Piątki są dniem, kiedy ekipa ArcheAge zbiera się w studiu, aby omówić co nowego czeka na graczy w niedalekiej przyszłości.
Tym razem Khrolan, Quillodon oraz Celestrata omawiali zmiany dotyczące aren PvP, oblężeń, przedmiotów za honor oraz co niektórych zdolności.
Zanim jednak przystąpię do opisywania streamu, to kilka uwag:
- Zmiany w arenach oraz oblężeniach zostały już przeze mnie opisane i powinniście upewnić się, że przeczytaliście te informacje, zanim zaczniecie czytać podsumowanie streamu.
- Aktualizacja Krwawa Pieśń trafi na serwer testowy w środę 20 stycznia, natomiast na serwery Live we wtorek 26 stycznia (podejrzewam, że w nocy z 26 na 27 na serwery EU).
- We wtorek 19 stycznia rozpocznie się Double Bonanza Week, czyli przez cały tydzień gracze ArcheAge będą otrzymywać: 2 x honor ze wszystkich źródeł, 2 x XP, 2 x Vocation, 2 x szansa na drop z przeciwników.
- Wszystkie domki na drzewie będą za Merit Badge, ten z MarketPlace za kasę nie będzie generował piorunowych logów.
ARENY
Dodano dwie nowe zbalansowane Areny: Skirmish i Sparring. W artykule o arenach podano, iż rundy trwać będą maksymalnie 10 minut, ale wygląda na to, że była to błędna informacja…
- 3 rundy, max 7 min
- postać, która wygra 2 zwyciężą
- Kolejkowanie
- wejście na areny nowe oraz starą 1vs1 zostało ograniczone do 5 razy na dobę;
- wejście na stara arenę 5vs5 nie ma ograniczenia;
- nowy przedmiot u General Merchanta za 15g pozwoli na dodatkowe wejście na areny – nie ma na to limitów;
- w wersji koreańskiej nowe areny dostępne są tylko przez 2 godziny na dzień, w naszej wersji będą dostępne przez 24h;
- wprowadzono ograniczenie w ilości razy, po to aby ludzie nadal angażowali się w walki PvP w otwartym świecie (Mistmerrow, Lusca, itd).
- W nowych arenach nie liczy się sprzęt jaki posiada dana postać, poza wyposażonymi broniami, które determinują jakie zdolności można używać
- można założyć nawet basic bronie, gdyż nie liczy się ich jakość – chodzi tylko o możliwość używania zdolności;
- przy wejściu do areny gracze otrzymują 10 sekund na wybranie odpowiedniego buffa;
- być może na początku 10 sekund wydaje się bardzo krótkim czasem, ale po pewnym czasie dłuższe oczekiwanie będzie irytowało graczy;
- buffy oraz statystyki jakie one dają graczom zostały opublikowane i już teraz można zacząć myśleć o wyborze;
- nie można zmienić buffa pomiędzy rundami;
- jeśli nie zdążycie wybrać buffa, to gra zrobi to za Was – RNG.
- Nowe areny dają więcej honoru
- w arenie 3vs3 jest to 270 za wygrana, 120 za przegraną;
- w arenie 1vs1
- wygrana 150 honoru, przegrana 90, pokonanie przeciwnika w 2 pierwszych rundach dodatkowe 70 honoru;
- w czasie prezentacji Quidollon otrzymał 440 honoru za wygranie areny gdyż na serwerze wewnętrznym włączony był event Double Week Bonanza.
- Zmieniono quest na Areny – nagradza teraz 2 x Warrior’s Medal.
- Stara arena 5vs5 – zmniejszono punkty honoru, może w przyszłości zostanie to zmienione, ale na razie twórcy ArcheAge koncentrują się na nowych arenach.
- Niestety nie można kolejkować jako grupa na arenę 3vs3.
