Optymalizacja optymalizacją (nadal nie wiadomo kiedy trafi na PTS), a w między czasie developerzy pracują także nad innymi rzeczami. Ostatnie pytanie Matta Higbiego, dyrektora kreatywnego, wywołało sporo zamieszania i dyskusji: Co według Was powinno być zmienione / zbalansowane w Planetside 2?
Jak się możecie domyślać odpowiedzi było kilkaset. Najbardziej popularne to:
- naprawianie Harassera z tylnego siedzenie powinno zniknąć;
- Phoenix za słaby;
- Striker za mocny;
- czołgi powinny odgrywać ważniejszą rolę w walce;
- SMG są za mocne;
- za dużo jednostek MAX w walkach;
- ZOE;
- Lockdown;
- wyrzutnie granatów (Under Barrel Granate Launcher);
- SVA 88 jest za mocny;
- róznice w populacji frakcji;
- i wiele wiele innych rzeczy.
Jeden z graczy przedstawił ciekawostkę na temat czołgów i Harassera TR, które to powinny być według niego znerfowane. Oto dane ze 125 godzin:
– MBT wszystkie kille:
- TR: 199,613,
- NC: 115,882,
- VS : 129,629
– ESF Pody + Rotary :
- TR: 150527,
- NC: 94235,
- VS : 103895
- TR: 499574,
- NC: 221939,
- VS: 249786
A co Wy o tym myślicie? Co powinno być zmienione?
Z głównych nie zgadzam sie jedynie z czołgami i ilością maxów w walce.
Czołgi ponieważ są miejsca do walk piechoty i miejsca do walk czołgów. Fajnie by było gdyby zmodyfikowali niektóre bazy tak żeby były bardziej „rozrzucone” na większej powierzchni danego terenu i użycie w nich jednostek mobilnych miało by kluczowe znaczenie.
Ilosć maxów jest ok, rzadko się zdarza żeby przytłaczały całą walke a ich eliminacja jest stosunkowo prosta… no chyba że to zoe którym wystarczą 4 maxy i max rush roznosi pluton przeciwnika w pył, nie mówiąc już o walce na odległość.
Oprócz tego zmienił bym jeszcze vulcana. Byłby ok gdyby zadawał obrażenia innym harasserom, myśliwcom czy piechocie ale niszczenie ciężkiego czołgu z karabinka? Te czołgi są z kartonu czy co? WTF?!
Oprócz tego to cóż, lotnictwo NC leży przez „latającą trumnę” zamiast myśliwca więc z tym też bym coś zrobił, ale to już tylko moja pobożna prośba 😉
Ekhm… taki Vulcan to jest zamontowany np. a Warthogu i bez problemu rozpruwa większość pancerniaków na dzisiejszym polu bitwy 😉
A co zmienić? Pani, daj pani spokój – za dużo tego 😛
Ja bym dala teraz tylko jedna odpowiedz: zoptymalizowac grę, rozreklamowac ja znowu, dac promocję powracającym graczom i zobaczyć co będzie.
VOTE!!! Dotyczące lidera squadu, kiknięcia jakiegoś TK itp.
Dać promocje tym którzy zostali mimo trudności ! 😀
PanieMlody z całym szacunkiem ” i am not sure, he is trolling or just so stupid” ;D
Niech znerfia fractury tak jak to mieli zrobić. To samo się tyczy podstawowej broni AT Vanu…
Ot histroia myślałem że zabije jakiegoś tłuka na zoe( niby mniejszy pancerz) z karabinu posiadając na moim heavym decimatora i C4 ten „Tłuk” który już zdradzę że mnie zabił, posiadając dwie podstawowe bronie AT zabił mnie w zasadzie przy chyba 2 celnym strzale ale nie trafił z 10 pocisków. Niby kręciłem się dookkoła niego jak powalony i wystrzeliłem 2,5 magazynka z tego NC shotguna tylko dla heaviego dalej miał 3/4 życia a raczej nie zaliczam się do osób strzelających obok wroga.
I chociaż często używam podwieszanego granatnika to powinien być przeładowywany tylko przy resuply.
I jeszcze powinni naprawić bug że czasem granat nie wybucha przy niewielkich odległościach oraz że, czasem nie wybucha przy uderzeniu o sciane przy kątach poniżej 45st.
Wiem że zapalnik jest tylko na czubku granatu ale chce żeby wybuchał ;D
Co do strikera to jego używanie strasznie spadło. Chociaż latam już rzadko, i ostatnio rozbijam się o losowe kamienie. to nie zabił mnie striker od długiego czasu.
