Wczoraj w nocy ZoranTheBear gościł w trakcie swojego streamu producenta PlanetSide 2 – Davida Careya, który odpowiedział na mnóstwo pytań.
Osobom, które maja ponad godzinę aby móc obejrzeć ten program, polecam to zrobić gdyż wywiad jest naprawdę interesujący.
Oto najciekawsze informacje, które zostały także wymienione przez Kociamafię na naszym forum:
- Infiltrator Recon Drone – wycofali się z tej funkcji, gdyż powodowała ona wiele problemów przede wszystkim z wydajnością gry. Na obecną chwilę nie pracują nad tym tematem.
- RoadMap – ma zostać zaktualizowana w niedługim czasie.
- Colossus – o ile pliki graficzne wprowadzone zostały do gry, to na razie ekipa PlanetSide 2 nie wprowadzi żadnego nowego pojazdu póki nie zbalansuje Valkyrie. Same wygląd to tylko 5% całej pracy wokół jednego pojazdu, więc jeszcze mnóstwo jest do zrobienia.
- Valkyrie – developerzy starają sie ją balansować do potrzeb graczy. Ciekawostką jest fakt, że nauczeni wcześniejszymi przykładami devsi mieli w planach aby na serwery Live trafiła słaba wersja tego samolotu, tak aby zamiast nerfić, jak to było w przypadku Harassera, powoli ja ulepszać zgodnie z sugestiami graczy oraz analizując to w jaki sposób samolot ten jest wykorzystywany.
- Misje – spodziewane są jeszcze dwie fazy zmian w misjach, a konkretnie to faza II i III, gdyz faza I jest juz na serwerach Live. Faza II na pewno trafi na serwery Live zanim PlanetSide 2 będzie mieć premierę na PS4, trzecią fazę devsi także maja nadzieję wprowadzić w tym roku. Na czym będą polegać te fazy? Faza II wprowadzi do gry bardziej „inteligentne” misje skoncentrowane na zadaniach w bazach, natomiast faza III to misje generowane przez drużynę i pluton.
- DirectX 11 – na razie nie ma planów aby zmienić system, być może pomyślą o tym przy DirectX 12.
- Bazy na Hossin – brakujące bazy wprowadzane będą tak jak dotychczas czyli po 1-2 przy każdej aktualizacji. Niedługo także powinien zniknąć tag [Early Expedition] z ekranu ładowania, gdyż wszystkie bazy „under construction” zostaną zastąpione przez nowe wersje.
- Plany aby przyciągnąć nowych graczy (marketing)? – Zgodnie ze słowami D.Careya nie jest problemem przyciągnąć nowych graczy, prawdziwym problemem jest ich utrzymanie gdyż odczucia nowego gracza na poczatku gry nie są zbyt dobre. Chodzi głównie o dużą ilość informacji i różnicę pomiędzy nowym graczem, a doświadczonym. Nowe samouczki tego tez nie rozwiążą, gdyż musiały by one być zmieniane bardzo często ze względu na dużą ilość zmian zachodzących w grze. Dlatego też ekipa skupia się na nagradzaniu graczy, którzy będą brać do grupy nowych graczy i przekazywać im informacje o grze.
- Wydajność gry / optymalizacja – to jeden z powodów dla których nie chcą zmienić z DirectX 9 na 11, gdyż oznaczałoby to jeszcze większe problemy dla osób posiadających słabe komputery. Wiele pracy jeszcze musi zostać zrobionych aby ulepszyć wydajność gry, ale tak naprawdę każda nowa rzecz dodawana na gry może mieć duży wpływ na wydajność, wiec ekipa PlanetSide 2 musi być bardzo ostrożna. W tej chwili pracuje nad tym tylko jedna ekipa, ale w momencie całkowitego połączenie z PS4 pracować nad tym będą dwie ekipy, więc powinno to znacznie przyspieszyć sprawę przy naprawianiu wielu błędów oraz lagów, itd.
- Zmiany w klasach – w planach jest dodanie nowych wspomagających zdolności dla różnych klas, jak na przykład automatycznie strzelająca wieżyczka inżyniera (Spitfire z PS1).
- Gracze „pełni pasji” – Careyowi nie przeszkadza zachowanie graczy, którzy bardzo krytykują, tak długo jak nadal grają w grę po to oznacza, że im zależy na grze.
- Surowce i zmiany w terytorium – jest mnóstwo pomysłów, ale nie mają jeszcze sfinalizowanej wersji. Malorn będzie odpowiedzialny za te zmiany.
