Parę godzin temu zakończyły się ostatnie panele na SOE Live i powoli mogę zacząć zbierać myśli. Ilość nowych informacji dotyczących EverQuest 2 oraz EverQuest Next była naprawdę ogromna, ale chyba nikt z uczestników nie spodziewał się, że SOE ogłosi zupełnie nową grę EverQuest Next: Landmark.

eqn_landmark_logo_transparentJeszcze tej zimy zobaczymy premierę EverQuest Next: Landmark. Gra będzie się składać z ogromnych trwałych światów o bardzo zróżnicowanym terenie, które to zainspirowane będą wyglądem kontynentów w EQNext.

Landmark pozwoli graczom na:

  • budowanie różnego rodzaju struktur o bardzo wysokich detalach z wykorzystaniem narzędzi jakie używają developerzy SOE do kreowania świata;

httpv://www.youtube.com/watch?v=N6Kz33ShKxw

httpv://www.youtube.com/watch?v=y-4o9NEhEFA

  • projektowanie oraz budowanie złożonych struktur przy współudziale przyjaciół;

httpv://www.youtube.com/watch?v=jT1oK35hZZ8

  • posiadanie terenu w Landmark na własność;

Można powiedzieć, że to taki „Minecraft na sterydach„…

Landmark będzie połączeniem narzędzi jakie używają developerzy SOE do kreowania świata wraz z wszystkimi funkcjami społecznymi jakie spodziewalibyśmy się znaleźć w nowoczesnym MMO. Gracze będą mogli przemierzać świat w poszukiwaniu odpowiednich surowców, tworzyć gildie, wymieniać się przepisami z innymi graczami, czy nawet wspólnie tworzyć wielkie budowle.

parfait 600Rozpoczynając zabawę każdy gracz będzie mógł zająć pojedynczą działkę, a z czasem powiększać ją o przyległe tereny. Będzie można budować samemu lub zaprosić znajomych do wspólnej zabawy. Poszczególne elementy naszej budowli będzie można zniszczyć albo też zabezpieczyć przez zniszczeniem. Sama działka będzie w wymiarze 3D tak aby właściciel mógł budować zarówno wysokie struktury, jak i zagłębiać się na pewien dystans w ziemię. Ograniczenie budowania wgłąb ziemi ma pozwolić innym graczom na zbieranie surowców, które mogą znajdować się jaskiniach położonych pod daną działką.

Każda działka będzie posiadać opis tak aby inni gracze przy pomocy filtru umieszczonego w grze mogli ją łatwo odnaleźć i obejrzeć. Filtr ma być bardzo dokładny, np. ktoś może szukać niebieskich drzwi do domu albo wysokiej wieży.

Aby wspomóc to wyszukiwanie SOE ma zamiar udostępnić aplikację, której będziemy mogli używać nie będąc zalogowanymi do gry. Za pomocą tej aplikacji będziemy mogli szukać interesujących nas rzeczy i kolejkować je na liście do zwiedzania. Po zalogowaniu do gry będziemy mogli od razu udać na zwiedzanie wyszukanych przez nas struktur.

LandMarkGirl_PoseLandmark będzie oferował także swoim graczom możliwość zwykłego przeżycia przygody poprzez „zabijanie stworków„. Dlaczego? Jeśli będziemy chcieli stworzyć sobie skórzaną kanapę do naszego zamku to będziemy potrzebować skóry, a ona nam z nieba nie spadnie. Owszem będziemy mogli zakupić ją od innego gracza, ale aby zdobyć skórę tak czy siak trzeba będzie zabić jakieś zwierzę w grze…

Gracze będą w stanie stworzyć wszystko co będzie dostępne w tej grze od dekoracji do domów, poprzez okna, szyby, drzwi. Każda z tych stworzonych rzeczy będzie mogła być także rozłożona na surowce.

A jaką rolę odegra w EverQuest Next Landmark Player Studio?

Otóż gdy gracz stworzy jakąś budowlę będzie mógł sprzedać jej plany wykorzystując to właśnie narzędzie. Tylko projekt. Osoba, która kupi taki projekt będzie musiała zebrać wszystkie surowce zanim będzie można zbudować ta strukturę.

Również system prowizji będzie działał w troszkę inny sposób. Powiedzmy, że jeden gracz stworzył wieżę. Projekt na nią zakupił inny gracz, który użył tej wieży przy budowie zamku. W momencie, gdy osoba, która stworzyła zamek, będzie sprzedawać projekt na niego, system automatycznie przeliczy jaki procent tej budowli zajmuje wieża i odpowiednia wartość zostanie przekazana dla jej projektanta.

W jaki sposób Landmark będzie mieć wpływ na EverQuest Next?

W EQN Landmark będzie istnieć wiele kontynentów i tylko na jednym z nich tworząc swoje budowle gracze będą musieli trzymać się stylu Norrath. Na innych kontynentach nie będzie żadnych ograniczeń prócz wyobraźni graczy.

Od czasu do czasu developerzy ogłaszać będą konkurs na stworzenie konkretnej budowli, np. ruin zamku. Wszyscy gracze będą mogli glosować na powstałe budowle, a zywcięski projekt  zostanie dodany do EverQuest Next.

Oprócz tego projekty budowli odpowiadające stylowi Norrath, które tworzą gracze w Landmark, będą mogli zakupić gracze w EverQuest Next. Więc jeśli ktoś zbuduje przepiękny zamek, który będziemy chcieli użyć jako Guild Hall, to wystarczy tylko kupić projekt i zebrać potrzebne surowce aby móc go zbudować.

Właśnie ze względu na te powiązania, EverQuest Next Landmark zostanie wydany przez SOE jeszcze w tym roku, tak aby gracze mogli już zacząć pracować nad swoimi budowlami w oczekiwaniu na premierę EverQuest Next.

Podziemna światynia w EQNext

Poprzedni artykuł[D’sP] 18.09 – premiera Dragon’s Prophet
Następny artykuł[PS2] Zmiany w Drop Podach
8 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Wichura

Byłoby śmiesznie jakby Landmark okazał się większym hitem.

Corvus

Kinya, jesteś okrutna. To ja produkuję się pisząc posta na forum, co na telefonie jest co najmniej trudne, a Ty wrzucasz takiego ” niusa” 🙂

Teheiron

Rzeczywiście minecraft na sterach. Czy ta gra poza rodzajem grafiki i Player studio będzie posiadała jeszcze jakieś bardziej zauważalne różnice? Wygląda interesująco.

Corvus

Czyli mam rozumieć, iż tworzenie swoich własnych „klocków”, swoich własnych tekstur będzie możliwe?