W Firefall znajdziemy 5 głównych rodzajów Battleframe, czyli „klas”. Każda z klas ma unikalne zdolności oraz dwie bronie, z czego broń podstawowa ma zazwyczaj druga zdolność aktywowana przez prawy klawisz myszki.
Na początku gry musimy odblokować nasze zdolności w Battleframe Garage używając punktów XP, które zdobywamy. Zdolności aktywujemy przyciskami 1-4 oraz 5 na tzw. „calldowns” czyli różnego rodzaju przedmioty, które możemy użyć jak np. amunicję. Przycisk 4 służy do uruchomienia specjalnej zdolność zwanej w skrócie HKM (Hyper-Kinesis Module), która mamy dostępna dopiero jak ją naładujemy zabijając przeciwników (pasek znajdujący się poniżej zdolności). Bronie zmieniamy literką Q.
Oto główne klasy oraz ich ulepszone wersje, tzw. tier 2, które dostępne są za Pilot Tokeny (dostajemy je za ulepszanie battleframe w garażu) lub Red Bean (prawdziwa kasa):
- Inżynier – może stawiać różnego rodzaju wieżyczki, dozowniki amunicji oraz leczenia, krótkotrwałe tarcze ochronne. Ich główna bronią jest wyrzutnia granatów samoprzylepnych, których detonacje uruchamiamy za pomocą prawego przycisku myszy. HKM tej klasy to duża obrotowa wieżyczka, która może strzelać przez 20 sekund. Dwie ulepszone wersje to: Bastion, który ma dodatkowe wieżyczki i inne przydatne rzeczy do użycia oraz Electron, który jest szybko reagująca klasą wsparcia.
- Biotech to medyk, który ma nie tylko zdolności uzdrawiania ale i ranienia przeciwników. Triage umożliwia szybkie podnoszenie nieżyjących graczy gdy jednocześnie obrażenia, które dostajemy zredukowane są o 20%. Healing Wave nie tylko leczy przyjaciół ale zadaje duże obrażenia wrogom z jednoczesnym wykopaniem ich w powietrze. Poison Trial to toksyczna chmura, która zadaje obrażenia i spowalnia przeciwników. Zdolność HKM to broń, która zadaje obrażenia przeciwnikom jednocześnie lecząc naszych przyjaciół. Dwie ulepszone wersje Biotecha to: Recluse, który jest podkreśla ofensywną rolę lekarza oraz Dragonfly, który specjalizuje się w roli wspomagającej i leczącej.
- Assualt to prawdziwy szturmowiec, bardzo uniwersalna klasa do walki z dużą siła ognia i mobilnością. Afterburner (dopalacz) pozwala przemierzyć pole walki z przyspieszona prędkością. Overcharge (przeładowanie) pozwala zwiększyć zadawane obrażenia przez określony czas. Krater to połączenie dwóch zdolności – pozwala tej klasie na spadnięcie na ziemię i powalenie przeciwników. HKM to fala uderzeniowa, która zadaje obrażenia przeciwnikom. Podstawowa broń to działko plazmowe, które zadaje obrażenia obszarowe. Ulepszone wersje tej klasy to: Tigerclaw, który zadaje bezpośrednie obrażenia ogniem oraz Firecat, który zadaje obszarowe obrażenia ogniem.
- Dreadnaught to klasa ciężka tankująca z mnóstwem HP (punkty życia) oraz masywnym działkiem, które powoli rozpędza się w miarę wystrzeliwania pocisków. Prawym przyciskiem myszy uruchamiamy druga zdolność tego działka, czyli tarczę, która pozwoli podejść bliżej wroga. Inne zdolności tej klasy to: Explosive Rounds (działko zadaje obrażenia obszarowe), Heavy Armor (zwiększa odporność) oraz Repulsor Blast, czyli podmuch odrzucający wrogów. HKM daje tej klasie potężną wyrzutnię, która może zmieść z powierzchni ziemi prawie wszystko. Ulepszone wersje tej klasy to: Rhino z dodatkową siła ognia oraz Mammoth przeznaczony na bardziej defensywny styl walki.
- Recon czyli snajper, klasa dobra na średni i długi dystans. Zdolność Decoy to umiejętność oszukiwania przeciwnika, która daje fałszywy obraz a po pewnym czasie eksploduje zadając obrażenia przeciwnikom. Sin Beacon pozwala oznaczyć cele, które staną się widoczne dla innych graczy, a Cryo bomb to nic innego jak bomba, która mrozi przeciwników. HKM to bardzo mocne uderzenie artylerii we wskazanym miejscu. Ulepszone wersje tej klasy to: Nighthawk ze specjalnymi rodzajami amunicji, które mogą zadawać obrażenia obszarowe oraz Raptor, który potrafi oszukać przeciwników, poprzez ukazanie ich na mapie jako wrogów ich sprzymierzeńcom.
Jest to oczywiście bardzo skrótowy poradnik dotyczący klas.
Co jest warte zauważenia to fakt, iż w Fireall nie jesteśmy ograniczeni do jednej klasy, ale możemy ją w każdym momencie zmienić znajdując Battleframe Station. Jest tylko jedno ALE… Każda klasa zbiera swoje własne punkty XP, więc jeśli gramy Biotechem to nie będziemy mogli ulepszyć Inżyniera. Należy zmienić klasę i zbierać punkty XP na tej klasie, którą chcemy ulepszyć.
Mam nadzieję, że przyda Wam się kiedyś ten króciutki poradnik do klas w Firefall.
nie wiem dlaczego ale dla mnie biotech jest bardziej ofensywny niż dreagonblalalaaouht. Niby to tank i ma TAKIE działko ale obrażenia ma nijakie
no właśnie tank 😉 duża przeżywalność i średni dmg 🙂