Zgodnie z informacją podaną przez Higbiego, w dniu jutrzejszym (czwartek) prawdopodobnie zobaczymy najnowszą aktualizację do Planetside 2 – GU11.
No więc co dokładnie przyniesie nam GU11. Na początek zacznijmy od rzeczy przyjemnych.
Otóż być może jutro zobaczymy sporo nowych rzeczy kosmetycznych zarówno dla piechoty (Shemagh), jak i pojazdów (światła, kolorowe szyby). A oprócz tego… w końcu będziemy mogli wyposażyć nasz pojazd w kilka rzeczy kosmetycznych na raz, a nie wybierać pomiędzy oponami, światłami lub decalami… Teraz każdy gracz naprawdę będzie mógł zaszaleć i stworzyć unikalny wygląd swojego ulubionego pojazdu.Parę dni temu pisałam o zmianach w kosztach pojazdów oraz w działaniu co niektórych broni. Wzrost kosztów za pojazdy wywołała naprawdę wiele kontrowersji. Higby tłumaczył zmiany te w następujący sposób:
– Zmiany te oparte są na wyliczeniach ekipy Planetside 2 – ile surowców gracze zarabiają w porównaniu do tego ile wydają, głównie ci co graja czołgami, ESF jak i korzystają z różnych pojazdów. Developerzy odkryli, że w większości przychód surowców przewyższa wydawane surowce o 3-4 razy. Zdecydowaną większość czasu gracze maja maksymalną dozwoloną ilość surowców lotniczych oraz mechanicznych, łącznie z tymi graczami co graja głównie czołgami i ESF. W ten sposób widać, iż obecnie surowce są naprawdę nieistotne. Innym przypadkiem są gracze grający głównie piechotą, którzy wydają dużo tego rodzaju surowców często nawet bez używania granatów, min czy C4.
– Celem zwiększenia kosztów pojazdów jest ograniczenie dostępu do pojazdów, tak aby gracze nie mogli brać nowego czołgu co 5 min. Nigdy nie było zamierzone przez developerów, żeby czołgi oraz ESF były non-stop dostępne dla graczy, jednakże tak jak to w tej chwili jest zbudowane pozwala na takie sytuacje. Gracze nie zdają sobie nawet sprawy, że oprócz pasywnie zarabianych surowców z baz połączonych do Warpgate (co 5 min), mogą zarabiać surowce aktywnie walcząc na konkretnym terenie, który dostarcza zasób jaki ich interesuje. Jeśli chce się uzyskać szybszy dostęp do czołgów, to można walczyć w tym rejonie, który dostarcza takie surowce, np. Tech Plant. Surowce nie są obecnie istotne, przez co rozgrywki nie są aż tak emocjonujące.
– To nie jest „reorganizacja systemu zasobów„ ale tylko delikatne dopasowanie do aktualnej sytuacji. Developerzy nadal maja długoterminowe plany dotyczące zmian w jaki sposób zarabiane są surowce. Te delikatne zmiany są próbą zobaczenia co można zrobić już teraz bez konieczności czekania kolejnych tygodnie na zmiany związane z surowcami. developerzy chcą również zobaczyć, jaki wpływ na walkę będą mieć większe restrykcje związane z surowcami. Tego typu korekty kosztów pojazdów są szybkimi i małymi zmianami, które developerzy mogą łatwo wyregulować, a nawet usunąć jeśli zajdzie taka konieczność.
– Obecnie nie tylko XP, ale i surowce mają boosta jeśli dana frakcja ma o wiele mniej graczy na danym kontynencie. Oczywiście większość graczy nie wie, o tym, że frakcja w mniejszości zarabia więcej surowców. Developerzy myślą nad tym aby jeszcze bardziej zwiększyć ilość zarabianych surowców w takim przypadku, co oznacza, że imperia z mniejszą ilością graczy będą mieć więcej możliwości przywołać pojazdy. Higby jest przekonany, iż gracze myślą o sytuacji kiedy dana frakcja jest otoczona w Warpgate. W tym momencie zwiększenie zarabiania surowców może pomóc, chociaż i tak będzie boleć, i to jest tak naprawdę jedyna rzecz, o która się martwi Higby w związku z tymi zmianami.
– Podsumowując, celem tych zmian jest zmiana w surowcach, tak aby stały się one bardziej istotne, zmniejszenie czasu kiedy gracze maja maksymalną dostępna ilość zasobów na pojazdy, zmniejszyć przywoływanie pojazdów takich jak MBT (czołgi frakcyjne) co 5 min. Wszelkie obawy graczy będą przedyskutowane z zespołem Planetside 2, który to będzie bardzo uważnie przyglądał się tym zmianom.
Liczne dyskusje na temat nowych kosztów pojazdów spowodowały, że ceny niektórych zostały zmniejszone, i tak:
- Flash – ze 150 na 100
- Lightning – z 400 na 300
- Harasser – z 400 na 300
Poza tym pierwotny post na temat zmian dotyczących broni, został zaktualizowany o dane dotyczące Shotgunów:
– Wszystkie shotguny będą mieć minimalnie zredukowane obrażenie na nabój. Celem tej zmiany jest zredukowanie gwałtownego spadku w obrażeniach zachowując ten sam efektywny zasięg dla wszystkich shotgunów. Więc strzelanie na oślep i spamowanie bez celu nie będzie już tak efektywne, ale celowanie nadal będzie tak samo skuteczne jak do tej pory.
- shotguny z maksymalnymi obrażeniami 134 oraz minimalnymi 60 – będą mieć zmniejszone obrażenia na 130 / 50;
- shotguny auto z obrażeniami 134 max / 50 min będą mieć zmniejszone obrażenia na 125 / 45;
- shotguny z obrażeniami 112 max / 90 min będą mieć zmniejszone obrażenia na 112 / 70;
- obrażenia NC Max również zostaną zaktualizowane, chociaż będzie to zrównoważone przez zwiększenie odległości gdzie zaczyna się i kończy skalowanie obrażeń – będzie to teraz dopasowane do odległości piechoty na 8 / 18 metrów, a w przypadku Mattock – 10 / 30 metrów.
– za tą informacje dziękuje
za to zgiń i przepadnij, chociaż od pewnego pacza bardzo rzadko zakładam zbroje NC maxa
I pytanie… – Czy dalej będzie można zabić z pompki z 10m ? za jednym strzałem ?