Wczoraj T-Ray zaprezentował kilka nowych rzeczy z Player Studio oraz podzielił się kilkoma informacjami.
Oprócz tego modelu zaprezentował także projekt dla NC:
Poza tym podczas streamingu na Twitch.TV, jednego z fanów, który pracował akurat nad hełmem VS, podzielił się informacja na temat postępów jakie uczyniła ekipa Planetside 2 w sprawie optymalizacji.
Okazuje się, że wszyscy w ekipie pracują nad optymalizacją, łącznie z artystami. Do tej pory usunięto prawie 100MB tekstur.
Oprócz tego, zgodnie z lakoniczna informacja T-Raya, kamuflaże będą zmienione, ale nie wiadomo w jaki sposób…
@CentralAntics big changes coming to camo coverage..stay tuned
— Tramell Ray Isaac (@PS_TRay) September 5, 2013
Co to znaczy że usunięto 100MB tekstur? W jaki sposób to optymalizuje grę?
Prawdopodobnie zmniejszają rozdzielczość tekstur, w związku z czym mogą się wczytywać szybciej i/lub może się ich wczytać więcej jednocześnie.
Dobre pytanie varden
To znaczy, że przepisano tekstury na nowo, optymalizując kod uzyskano podobną jakość tekstur przy wyraźnym zmniejszeniu zajmowanych przez nie Mb, co powoduje szybsze ładowanie tychże grafik, szybsze renderowanie, co przy x graczach na serwerze (ze słabszym i jeszcze gorszym sprzętem) może mieć wpływ na szybkość gry, szybszą odpowiedź serwera itd. zwiększoną z tym, że mniej danych musi przerobić (mniejszy lag od lamusów takich jak ja z 5 letnim komupterem). Mniej więcej o to chodzi.
Byleby to nie było zrobione kosztem jakości tekstur. Żeby potem na Ultra nie wyglądały jak High, a High na Medium.
Niech popracują nad serwerami i optymalizacją pod procesory AMD, niech jakoś wykorzystają 4 rdzenie…Sam nie wiem…
IMO jak grafika i fizyka (która jednak mogłaby być lepsza, albo nie mieć bugów) zostaną takie jak są, a mimo to będzie się dało grać w normalnych fps-ach to wtedy będzie optymalizacja.