W dniu wczorajszym na portalu Eurogamer.net ukazał się interesujący wywiad z dyrektorem kreatywnym Planetside 2 Matem Higby. W wywiadzie tym Higby przedstawia jakie zmiany czekają na graczy PC w związku z wprowadzeniem Planetside 2 na platformę PS4.
Oto co Higby powiedział o pracach związanych z optymalizacją gry:
„PS4 jest o wiele bardzie stabilną i przewidywalną platformą do tworzenia gier. Największym wyzwaniem dla nas było to, ze wydajność procesora AMD będącego sercem PS4 bardzo, ale to bardzo zależy od zaimplementowanej wielowątkowości. Podobny problem mieliśmy z wersja PC, gdzie posiadacze procesorów AMD byli poszkodowani i ich gra chodziła wolniej niż na konkurencyjnych platformach. Wynika to z tego ze pojedyncze rdzenie procesorów AMD nie maja tyle mocy i aby je efektywnie aplikacja musi nauczyć się pracować na wielu watkach.
Na tą chwilą, nasz silnik gry tego nie potrafi. Owszem, PlanetSide 2 częściowo korzysta z wątków, natomiast jest to bardzo ciężkie do optymalizacji, tak aby nie spowalniało całej rozgrywki. Największym wyzwaniem dla naszych inżynierów jest teraz ponowna optymalizacja silnika gry i to na najniższym możliwym poziomie, tak by móc w pełni wykorzystać wielowątkowość. Jest to bardzo trudne, ponieważ gra śledzi nie tylko Twoja rozgrywkę, ale tez innych graczy, ich ruchy, pociski oraz liczy cała fizykę, którą widzisz na ekranie swojego monitora.
Te wszystkie najdrobniejsze elementy są ze sobą połączone i muszą się ze sobą komunikować, i właśnie to jest dla nas w tym momencie najtrudniejsze do osiągnięcia. Ale gdy tylko nasi inżynierowie zakończą ten proces, posiadacze PS4 jaki PC z procesorami AMD będą bardzo zadowoleni, a ich gra nagle nabierze zupełnie innego tempa.
Jestem naprawdę tym podekscytowany, ponieważ mam wielu znajomych którzy z racji swojego napiętego budżetu zdecydowali się na zainwestowanie w rozwiązania AMD i do tej pory cierpią z tego powodu.”
Poza tym Higby nadmienił, iż gracze PC będą mieli możliwość przeniesienia swojej postaci na platformę PS4 i na odwrót oraz, że czekają nas duże zmiany związane z wyglądem UI.
Czyli optymalizacja dotknie tylko posiadaczy AMD?
Nie, ale oni dostaną najwiekszy boost fpsów.
AMD i intel to to samo ?
Nie
Coś mi się wydaje że intelowcy będą mieli pograne, wszak konsola PS4 na AMD działa i teraz Planetside 2 będzie pod dyktando AMD…
Nie sądze zeby była „pod dyktando” ale wydaje mi się, że prace jakie robią dla PS4 znacznie zoptymalizuja ta grę nie tylko dla AMD, ale pewnie rowniez dla Intel
Chodzi o to, że gra na podzespołach AMD(CPU i GPU to praktycznie ta sama budowa) spisuje się znacznie gorzej. Ponieważ podczas budowy i optymalizacji silnika ForgeLight wydatnie pomogła Nvidia, a po drugie procesory Intela korzystają z mniejszej liczby rdzeni o wyższym taktowaniu.
A i jeszcze gdzieś czytałem wywiad z gościem od kodowania w SOE, i według jego słów „nie ma takiej maszyny” która była by wstanie utrzymać pułap 60 FPS przy walkach 200+
AMD ma jakiś związek z Radeonami ?
Jeżeli tak to dlaczego korzystają z konkurencyjnego Physix
Jestem zielony z komputerów, umiem tylko kliknąć tu albo tam
Wydaje mi się, że po prostu wreszcie wprowadza wsparcie dla wielowątkowości w procesorach obu firm – na obecną chwilę nie jest to zaimplementowane. Nie ma to wiele wspólnego z grafiką, a raczej da wymierne efekty przy dużym natężeniu walk.
Nie mają wyjścia, bo PS4 będzie wyposażone APU(CPU+GPU). Skara, AMD wykupiło ATI jakieś 7 lat temu. 🙂
Moja bratnia dusza 😀
oby szybko
sie ma proca z AMD …bujaaaaaaaaaaaaaaa !
No! Na takie info czekałem…