- Dlaczego pojazdy eksplodują gdy się przewrócą? – Pojazd jest obiektem fizycznym i nie ma w grze możliwości aby móc go z powrotem obrócić, dlatego aby oczyścić mapę idą one „bum”. Być może nie jest to dobre rozwiązanie i kiedyś będzie dodana możliwość obracania pojazdów, ale zajmie to mnóstwo pracy i będzie z pewnością miało wpływ na wydajność gry (wyobraźcie sobie 100 takich pojazdów).
- Inne kontynenty – Nie ma limitu ile będzie kontynentów w grze za 10 lat, ale w pierwszej kolejności trwają prace nad wyspami bojowymi tak aby móc zrobić kontynentalny przepływ walk. Developerzy nie pracują przy Searhus, czyli kontynencie wulkanicznym.
- Ilość graczy na serwerze – w trakcie ostatniego hotfixa ulepszono wydajność serwerów co pozwoli na zwiększeni maksymalnej ilości graczy na serwerze. Zmiany te w tej chwili testowane są na Connery, gdzie zwiększono populację graczy z każdej frakcji na każdym kontynencie o 15% (420 graczy z jednej frakcji na kontynencie). Na razie nie zauważono niczego negatywnego, więc zmiana ta trafi na wszystkie serwery jeszcze w tym miesiącu.
- Lag po połączeniu serwerów – devsi nad tym pracują i wprowadzają zmiany, ale nie mają jeszcze 100% rozwiązania.
- Czy planowane są zmiany w odradzaniu – tak, wprowadzone zostaną wraz z aktualizacją wrześniową.
I znowu to samo udawanie ze czegos sie nie da i ze nie ma problemow:
Colossus – o ile pliki graficzne wprowadzone zostały do gry, to na razie ekipa PlanetSide 2 nie wprowadzi żadnego nowego pojazdu póki nie zbalansuje Valkyrie. Same wygląd to tylko 5% całej pracy wokół jednego pojazdu, więc jeszcze mnóstwo jest do zrobienia.
Wyglad animacja efekty to 90% roboty reszta to proste statystyki to skad te 5 %? no chyba ze robia go w srodku i kazda srubke osobno w co watpie.
No tak bo male latajace low polygonowe gowno tak wplywa na wydajnosc.
Ta gra nie potrzebuje DX11 ktory jest mniej wydajny niz DX9 tym bardziej ze PS2 i tak nie ma teselacji, proponuje zaimplementowac latwe w uzyciu MANTLE co pomoglo by w ilosci FPS bo i5 3570k 4.7GHZ z PS2 sobie nie radzi
Oczywiscie ze mi zalezy na gre wtedy nie dawal bym swoim genialnych pomyslow i nie pisal co powinno sie zmienic ale brzydko mowiac SOE ma wyjebane na graczy i co mysla.
PO PROSTU SZKODA GADAC KOPARKA OPADA.
To idź na roczny wolontariat do nich i zamień swoje genialne pomysły na kod w grze.
najlepiej nowych graczy rzucać na batell island ,,noob island” a po 20lvl odblokować im kontynenty od co nie czeba nic skomplikowanego rozkminiać starczy zrobić mapkę 3 watergate w środku korona ctrl+c ctrl+v a otoczyć biolabem techplantem i stacją AMP
Chetnie bym poszedl i wzial bezrobotnych programmerow z miasta 🙂 jak mi zalatwisz dojscie to daj znac okej.
Zero szacunku dla SOE, jak się nie podoba to nikt nie każe grać.
