Nadejdzie ta chwila. Jeszcze nie teraz, bo dopiero po optymalizacji, ale Harasser zostanie znerfowany… Oprócz tego zmienione zostaną bronie w pojazdach oraz radar.
Joshua, jeden z developerów odpowiedzialnych za bronie i inne aspekty walki, zamieścił na forum pierwszy post z serii poświęconej zbalansowaniu broni i pojazdów.
W swoim pierwszym wpisie Joshua przedstawił graczom jakie zmiany nadchodzą związane z broniami pojazdów oraz walką pomiędzy pojazdami ciężkimi (czołgi), a lekkimi (harasser).
Zmiany te zaczną być wprowadzane po aktualizacjach związanych z optymalizacją.
Korekta obrażeń broni 'secondary’ w pojazdach
- Obrażenia zadawane przez bronie secondary pojazdów pozostaną takie same w stosunku do pojazdów, ale zostaną zmniejszone przeciwko piechocie. Zmiana ta poprawi przypadki w których pewne bronie przeciwko pojazdom są zdecydowanie zbyt dobre w roli do której nie są przewidziane.
- Bronie przeciwko piechocie będą mieć zwiększone obrażenie na bardzo krótkim zasięgu przeciwko piechocie oraz pojazdom lekkim (Harasser). Ta zmiana da kierowcom czołgów oraz strzelcom narzędzia do walki ze zbliżającym się Harasserem i piechotą z C-4.
- Bronie secondary będą mieć bardziej zauważalne zmniejszenie w obrażeniach broni w zależności od dystansu, podobnie do broni piechoty ale na znacznie większym zasięgu
Więcej informacji na temat obniżenia obrażeń w zależności od odległości
Nie będzie ekstremalnych zmian w obniżeniu obrażeń, tylko na tyle aby lepiej określić role dla różnych typów broni. Nie będziemy zmieniać roli do jakiej przeznaczone są dane bronie, tylko postaramy się je lepiej dopasować w stosunku do roli jaką miały pełnić.
Na przykład G-30 Vulcan będzie działać lepiej na bliskim i średnim zasięgu przeciwko pojazdom w porównaniu do E540 Halberd, ale Halberd będzie lepszy na długim zasięgu. Gracze będą mogli wyposażyć którykolwiek z nich w zależności od tego w jaki sposób lubią prowadzić walki.
Największą zmiana jest to, że zasięg broni dla Harassera zostanie zmniejszony w porównaniu do innych broni secondary dla pojazdów. To oznacza, że kierowca Harassera będzie musiał ryzykować w większym stopniu w celu zadania pełnych obrażeń co pasuje bardziej do stylu walki uderzaj-i-uciekaj. Z drugiej strony większy optymalny zasięg dla strzelców w czołgu i Sunderer będzie pokrywać się z optymalnym zasięgiem Harassera, dzięki czemu będą mogli oni lepiej chronić swoje pojazdy.
Zmiany w radarze (proximity radar)
Radar przeniesiony zostanie do slotu obronnego pojazdu
- radar ma być ostrzeżeniem przed zbliżającą się piechota z C-4 i oczywiste jest, że inne umiejętności w slocie Utility są bardziej korzystne;
- uważamy, że przeniesienie radaru do slotu obronnego (defense) ma większy sens dla linii certyfikacji i daje graczom więcej defensywnych opcji do wyboru.
Ogólny balans broni dla pojazdów
Oprócz wszystkich wymienionych powyżej zmian, spojrzymy na wszystkie bronie dla pojazdów w celu wyrównania wydajności oraz balansu broni w zależności od frakcji.
Zmiany w pojeździe Harasser
Harassery maja obecnie zbyt wiele swobody w obszarach gdzie walczy piechota, ponieważ ich szybka prędkość i przyspieszenie pozwala im szybko uciec i się naprawić. W związku z tym zamierzamy zwiększyć obrażenia C-4 oraz min przeciwko pojazdom względem Harassera, tak aby piechota była w stanie ukarać kierowców Harassera którzy są zbyt nieostrożni.
Oprócz tego odporność zbroi kompozytowej dla Harassera zostanie zmniejszona. Nie dużo, ale na tyle żeby nie był mocniejszy od czołgu (podoba mi się to określenie: so it will not out-tank a tank). Również odporność na obrażenia z C-4 zostanie zmniejszona.
