… czyli kolejna część przewodników dla początkujących graczy. Tym razem przyjrzymy się dostępnym w grze konsolom, bo jest ich kilka i troszkę się różnią. Przede wszystkim, to różnią się one kolorami, które to informują nas która frakcja może z niego korzystać. I tak: czerwony dla TR, niebieski dla NC oraz fioletowy dla VS. (Wraz z GU02 wprowadzono możliwość zmiany kolorów).
Ponieważ moja postać jest po stronie Vanu, screenshoty, które wykonałam będą w tymże kolorze. O ile obrazki na konsolach mogą się delikatnie różnić, podobnie do wyglądu sprzętu dla frakcji, o tyle małe ikony nad terminalami różnią się tylko kolorem. Warto się ich nauczyć, bo ikony te dosyć często będziemy widzieć w terenie.
Pierwszy i chyba jedna z najważniejszych konsol oznaczona jest symbolem: Jest to miejsce w którym możemy nie tylko zmienić klasę jaką gramy czy też uzupełnić amunicję, granaty oraz miny. Tutaj także dokonujemy (akceptujemy) wszelkie zmiany dokonywane na naszej postaci, jak chociażby zmiana broni.
Rozstawiony Sunderer ze stacją S-AMS, to nic innego jak pojazd wyposażony w tenże terminal, co zdecydowanie przydaje się na polu walki.
Pozostałe konsole związane są z pojazdami jakie możemy przywołać, zarówno w Warpgate jak i w terenie.
Z konsol oznaczonych ikoną czołgu, możemy przywołać takie pojazdy jak:
- Sunderer;
- Flash;
- lekki czołg Lightning;
- czołg Magrider/ Vanguard/ Prowler – z tym, że aby móc przywołać go poza naszym Warpgate, frakcja nasza musi posiadać Tech Plant na danym kontynencie.
W terenie możemy również napotkać konsole z których możemy przywołać jedynie pojazd Sunderer oraz Flash i oznaczone one są mała ikoną Sunderera.
Prócz pojazdów lądowych znajdziemy również konsole do przywoływania różnego rodzaju samolotów.
Dzięki nim możemy przywołać samoloty bojowe specyficzne dla danej frakcji (jednoosobowe Scythe/ Reaver/ Mosquito) oraz 3-osobowe Liberatory.
Galaxy natomiast przywołujemy z jeszcze innej konsoli.
Tak jak pisałam, o ile same konsole mogą się różnić kolorami pomiędzy frakcjami, o tyle ikony ponad nimi i na naszej mapie pozostają takie same:
- ikona pistoletu to konsola gdzie możemy zmienić klasę, broń czy tez uzupełnić amunicję;
- ikona czołgu to miejsce gdzie możemy przywołać pojazdy naziemne;
- ikona sunderera to konsola gdzie przywołamy Sunderere i Flash;
- ikona samolotu „na boku” to miejsce gdzie przywołamy samoloty bojowe;
- ikona samolotu „w pionie” to kosnola do przywołania Galaxy.
Ale… żeby życie nie było zbyt proste. Mamy jeszcze taka klasę jak Infiltrator, a oni mogą hackować terminale.Jak poznać shackowany terminal? Jeśli teren należy na przykład do TR, czyli jest na mapie zaznaczony na czerwono, a terminal jest w innym kolorze niż frakcyjny, to z pewnością został shackowany. Poza tym z konsoli takiej nie możemy skorzystać.
Jeśli zdobywamy bazę to dobrze jest shackować terminale, tak by wróg nie mógł przywoływać pojazdów. Ja rozumiem, że zniszczenie obcego terminala nagradza nas „olbrzymią” ilością XP (50?), ale więcej XP dostaniemy gdy zmienimy klasę i shackujemy parę terminali, nie mówiąc o tym, że będą mogli z nich korzystać nasi współbratymcy. Więc zanim na ślepo zaczniecie niszczyć terminale, warto się nad tym zastanowić.
Hackowanie terminali w terenie ma jeszcze jeden plus. Jeśli terminal zniszczymy, obcy inżynier może go z łatwością naprawić. Naprawa shackowanego terminalu jest niemożliwa dla naszych wrogów 😉
Czasem lubię grac infiltratorem, szczególnie przy zdobywaniu większych baz, bo mogę hackować terminale, jak i działa na wieżach i murach…