk o zamki znajdujące się na Aurorii.

Zacznijmy od tego, że walki te nie są już ograniczone do walk 70 vs 70 graczy. Od momentu aktualizacji w walkach brać będzie mogło udział 100 graczy z każdej strony.

Aktualizacja ta wprowadza także kilka zmian odnoście sposobu toczenie walki. Obrońcy zamku będą mogli rozpocząć walkę mając 60 członków, a dodatkowych 40 graczy będzie mogło dołączyć po 40 minutach. Z drugiej strony – strona atakująca będzie mieć od razu dostęp do 100-osobowej armii.

Gracze będą mogli teraz także atakować budynki znajdujące się na terenie walk. Kiedy HP budynku zejdzie do 50%, przestanie on blokować ruch. Po zakończeniu walki o zamek, punkty HP zniszczonego budynku ponownie wzrosną do 100%.

Zmieniono także działanie Lodestone. Po zakończeniu walki o zamek punkty HP na tym kamieniu nie są automatycznie regenerowane, ale zamiast tego musi on zostać naprawiony przez graczy.

Oblężenia nagradzają także punktami honoru wszystkie osoby uczestniczące w walce i znajdujące się na terenie walk w momencie ich zakończenia. Oczywiście zwycięzcy otrzymają o wiele więcej honoru niż pokonana armia.

archeage-karkasse

Zmiany w eventach PvP oraz strefach otwartych

XL Games wprowadziło zmiany w ilość zabitych postaci potrzebnych aby wejść w kolejna fazę niebezpieczeństwa, konfliktu oraz wojny. Oznacza to, że gracze częściej zobaczą cykle konfliktu, wojny i pokoju w różnych otwartych strefach PvP.

W niektórych strefach skorygowano czas kiedy aktywne są eventy:

  • Mistmerrow będzie się teraz odbywać 3 razy na dzień:2:00 AM, 2:00 PM, 8:00 PM GMT
  • Karkasse Ridgelands będzie regularnie  zmieniać sie pomiędzy konfliktem i wojną.
    • Wojna rozpoczynać się będzie o 21:55 CET i trwać będzie 12 godzin, po czym strefa ta wprowadzona zostanie w konflikt na kolejne 12 godzin.
    • Gracze zainteresowani Czerwonym Smokiem – pojawiac się on będzie teraz dwa razy na tydzień o 22:00 CET w środy i soboty. Jeśli nie zostanie zaangażowany przez 12 godzin, to odlatuje…

To tylko kilka zmian, jakich możecie spodziewać się wraz wprowadzeniem Krwawej Pieśni, która to aktualizacja trafić ma na serwery Live 26 stycznia.

Mnóstwo (!!!) zmian, w tym klasowych, zaprezentowanych zostało w czasie dzisiejszego streamu i jutro postaram się je opisać 😀

Poprzedni artykułGracze Elite: Dangerous odkryli obcych!
Następny artykułBlack Desert wyjaśnia zasady działania sklepu i kilka innych rzeczy
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Archax

Już widać że te areny nie będą sprawiedliwe. Sety z 0 mdef to jest zabawne. Żaden normalny dd z 2h nie biegałby w plat. A tank z tarczą na pdef. W skrócie na 1v1 będą grani: mag z tarczą, łucznik, dd z dual, i mag z staff (dual i tak jest lepszy). I tu widać głupotę tych aren, gdzie jest 2h w leatherach? gdzie jest mag z dual? gdzie jest plat z tarczą z mdef?

Fenji

Plate będzie schodził na 3 fireballe ze staffem 😀 😀