A co do lockdowna powinien dostać +30% HP po rozstawieniu lub większą odporność na rakiety. ( ale zmienei zdanie jeśli wprowadzą osobisty pancerz przeciw pancerny)
A zoe jak zoe moje zdanie jest bez zmian. Wolał bym nawet widzieć maxa vanu na dachu niż to co się dzieje teraz. Chociaż w biolabach nawet dodali specialne rury przez które ciężko przelecieć light assalutem… Bo jest blokada nawet poza widoczną przeszkodą… A wszystko po to aby max vanu nie latał po dachach…
Czołgi TR są najtrudniejsze do prowadzenia, domyslam się ze wiekszosc zabojstw jest na Siege Mode. Wróg ma problem z atakiem na taki dystans a wystarczy przeleciec libkiem z tank busteremm czy zatakowac czolg kilkoma inzynierami z AV turret.
Drugą sprawa jest Siege Mode i rozwalanie piechoty z heatów jak wychodzi z respa. Prowlerem najtudniej się gra przeciw innym czołgom ale najłatwiej zabijać piechotę i pewnie to jest problem zbyt duzej ilosci killi.
Harassher i Vulcan to cos innego vulcan jest skuteczny na bliskie dystanse w sam raz aby podjechac wyalic magazynek w dupke i uciec, ale reszta frakcji ma bron bardziej uniwersalna, Więc albo nerf harasshera mniej resów na Tank Rounds. Albo dać system sterowania ogniem.
Który to rok mamy na Auraxis? 2000-ktoryś, 3000? Krzywa balistyczna powinna być automatycznie kompensowana, żeby nie było potrzeby celować uzywając stopni, ponad to powinniśmy mieć stabilizację działa podczas celowania i jazdy z 1 osoby to jest bardzo duzym uturnieniem patrzec na droge jezdzici nie wpasc na cos na dodatek celowac kompensowac ruch czolgu, nierownosci podloza i trafić w cel na dodatek trzeba sie rozgloinac jesli sami jetesmy w czołgu zbyt duzo rzeczy do zrobienia dla jednego wiec albo ulatwienia albo osobno kierowca 1 dzialonowy i 2 dzialonowy.
Może zamiast drugiego miejsca dla gunnera system ochrony przed rakietami/pociskami, albo system sterowania ogniem który nakieruje nas gdzie strzelać aby trafic?
Jak to z ESF jest nie wiem trudno stwierdzić zawsze największe problemy mam ze Scythami są zwrotniejsze od Moskitow i nie nadąrzam z manewrowaniem mając Dogfight Airframe 3, najbardziej wyrównane walki mam własnie z pilotami reaverów i to one tak naprawde przynoszą satysfakcje, moze tez piloci zle wykorzystują swoje bronie reavery maja najwieksze obrazenia w ciagu sekundy trafiajac calym prawie magazynkiem anichiluja inne ESF
Co do rocket podów wszytkie na salwe maja takie same dmg roznica tkwi w tym ze vanu sa wolniejsze leca po 2 rakiety ale mocniej wala i sa celniejsze wiec strzelanie w tylek naprawde jest ulatwione na 2 miejscu sa reavery a na ostatnim TRowskie Hellfire 16 pociskow mniejszy dmg na pocisk i sa mniej celne.
Moją głowna bolączka jest amunicja smugowa to mnie dobija, potem czołgi i na koncu shotguny ktore sa po prostu slabe i zle zrobione.
do SVA nie mam zadnych zastrzezen czesciej gine z oriona czy z VS4-5
No i bazowy kamuflaz Vanu gosciu stoi przedemna strzela a ja go nie widze bo sie idelnie wtapia w tło. Tak jakby mial kamuflaz deformujacy i mimetyczny
Nerf harrasera tak a Vulkana już nie?Ja to widzę inaczej- Nerf Vulkana tak, harrasera to już pół na pół. Chodzi mi głównie o to że manualna autonaprawa z 3 miejsca mi nie przeszkadza, ale odporność harrasera na pociski z czołgów to przegięcie.
ZOE powinno dostać nerfa, to jest przesada. Choćby się paliło i waliło wystarczy 3 maxy następuje pogrom. Na biolabie wczoraj co drugi gracz VS to biegająca i strzelająca z dwóch karabinów choinka czyszcząca wszystkie zakamarki. Jak tu żyć panie premierze?
