Parę godzin temu M.Higby zamieścił na forum Planestide 2 informacje dotyczące nadchodzącego GU06, w którym to zobaczymy wiele nowości. (Mam nadzieję, że to nie jest żart Prima-Aprilisowy…)
Przede wszystkim to osoby opłacające subskrypcje doczekają się kolejnych benefitów:
- dodatkowe 3 sloty na postacie;
- dodatkowa dzienna wyprzedaż (promocja) w sklepie Depot.
Nowością, która zobaczymy wraz z GU06 będzie nowy system Alarmowy (Alert), który jest niczym innym jak dynamicznie kontrolowanym systemem inicjującym eventy na danym serwerze. Kiedy rozpoczyna się Alarm gracze będą mieć ograniczoną ilość czasu aby zdobyć wyznaczony cel. Wszyscy gracze ze zwycięskiej frakcji, bez względu na to na którym kontynencie się znajdują dostaną duże bonus w postaci punktów doświadczenia (XP). Wszyscy gracze walczący w rejonie gdzie zainicjowany został Alarm, dostaną dodatkowy bonus do punktów XP.
Pierwsze Alerty jakie zostaną dodane do gry to podboje kontynentów, ale w przyszłości ekipa Planetside 2 planuje dodać tez inne takie jak na przykład:
- kontrolowanie baz jednego rodzaju (np. Bio Laby);
- kontrolowanie terytoriów z danymi surowcami.
Są dwie metody na wygranie w czasie aktywnego Alertu:
- „Dominating Victory„, czyli dominujące zwycięstwo, w którym dana frakcja osiągnęła 100% celu (np. podbiła kontynent);
- „Normal Victory„, czyli normalne zwycięstwo, gdzie dana frakcja kontroluje większą ilość terytorium niż wrogowie.
W razie osiągnięcia Dominującego zwycięstwa Alert zostaje natychmiast wyłączony i cała nagroda w postaci punktów XP jest przydzielona graczom.
W razie Normalnego zwycięstwa, nagroda jest przydzielona procentowo w zależności od ilości kontrolowanego terenu.
Oto jak wyglądać będzie System Alarmowy na naszym ekranie wraz z czasem jaki pozostał do osiągnięcia celu.
W tym przypadku nagrodą końcową jest 3000 punktów XP. Gdyby Vanu udało się podbić Indar zanim upłynie czas Alertu, to wtedy wszyscy gracze tej frakcji bez względu na to gdzie się znajdują dostaną 3000XP. Jeśli natomiast kontrola terytorium zostanie na koniec czasu taka jaką widać teraz na obrazku (VS – 42%, TR – 21%, NC – 35%) to gracze Vanu dostaną 1260XP, natomiast gracze TR i NC odpowiednio 630XP oraz 1050XP. Wszyscy gracze przebywający na terytorium gdzie aktywny jest Alert dodatkowo dostają 20% więcej punktów XP.
Oczywiście przedstawiona tutaj nagroda w wysokości 3000XP jest tylko przykładem, a konkretne prawidłowe wartości zobaczymy w grze.
System Alarmowy, czyli Alerty, mają dwa główne cele do spełnienia w Planetside 2:
- dać graczom zachętę oraz wskazówki do udziału w walkach w innych miejscach niż zazwyczaj (czyli Indar i The Crown);
- zachęcić do ekscytujących walk poza głównymi godzinami, gdzie loguje się większość graczy;
No i teraz zła wiadomość, albo może dobra. Zależy jak się na to patrzy.
Alerty będą głównie aktywowane w czasie gdy jest niższa populacja na serwerach, tak aby więcej ludzi, którzy są online mogło w nich uczestniczyć. W czasie godzin szczytu gracze maja o wiele więcej możliwości i wiele innych zachęt do tego by walczyć gdziekolwiek chcą, więc dlatego jest mało prawdopodobne żeby event ten aktywował się kiedy zostanie przekroczony pewny próg populacji na serwerze. Chodzi tutaj przede wszystkim o to by zapobiec frustracji graczy, którzy chcieliby się dostać na dany kontynent w czasie godzin szczytu i aktywnego Alertu, a nie byłoby już takiej możliwości, bo mapa byłaby już pełna.
No i przechodzimy do drugiej nowości, którą zobaczymy wraz z GU06 – Baretki (Service Ribbons), czyli takie mini-medale za powtarzalne mini misje dla graczy.
Service Ribbons mają dać graczom małe cele do osiągnięcia w czasie normalnych rozgrywek. Zdobycie każdego takiego mini-medalu powinno zająć od 5 do 10 minut w zależności od tego jak ktoś gra i na które Service Ribbons gracz się zdecyduje. Baretki mogą być zarobione przez piechotę za zabijanie przy pomocy konkretnej broni, niszczenie pojazdów za pomocą broni AV oraz za czynności wspomagające (leczenie, reperowanie, podnoszenie zabitych towarzyszy).
Praca nad Vehicle Ribbons, czyli mini-medalami dla graczy, którzy zdecydowanie bardziej wolą pojazdy, ciągle trwa i będą one dodane w późniejszym czasie.
Każda Service Ribbon, którą się zdobędzie nagrodzi gracza 250 punktami XP, a zdobycie 5 pierwszych każdego dnia da dodatkowy bonus w postaci 500 XP.
Postęp wszystkich swoich Baretek będzie można sprawdzić w oknie profilu – statystyki:
Oczywiście Alerty oraz Service Ribbons to nie wszystko co zobaczymy w GU 06. Jak zwykle naprawionych będzie wiele bugów, trochę rzeczy zostanie ulepszonych, a inne zbalansowane.
Zanim zadacie pytanie – nie, nie wiem jeszcze kiedy zobaczymy GU06 ale zapowiada się, że być może będzie to ten tydzień.
A jeśli chodzi o zmiany w walkach oraz połączeniach baz, które zapowiedział Higby miesiąc temu, to oczywiście są one w planach ale wpierw ekipa Planestide 2 chce uruchomić serwer testowy aby móc ten pomysł dokładnie przetestować i dopiero wtedy wprowadzic na serwery Live.
Te Service Ribbon – Przetłumacz jako „Naszywki”
wstążka brzmi chyba źle . Hamerykańce mają to chyba w swojej armi nie wiem jak w Polsce, to są chyba takie mini medale.
Wiesz co masz rację, te Ribbons to po polsku ni przypiął ni przyłatał… Ale z drugiej strony naszywki to bardziej decale, które sa w grze… ech.
te ribbons po polsku w znaczeniu odznaczeń wojskowych to – Baretka
🙂
A widzisz, nie znałam tego wyrażenia: http://pl.wikipedia.org/wiki/Baretka_odznaczenia