OBLĘŻENIA
- 100 vs 100
- atakujący zaczynają ze 100 osobami;
- obrońcy mają na początku 60 osób, kolejne 40 osoby dołączają po 40 minutach;
- Budynek na terenie oblężenia
- można zniszczyć do 50% HP i budynek znika;
- budynek odzyskuje HP po zakończeniu
- Lodestone nie naprawia się automatycznie – wprowadzono nowy system naprawy, który angażuje osoby z gildii posiadającej zamek.
- Usunięto Explosive Crates – można je będzie nadal sprzedać merchantowi
- Wieżyczki na murach aktywowane są teraz przez członka gildii, który musi użyć Bloody Archeum Crystal
- Nowy pojazd – wieża oblężnicza
- Lordowie zamków będą kupować od teraz mury, bramy i wieże za Lord Coiny
- Lord otrzymuje 60 monet na tydzień
STATYSTYKI
W aktualizacji 2.5 dodana zostanie nowe statystyki:
- shield defensive penetration – ilość zignorowanej ochrony z tarczy;
- shield defense penetration rate – szansa na to aby zignorować ochronę z tarczy.
Nowy buff dla broni dwuręcznych: 10% szansa na zignorowanie 40% ochrony z tarczy.
Nowe lunagemy:
- Lucid Earth Lunagem: Intercept – Shield Defensive Penetration Rate 2% – rękawiczki;
- Lucis Gale Lunagem: Clash – Shield Defense Penetration 3% Increase – broń do lewej ręki, tarcza.
Poza tym zmieniono wygląd okno statystyk dla postaci.
SKLEP ZA HONOR
- Uporządkowano sklep
- peleryny na ostatniej stronie;
- rzeczy najczęściej kupowane na początku sklepu;
- Wszystkie PvP Honorbold lunarfrost są teraz Bound, czyli przypisane do postaci
- Zmieniono statystyki niektórych lunagemów
- zwiększono statystyki dla Clear i Vivid o 30%;
- mają większą szansę wbicia w przedmiot.
ZMIANY W ZDOLNOŚCIACH
Wiele zdolności zostało w jakiś sposób zbalansowanych przez XL Games, w czasie streamu zaprezentowano jedynie te najważniejsze zmiany – nie wszystkie.
W ciągu następnych 5 miesięcy zdolności będą balansowanie trzy razy, wliczając w to aktualizację 2.9, jaka trafiła niedawno na serwery koreańskie. Pierwsze zmiany wchodzą za 2 tygodnie, na przełomie lutego i marca wprowadzone będą kolejne zmiany (te, które trafiły na serwery koreańskie w grudniu). Oznacza to, że 2.9 zobaczymy za pół roku 🙂
Tłumaczenie działania zdolności z koreańskiego na angielski nie jest łatwe i mogą zdarzyć się jakieś błędy.
Wszystkie zdolności, które były zmienione w 2.5, zostały opisane przeze mnie już jakiś czas temu.
Zapamiętywanie ustawień:
- możliwość zapamiętania trzech różnych ustawień drzewek wraz z hotbarami;
- nowy przedmiot, który odblokowuje ta możliwość: Skill Saver Pendant – nie wiadomo jeszcze w jaki sposób będzie można go kupić i ile będzie kosztował;
- ustawienia można zmieniać w dowolnym momencie (prócz walki);
- koszt zmiany jest taki sam jak u kapłanki Nuia;
- zmiana zajmuje 10 sekund.
<minuta przerwy na radość z wprowadzenia tej funkcji>
Battlerage
- Whirlwind Slash
- uderza teraz 3 razy (działa podobnie do Fervent Healing)
- pierwsze uderzenie spowalnia cel
- drugie go unieruchamia
- trzecie odpycha
- 12 sek cooldown;
- jeśli nie użyto ataku 2 lub 3 zdolność resetuje się po 1 sek;
- lepsze AOE;
- każdy uderzenie działa wszystkie postacie znajdujące się wokół
- nowa pasywka działająca na ten skill
- uderza teraz 3 razy (działa podobnie do Fervent Healing)
- Frenzy – im dłużej zadawane sa obrażenia, tym większy attack speed
- Precision Strike – zmniejszono obrażenia
- Tiger Strike – uaktualniono opis
- (pasywka) Attack Speed Training
Witchcraft
- Fiend’s Knell – pet ze zdolności, może być teraz aktywny przez 5 min, a to dzięki ulepszonej pasywce
Defense
- Mocking Howl
- nowe combo z auramancy, które zadaje „distressed” przeciwnikom;
- „Distressed znacznie redukuje zadawane obrażenia oraz otrzymywane leczenie.
