Parę godzin temu M. Higby zamieścił na forum list, w którym wyjaśnił jakich zmian możemy spodziewać się w dzisiejszym GU08 i jakie rzeczy zostały przełożone na następne GU.

2013_04_25_Max i HarasserA więc na pewno zobaczymy nowy pojazd Harasser Buggy.

Harasser to lekko opancerzony i bardzo szybki pojazd 3-osobowy przeznaczony głównie do szybkich ataków mających na celu dręczenie przeciwników. Strzelec ma dostęp do działka obracającego się o 360 stopni, a na siedzeniu pasażera może usiąść nawet jednostka MAX. Wraz z Harasserem pojawi się wiele nowych taktyk zdobywania baz ponieważ jednym z ulepszeń, które możemy miec za punkty Cert jest rozpraszacz pola siłowego (gate shield diffuser). Higby i ekipa Planetside 2 nie mogą się doczekać aby zobaczyć sposoby użycia tego nowego pojazdu, który prócz niebezpiecznego narzędzia ataku może dać nam również niezłą zabawę, na przykład przy pokonywaniu przeszkód.

httpv://www.youtube.com/watch?v=E_Z0UuTItoM

Następnym dużym punktem GU08 są nowe bronie przeciw pojazdom dla jednostek MAX. Bronie te zostały zaprojektowane w taki sposób aby uzupełnić już istniejące bronie AV i dać MAX’om możliwość wyboru. Nowe bronie będą zdecydowanie lepsze na długi zasięg, podczas gdy istniejące już bronie AV będą sprawować się lepiej w walkach na bliski zasięg.

bronie frakcyjne MAX gu08Oprócz tego jednostki MAX zobaczą dwa nowe typy hełmów oraz nowy zestaw zbroi, które możecie obejrzeć na tym filmie.

Niestety ale ekipa Planetside 2 nie skończyła wszystkich prac nad jednostkami MAX, dlatego też na obecną chwilę nowe zdolności nie zostaną dodane wraz z GU08 ale nadal będą testowane w celu upewnienia się, że funkcjonują prawidłowo.

Przy każdej nowej umiejętności lub przedmiocie, który sprawia, że dana frakcja w pewnych aspektach zmienia swój styl gry, developerzy muszą być bardzo ostrożni i upewnić, że rzeczy takie są zrównoważone zanim trafia na serwery Live. Dlatego też podjęto decyzję, aby zdolności te przetestować przez jeszcze kila dni na serwerze testowym.

Jednostki MAX nie są jedynymi, które dostaną nowe rzeczy do wyglądu, także pozostała piechota dostanie nowe hełmy specyficzne dla danej frakcji. Hełmy sci-fi przeznaczone są dla wszystkich klas oprócz jednostek MAX.

helmets all classes

GU08 przyniesie także liczne zmiany dla broni piechoty. Praktycznie wszystkie karabiny, LMG, karabiny szturmowe oraz SMG zostały lekko zmienione, nie wspominając o dodatkach do nich. Dokładne zmiany będą dostępne w oficjalnych notkach do GU08. Ogólna ideą tych zmian było znalezienie konkretnych roli dla każdej z tych broni i zapewnienia, że broń przeznaczona na długi zasięg jest rewelacyjna właśnie na tym dystansie, podczas gdy te przeznaczone do walk na krótki zasięg nie dominują także na średnim i długim dystansie.

Wraz z GU08 wzmocniony zostanie także pancerz czołgów tak aby dać im większą przeżywalność . Ta zmiana oznacza, że przeważnie każdy czołg jest w stanie przyjąć 1-2 więcej uderzeń rakietami od piechoty zanim zamieni się w kupkę nanitów. Wszystkie bronie AP dla czołgów, wieżyczki AP w bazach, oraz Dalton, bronie 30mm przeciw czołgom oraz Shredder mają nowy typ resistów, który ignoruje ulepszenia pancerza dla czołgów i sprawia, że bronie te zadają takie same obrażenia jak dotychczas. W rezultacie oznaczać to będzie, że bronie AP będą bardzo efektywne w walce z czołgami. (Więcej informacji na ten temat możecie przeczytać w tym poście)

Aktualizacja UI.

Oprócz tego ekipa Planetside 2 dokonała kilku ulepszeń jeśli chodzi o nasze UI.

Przede wszystkim to możliwość ustawienia niestandardowych kolorów dla żołnierzy jak i obiektów.

2013_04_27_colorsPaski postępu przy przechwytywaniu baz będą animowane i będą wskazywać dokładniej czy postęp na pasku przesuwa się w stronę przejęcia danej bazy czy też, czy baza ta została obroniona (po pasku przesuwa się w odpowiednim kierunku biała linia).

Gracze będą mogli podejrzeć rzeczy, które są sprzedawane w sklepie Depot w pakiecie (Bundle).

Baretki oraz statystyki będą teraz poprawnie wyświetlane dla pojazdów.

Poza tym naprawiono kilka bugów:

  • próba zmiany kontynentu na terminalu w Warpgate (przycisk WARP) w momencie, gdy kontynent jest pełen, powinna bardziej wiarygodnie umieszczać gracza w kolejce do zmiany kontynentu;
  • tarcza ochronna Vanguarda nie powinna już znikać, gdy czołg dostał małą ilość obrażeń od pewnych broni;
  • naprawiono błąd, gdzie wydawało się, że postać ma nałożone dwa hełmy.

Jak widzicie, GU 08 będzie jedną z największych aktualizacji jakie były w Planetside 2 i trafi na serwery dzisiaj (02.05) o godzinie 14tej.

W liście napisane jest dokładnie słowo „jutro”, ale zgaduję, że to jest dzisiaj u nas skoro Higby musiał list ten zamieścić gdy w Stanach był wieczór. Zobaczymy.

Ciekawostka

W dniu wczorajszym w promocji dla memberów była broń M40 Fury. Ostatnimi czasy często zdarzało się, że bronie będące w promocji niedługo potem były zmieniane. I nie inaczej będzie w tym przypadku. Na serwerze testowym bowiem potrzeba dwóch uderzeń z Fury aby zabić piechotę, podczas gdy zabicie kogoś z Renegade to jeden strzał. Zmiana ta miała wejść wraz z GU08, ale zważywszy na to, że była wyprzedaż i ludzie „pojechali” trochę po SOE na reddit, Higby oznajmił, że zmiana ta nie wejdzie na serwery Live wraz z GU08. Zastanawiam się, jeśli nie dzisiaj, to kiedy…?

Zgodnie z informacja podana przez Higbiego, przedmioty do promocji ustalane są z wyprzedzeniem 30 dni i trudno to potem zmienić ale prace trwają nad zmianą tego systemu tak by uniknąć takich sytuacji, które były w przeszłości.

Poprzedni artykuł[EQ2] I po GU66…
Następny artykuł[EQ2] Hotfix (02.05)
5 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Skaramanga

koniec jeżdżących na rowerach infków zabijających niewinnych ludzi ;]

zwiskonski

To dopiero początek. Łapy precz od fjury 🙂

Viruz

No to zajebiście.. :))

Teheiron

Haha już widzę jak wszyscy dzisiaj jezdzą Harrasserami, moj Blyszczacy Magrider tylko czeka na taka ewentualnosc 😀