Populacja na Cobalcie też nie pomaga frakcji „OP” jaką jest NC. Różnica w ilosci graczy na alertach jest przytłaczająca
balgros na vanguarda czy magridera też wystarczy przylecieć libkiem czy ustawić 4 inżynierów. Też mi porównanie…
to że kierowca(prowler) podjeżdża pod wrogi czołg to jego sprawa jak ja bym miał rozstawienie i przeładowanie poniżej 1 sec ( przy jednym pocisku w mag) to bym się rozstawił przy jakim kolwiek cieniu wrogiego pojazdu to długo nie trwa a jeśli stoimy w miejscu przy dobrym camo jesteś niewidzialny dopiero przy ruchu lub strzale ktoś cie zauważy. Wystarczy wykorzystywać dobre strony swojego czołgu.
A co do magridera i jego niewidzialności nie raz mi się zdarzyło że lece sobie lece a tu nagle kamień zamienia się w magridera!
Zamiast nerfić vulcana niech reszta frakcji dostanie tak samo skuteczne działka i po problemie. Z maxami to inny problem, jak ktoś musiał stawić czoło 40 maxom naraz ten wie że do zoe nic się nie umywa. Według mnie te umiejętności powinny być uniwersalne niezależnie od frakcji.
Tak! dla zmian TAK!, niech zmienią w końcu ten model czołgu TR i dadzą ten z konceptu:
http://www.deviantart.com/art/PLANETSIDE-2-Pre-Viz-2A1-Prowler-317287174
To tak na początek, ja rozumiem że chcieli zachować ducha prowlera z ps1, ale niestety muszę to powiedzieć ten czołg jest … brzydki….
Poza tym można gdybać i gdybać i i tak zrobią co chcą, ja bym już chętnie HOSSIN zobaczył na serwerach LIVE ale też nie łaska już dać, no i Kiniu chciałbym żeby ten znak który trzyma infiltrator NC nie był przekreślony :X
Poza tym chętnie bym jakąś krew zobaczył(wiem fps) ale wyobraźcie sobie rozbryzgującego się Vanuszka na ścianie po szotganie xD….
Dobra dosyć … 😀
ten koncept prowlera nie ma nic wspólnego z kwadratem który może się rozkładać.
Czytam i widzę tylko „NERF! NERF!!! NERF!!!!!”. Ta zmięcie po raz kolejny parametry broni na którą zbiera się tydzień… Wiecie ile już znajomych odeszło od PS2 przez te ciągłe zmiany? Mnie już też szlak trafiał jak po raz kolejny musiałem uczyć się strzelać z jakiejś broni bo zmienili jej fizykę.
Do Plooschacka
Gadasz bzdury. Wyobrazasz sobie GAU-8 (http://en.wikipedia.org/wiki/GAU-8_Avenger) na Harassarze?? cały system ma dł. ponad 6m, a sama lufa 2.3m. Tak jak napisał PanMłody tylko na light armor i piechotę, ale nie na cięzkie czołgi. Zresztą na libku jest tank buster i tak powinno zostać.
a ty simion bijesz rekord odległości celnego strzału karabinem wyborowym? przecież walka toczy się max do 100m dla piechoty.
A co ma odległość walk do zmian parametrów wszystkiego co jest w grze?
@PanMłody „Oprócz tego zmienił bym jeszcze vulcana. Byłby ok gdyby zadawał obrażenia innym harasserom, myśliwcom czy piechocie ale niszczenie ciężkiego czołgu z karabinka? Te czołgi są z kartonu czy co? WTF?!”
karabinka? tyś widział karabinek, vulcan to minigan a nie jakiś tam karabinek , zabacz prawdziwego minigana http://www.youtube.com/watch?v=H8rEWQaQTAw
A jedyne co bym zmienił to umiejętności specjalne maxów , które trzeba albo usunąć całkowicie albo dać ćałkiem inne jedyną którą bym pozostawił to tarczę NC , lockdown dla maxa TR to jakieś nieporozumienie zamiast tego max powinien być bardziej szybszy i mobilniejszy
Co do nerfienia harraserów to niech ludzie się w końcu nauczom grać przeciw nim a nie tylko narzekać one nie są wcale takie mocne , tylko zamiast pomyśleć i grać taktycznie ludzie tylko potrafią wylewać swoje żale na forum
Po 1 harassher nie mial miec frakcyjnych broni tylko same NSki bylo dobrze juz dawno mialem wymaksowanego halaberda. Po co dali frakcyjne bronie nie wiem harassher jest pojazdem NS tak jak LT czy Sundy i tak smao powinien korzystac z broni NS
Adijos dałeś link do minigunika o kalibrze 7.62 a najprawdopodobniej chodziło ci o prawdziwego 20 mm potwora z szybkostrzelnością 6000 strzałów na minutę (co najlepsze niektórzy myślą, że w planetside te 800 RPM to za dużo jak na minigun). Tutaj link do opisu vulcana na wiki: http://en.m.wikipedia.org/wiki/M61_Vulcan
balgros ma racje z tymi broni harasera.