Pozostałe rzeczy, które będą omówione w serii:
- nanowave i pokrewne tematy, takie jak karabiny snajperskie;
- wyrzutnie rakiet, granatniki i wieżyczki inżyniera;
- MAX przeciwko pojazdom oraz zmiany w zdolnościach;
- i wiele więcej.
P.S. Aby być na bieżąco z wiadomościami ze świata Planetside 2, EQ 2, EverQuest Next oraz inne gry w które gram wystarczy, że za subskrybujecie tego bloga lub polubicie nasza stronę na Facebook.
No, w końcu.
jak zmienią radar w sundku na defense …. I jakim cudem porównują vulcana do halaberda który jest nanite system…
Pewnie przymierzają się też do wprowadzenia tych frakcyjnych pojazdów, to muszą miejsce zrobić. 🙂
„Zmiany te zaczną być wprowadzane po aktualizacjach związanych z optymalizacją.”
Optymalizacja jeszcze nie wyszła a oni już planują do niej aktualizacje? Czyli już wiedzą że coś będzie skopane…Wstyd, ale to już jest typowe dla PS2 i SOE…
Tak teraz Harassher bedzie padal na 1xC4 a piechota na 40 pestek bedzie sciagac 1/4 hp słodko nie mo to jak niszczyc pojazd ktory poiwinien byc kuloodporny z lmg.
@VanDenSar źle zrozumiałeś, optymalizacja rozłozona jest na trzy fazy, czyli 3 aktualizacje gry. I po tych aktualizacjach będą wprowadzane zmiany w pojazdach i broniach, czyli najwcześniej jakieś 2 miesiące.
Kinya 2 moze i tak ale chyba lata te zmiany moga zostac wprowadzone cos za 4 do 6 miesiecy ale pewnie 3 faza przeciagnie sie do marca
Poczekamy zobaczymy…
Wykasowac broonie frakcyjne i ppanc z harasshera i tylko anti infantry problem solved. albo tylko bronie NS.
Znaczy dziwi mnie jedno. Czemu ulepszenia w silniku (i level design czyt development) nie idą równolegle z typowym sustainingiem (czyt wsparcie techniczne). Zazwyczaj powinny się tym zajmować dwa różne zespoły które choć pewnie mocno powiązane mają różne cele. Poprawkami do balansu broni, obecnymi glitchami powinno zajmować się wsparcie. Development zajmuje się takimi błędami tylko jeśli wymaga to dużej zmiany w kodzie nieuniknionej w dalszym procesie. Ale zmiana statystyk broni nie wymaga takowej (trzymasz to osobno). Także wsparcie ma ekipę walidacyjną która to sprawdza.
Jeśli nie idzie to w parze to znaczy, że development robi podwójną robotę co znaczy, że zajmują się pierdołami(potrzebnymi i pracochłonnymi ale pierdołami) zamiast nowymi rozwiązaniami. Do prostszej roboty zatrudniał mniej wykwalifikowanych a do trudniejszej bardziej. Jak to jest w Sony Kinyu? wiesz może?
Nerf harassera…?
http://nooooooooooooooo.com/
@ Rachityn
Z tego co kojarzę to nad PS2 w SOE pracuje ok. 100 osób, więc to nie tak hop siup.
Chyba decyzje o harasserze podjęli po wczorajszym evencie. W bandę zombie nałogowo wpadały buggy.
Czyli mam teraz wybierać między radarem a autonaprawą w moskicie? Czy ich p!@#$%^& ? Znowu od nowa będę musiał się uczyć grać…
@Bocian w SOE pracuje o wiele więcej niż 100 osób. Sama obsługa klienta to ponad 100 osób 🙂
No chyba, że chodzi ci o Planetside 2 😀
@Simion Nie sądze zeby zombie spowodowały zmiany skoro post pojawił się 3 godziny po zakończonym evencie. Wiesz, cos takiego ma swoje procedury: wpeiwr gracze narzekaja, zaczyna się rozmowa devsow, zrobmy plan, tworzenie planu, zaakceptowanie przez wszystkich, akceptacja przez higbiego, akceptacja przez producenta i dopiero wtedy pojawia się posta na forum. Minimum 3 tygodnie od podjęcia decyzji do jej ogłoszenia wg mnie.