Parę godzin temu nagrany został 39 odcinek FNO z „Luperza” oraz „Hamma” jako prowadzącymi program. Oprócz prezentacji outfitów przeprowadzony także został wywiad z David „Malorn” Benett, który jest jedną z osób odpowiedzialnych za zmiany związane z surowcami (od 1:52:00).

FNO_2013_07_26 XalornMalorn pracuje obecnie nad zmianami powiązanymi do surowców, misjami dla graczy oraz czymś tajemniczym związanym z drop podami. Sam wywiad jest bardzo długi, trwa prawie godzinę i oczywiście jak można się spodziewać obejmuje wiele pobocznych tematów oraz żartów. Oto według mnie najważniejsze informacje, które zostały podane…

Na obecna chwilę developerzy planują aby Sunderer miał moduł ANT, który to zbierałby surowce. Zarówno w czasie zbierania surowców jak i ich przewożenia do bazy Sunderer miałby specjalne efekty wokół siebie oraz był widoczny na mapie dla wszystkich osób znajdujących się w pobliżu.

Dlaczego Sunderer? Otóż w przekonaniu developerów zarówno Harasser, jak i Flash są zbyt szybkimi pojazdami, a chodzi o to aby stworzyć walkę przeznaczona dla pojazdów. Poza tym Sunderer jest wolniejszym pojazdem, a surowce znajdujące się na nim jeszcze bardziej będą go spowalniać.

W jaki sposób nagradzani będą gracze uzupełniający surowce w bazach? W planach jest aby wszyscy gracze znajdujący się wokół ANT dostawali XP oraz bonus za ochronę pojazdu tak sam jak dostaje kierowca tego pojazdu.

Gdzie konkretnie będziemy dostarczać surowce? Okazuje się, że znajdujące się w każdej bazie wieże do uzupełniania amunicji dla pojazdów zostaną przerobione w taki sposób aby Sunderer wypełniony surowcami mógł się przy nich rozładować. Zarówno ładowanie surowców do Sunderera jak i rozładowywanie nie będzie natychmiastowe, ale zajmie określony czas.

Ammo TowerSunderer z ANT oraz jego spowolnienie spowoduje, że gracze lubujący się w misjach specjalnych będą mogli specjalizować się w polowaniu na dostawców surowców.

Dodatkowo Sunderer z ANT będzie wspomagał atakujących w oblężeniu ponieważ po jego rozstawieniu będzie on wysysał Moc z atakowanej bazy, powodując, ze gracze znajdujący się w jej okolicy będą zarabiać coraz mniej surowców.

Jednym ze zmartwień graczy jest „spamowanie” pojazdów. Obecny system praktycznie nie wprowadza ograniczeń poza czasem przywołania kolejnego pojazdu tego samego typu. Z racji tego, iż w nowym systemie gracz będzie w stanie w pełni działającej bazie ze 100% Mocą naładować surowce od zera do pełna w 10 min, także tutaj pojawiły się obawy związane ze spamowaniem pojazdów.

Problem ten zostanie rozwiązany w trochę inny sposób. Otóż osoba, która ma przywołany pojazd w czasie jego używania będzie zarabiała mniejszą ilość surowców, a do tego będą one się odkładać w „rezerwie”. Rezerwa zostanie udostępniona graczowi dopiero w momencie gdy pojazd zostanie zniszczony. Ponieważ osoba, która ma pojazd zarabiać będzie mniej surowców i w wolniejszym czasie, owszem, będzie ona mogła od razu przywołać kolejny pojazd, ale przywołanie trzeciego pojazdu może okazać się już trudniejsze i trzeba będzie poczekać na odnowienie surowców.

Takie rozwiązanie ma zapobiec sytuacji, gdy jeden gracz przywołuje pojazd dla drugiego gracza i nadal prowadzi swoją walkę. W tym momencie jeśli będzie chciał on użyć granatów czy też min jego surowce będą bardzo ograniczone i nie będą uzupełniane dopóki istnieje pojazd jaki przywołał.

Jak konkretnie będą wyglądać surowce i gdzie będą znajdować się kopalnie? Kryształy Auraxium będą się pojawiać w randomowych miejscach, natomiast kopalnie zostaną usytuowane w miejscach, w których obecnie nie prowadzi się walk, np. środek pustyni, czy też oddalone tereny położone na bokach map.

O ile zasobów w Kopalni nie będzie można wyczerpać, o tyle pojawiające się kryształy Auraxium będą miały określoną ilość Mocy w sobie. Raz będzie można załadować Sunerera tylko w 50%, a innym razem nawet trzy pełne Sunderery…

Z innych rzeczy:

  • wysuszanie Mocy z bazy uzależnione będzie tylko od ilości graczy znajdujących się na jej terenie, nie od tego co oni robią (no i od wrogich sundererów z ANT);
  • punkty certyfikacji z linii „acquisition time” zostaną najprawdopodobniej zrefundowane, chociaż developerzy rozważają nad zmiana tej linii na coś innego;
  • do naszego UI dodana zostanie ikona, która będzie nas informować o ilości Mocy w bazie na której terenie się znajdujemy;
  • na obecną chwilę nie wiadomo, czy subskrypcja będzie miała wpływ na ilość i szybkość zarabiania surowców po zmianach;
  • narzędzia dowódców nie będą kosztować surowców (deploy beacon, itd) no chyba, że Orbital Strike;
  • nie wiadomo czy Amp stacje będą mieć wpływ na szybszą regenerację surowców, na obecna chwilę są one w planach developerów powiązane z osłonami nad bazami (Dome Shields);

I ciekawostka związana z bazami budowanymi przez graczy. Coś takiego znajduje się w dalekich planach developerów i Auraxium Kryształy będą surowcem budowlanym…

Poprzedni artykuł[PS2] GU14 i RoadMap
Następny artykuł[FF] Góry, jaskinie i inne zakamarki
7 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Skaramanga

jak koń pod góre…
dlaczego tak sie uczepili tego biednego sunderera

Teheiron

Też uważam, że powinien być do tego specjalny pojazd osobny, a nie Sunderer. Mam nadzieję, że rzeczywiście będzie to jedynie rozwiązanie tymczasowe i że po jakimś czasie zaprezentują jakiś fajny kombajn 😀

Podoba mi się natomiast losowość miejsc z kryształami, oraz to że chcą kopalnie porozkładać w miejscach nieuczęszczanych. To trochę rozrzedzi zergi i częściowo przywróci mniejsze walki, które lubię najbardziej 🙂

Skaramanga

a co do polowanie na pojazd z surowcami to i tak cały czas sie dzieje bo niszczenie wrogiego sprzetu to podstawa tej gry a oni piszą lub ty tak przetłumaczyłaś że, to ma być coś nowego

Skaramanga

nie wiem jak ty ale jak ja widze jakiś pojazd na mapie to biegne go znisczyć, Nawet jak lece libkiem i stoi pusty flash to go przetrącę. Na zasadzie widze to rozwalam. Tak samo Ty napisałaś widać na mapie to zaczyna się polowanie…

BlackJDragon

Głęboko w terytorium wroga to się kosy strącało. 😀