Co do vulcana to jest raczej wielolufowy karabinek maszynowy, bo karabin gatlinga to broń długa a z długością lufy zwiększa się penetracja i celność ale spada prędkość wylotowa pocisku ( nie jestem do końca pewien )
Ale do rzeczy vulcan jest króciutki i co najwyżej powinien zadawać obrażenia NC shotguna na pojazdy ( Pojazdom innym pojazdom ) i podobną odległością przy której następuje penetracja pancerza.
Tak samo jest przy kanonierce ( liberator) i jego tank burster widać że jest krótki ale akurat można by go schować pod pancerz i mógł by tylko wystawać dzióbek. Tak jak jest to przy samolocie A-10 który dziesiątkował ruskie czołgi w latach 90
Simion fizyce nic wielkiego się nie stało, a to że oduczyłeś się strzelać to pewnie nie kwestia gry…
Prawdziwy vulcan wynosi 1.8 m długości więc dałoby radę zamontować go na czołgu, chociaż macie rację z buggy. Są też 2 rzeczy charakteryzujące tą broń – jest zasilany zwykle taśmowo co gwarantuje wielką ilość amunicji która jednak po kilku minutach strzelania wręcz „wyparowuje” oraz jej wysoka cena (minuta zabawy i jesteś lżejszy o kilka/dziesiąt tysięcy USD) czego raczej nie da się odtworzyć w grze.
Czepiacie sie tego vulcana ja osobiscie znervilbym sarona .
Co do czolgow prowlery to papierowe czolgi i strasznie mnie boli to ze grajac TR nie moge pobawic sie w wyrownany duel z czolgiem NC czy VS . wg mnie prowler powienien miec shielda , vanguard speed busta , magraider siegemode . Odnosnie maxow VS zoe niby zostalo znervione ale jakos nikt tego nie widzi :/ , moj max 2x mercy , kinetic armor +4 nie daje rady na maxa vs z gorszymi statami czy broniami ale z zoe+3 . Na koniec odnosnie Camo , na chwile obecna VS maja najbardziej sprawdzajace sie kolory w grze, znajdz infiltrolla w nocy!! to jak szukanie igly w stogu siana .
Mozecie się kłócić całe dnie ale i tak nie znerfia vulcana przynajmniej nie w znaczącym stopniu, ma to zbyt duze ryzyko za soba , bądź co badz to ulubiona bron wielu graczy i jedna z 2 broni TR które sa bardzo dobre . Po za tym Saron też jest diabelnie mocny a jednak nikt nie chce go znerfić
Ładne zdjęcie porównawcze http://en.wikipedia.org/wiki/File:GAU-8_meets_VW_Type_1.jpg wielolufowego karabinu maszynowego z A-10 Warthog, czyli takiego który może w sprzyjających warunkach zniszczyć czołg (skuteczność tego rodzaju broni wynika z tego, że górne warstwy pancerza są cieńsze w MBT więc 20 mm pociski mogą je przebić, przedni i boczny pancerz we współczesnych czołgach nie jest tak łatwy do przebicia, dlatego nie bez przyczyny montuje się je WYŁĄCZNIE w samolotach, a nie w pojazdach – oczywiście jako broń przeciwpancerną). Często porównujecie Vulcana na Harraserze do tego z rzeczywistości, więc popatrzcie sobie – czy ten garbus jest wielkości harrasera?;-)
Ups… błąd;-) Avenger ma kaliber 30 mm nie 20. Mój błąd.
http://babagra.pl/forum/viewtopic.php?id=1073
Niech zbalansują wszystko, a nie nerfią tylko, w końcu będziemy latać na podstawkach i gówno z tego wyjdzie.
Za mocne są: Vulcan, ZOE, celność broni TR i zwrotność kos/magriderów.
Za słabe są Reavery (zbyt niezwrotne), Phoniex ma za mały zasięg, z dupy jest różny czas ładowania u vAnusów (wyjęcie baterii tylko to jest, co to zmienia czy naładowana czy nie?), lockdown MAX TR, wygląd Kołdera, blast w C4 nie działa za bardzo…
Najpierw niech patrzą, jak im się będzie na zmianę wszystkim grać a później niech wprowadzą.
Każdy jęczy że jego za słabe, a przeciwnika za mocne… Balans czołgów jest ok, w powietrzu to zależy od skilla i wybranego wyposażenia, jedno o co można się czepiać to słabiutki shotgun NC, ale można to nadrobić inną bronią.