- Zmieniono obrażenia na: Shield Bas, Shield Slam i Ollo’s Hammer
Occultism
- Zmieniono położenie zdolności. np.: Mana Stars jest odblokowywane na poziomie 5
- Crippling Mire
- instant;
- zmniejszone obrażenia;
- można się poruszać w czasie zadawania obrażeń;
- stunuje postać, która jest pod wpływem „distressed”;
- dzięki pasywce za 10 pkt zdolność ta zadaje obrażenia i spowalnia 3 cele w tym samym czasie.
- Retribution
- 13 sekundowa odporność na strach i spowolnienie;
- nie działa na aktywny debuff ze strachem i spowolnienie;
- zwiększono odbicie obrażeń wręcz na 70%.
- Combo Summon Crow + Impale
- Urgency
- 12 sec reduction?
Archery
- Charged Bolt
- zwiększono obrażenia oraz cooldown o 1 sek
- (Pasywka) Eagle Eyes
- zwiększono crit z 3% na 5%
- Trip produkowany przez stackowanie 30 feral Mark zwiększony do 2 sek
- Jeśli łucznik ma wyposażoną dwuręczną broń, to otrzymyje duręczny buff i korzysta z nowych statystyk (shield penetration).
Sorcery
- Meteor
- średnica obrażeń zredukowana z 5m na 4 m
- Pasywka Mana Pool Increase daje teraz 20% więcej many zamiast 18%
- Pasywka Efficient Sorcery redukuje koszt many o 20% zamiast 18%
Songcraft
- Critical Discord
- można spamować trzymając przycisk
- Startling Strain
- większe spowolnienie, zmniejszenie attack speed
- Debuff Rhythm, który został naprawiony
- jeśli zabita zostanie postać pod jego wpływem to resetuje się cooldown na Stratling Strain
- Dissonance także został naprawiony
- Można używać tego debuffu podczas grania innych piosenek
- Zadaje obrażenia i debuffuje obszarowo
- Hummingbird Ditty
- buff obszarowy o zasięgu 25m
Shadowplay
- Wallop
- każde uderzenie zmniejsza physical defence o 120
- efekt ten stakuje się
- Throw Dagger
- nowa animacja
Vitalism
- Infuse
- regeneruje manę
- tworzy 5 sek tarczę, które absorbuje obrażenia
- Aranzeb Boon
- buff obszarowy o zasięgu 25 m
- Skewer
- zmieniono pole działania
INNE
- Naprawiono problem ze zmianą miejsc przedmiotów w banku, ekwpiunku i kufrach
- Nowy rodzaj biżuterii na poziom 50 będzie wypadał w Bibliotece
- Wszystkie domy na drzewie będzie można zakupić za Merit Badge
- koszt – 500 Merit badge;
- można będzie zakupić wersję z MarketPlace ale nie będzie one produkować piorunowych logów, ani nie będzie mieć dodatkowych elementów, które można zbierać.
- Zmiany w nazwach tytułów za 180.000 profesji
- Double Week Bonanza event od wtorku 19 stycznia.
„nowy przedmiot, który odblokowuje ta możliwość: Skill Saver Pendant – nie wiadomo jeszcze w jaki sposób będzie można go kupić i ile będzie kosztował;” – No jak to nie wiadomo! Toż to Trino, a na Trino zawsze można polegać, że wszystko co przydatne będzie… W Item Shopie. >:D