odpowiednio zbudowany system zaproszeń rozwiąże problem marketingu, nie kasą a osiągnietym poziomem zaproszonego powinien być wyznacznik kiedy nagrodzić zapraszającego. Osiągnać 80 BR można ale w tym czasie jest bardzo duża szansa na kupno kamuflażu, na kupno broni…. za mała różnorodność moim zdaniem ( niewiem może dodatkowo do wyboru amunicji dodać wybuchową amunicje w stylu explosive bolt w kuszy). W wielu mmorpg stosowany jest buddy system gdzie każdy z nich ma korzyść za osiągnięcia. Inny fakt marketing zrobił by się sam gdyby dopracować szczegóły – wszechobecny lag i problem fps ( kompy z kosmosu nie mają tego problemu ale dając możliwość pogrania w gre na słabszych komputerach zwiększa sie grono graczy – ot filozofia marketingu – stworzyć potrzebe i możliwość zagrania – więcej streamów więcej filmów na popularnych serwisach)
Dlaczego pojazdy eksplodują gdy się przewrócą? – dajmy zdolność jakiejś klasie ( Max bądź grupa inżynierów albo nawet Haraserom ) coś w stylu „grappling hook ” zaczep się i odwróć. Na chwile obecną – jakiś czas temu wprowadzili że wraki pojazdów nie będą zabijać – ten problem wrócił i cięzko stwierdzić czy to bug czy tak powinno być ( realizm podpowiada że tak powinno być ale w końcu to tylko gra więc tu może dziać się wszystko)
czego brakuje – możliwości większej modyfikacji gry, w popularnych czołgach modyfikacji jest cała masa czyli…. personalizacja gry bo ktoś się utożsamia niejako z grą bla bla bla bla marketing no i optymalizacja dokonywana przez samych graczy, więc duża część ” optymalizacji ” mogła by się skupić na naprawdę poważniejszych problemach 😀 bo sam gracz może zmienić sobie celownik na inny kolor, bo można zmienić coś samemu. Bardzo możliwe że silnik gry na to nie pozwala ale może nawet samo wprowadzenie autozapisu przebiegu walki na placówce ( licze hex jako placówka) dla danego gracza nie koniecznie w formacie video ale tak zwanej i większości nam znanej ” powtórki” . Mapa na pewno ma koordynaty x,y,z i na pewno prowadzony jest zapis w którą stronę gracz celuje i kogo zastrzeli z jakiej odległości i inne cuda bajery. Gdyby to wszystko zapisywać w formacie pliku który później można odtworzyć i wygenerować z tego ( przykładowo ) u kolegi film w zdecydowanie lepszej jakości ( kryptoreklama,autoreklama,marketing, i tworzenie rywalizacji ) – no tak ale co jeśli gracz przejdzie na inny hex ? a no proste zacznie sie nowy plik z nową powtórką, plik nie będzie miał miliarda gigabajtów, można będzie łatwo wyciąć ważne momenty w krótkim czasie.
co do wodotrysków graficznych – Tibia – każdy słyszał każdy widział a tyle milionów jak nie miliardów graczy grało i grają dalej 😀 a jeśli mamy się bawić w szczegółowość to niech postać z 100 BR wygląda że ma na swoim koncie setki tysięcy fragów ( pagony, gwiazdki, ordery, łańcuchy na szyi, ostrogi) ale żeby to było jakkolwiek widoczne niż jest teraz. Nawet ikonka gdy przemawia ktoś na czacie głosowym mogła by informować gracza który dopiero zaczął aby ten pomyślał coś w stylu ” ooo ten koleś ma 100 BR i ma szabelke przy pasie i jakieś coś to musi być kozak więc chyba wie co mówi, a pójdę za nim chociaż nie wiem o co jeszcze chodzi w grze „. Najwyższy stażem ( czasem gry ) na danej placówce mógłby być pytany w respie ” czy chciałby poprowadzić z zagubionymi w grze na tej placówce próbę obronienia bazy ” no i mógłby taki generał powiedzmy wyznaczać punkty oznaczone numerkami kolejno (żeby nie mylić początkujących) skąd dokąd trzeba by iść żeby odnieść sukces. Gracz z 1 BR otrzymywał by informacje głosową z komputera centralnego( miła pani w NC 😀 ) ” Go to checkpoint one and clear this building ” wtedy gracz wbija stwierdza że jest czysto ” Sector clear” albo inne powiedzonko co tam komu do głowy by przyszło.
Skoro jest program Real Time Stat Tracker to może by go tak załączyć do gry w tej bądź innej formie ?
no to dziękuje za uwagę – koniec imprezy 😀
Całkiem sympatyczny pomysł pana wyżej z wprowadzeniem większych wyróżnień dla BR100. Chciałbym coś takiego zobaczyć.
SOE ci odpowie NIE BO NIE 🙂 mogli by duzo rzeczy zrobic, w tym battle ranki powyzej 100 ktore wolno wchodz aj mam chyba 115 BR nieoficjalnie ale to idzie jak krew z nosa takie smao zdobywanie xp moglo by byc na kazdym pojezdzie i klasie postaci.
Co kazdy 1 BR daje 0.1% do czegos a od 100 kazde 10BR daje 0.1% plud np mnozniki i dzilniki do danych umiejetnosci
Na przyklad
Umj. Pasywne Hevi Asalałt: BR115
Ilosc Hape(albo dodatkowy resist na Small Arms Fire): +11.05%
Regeneracja tarczy: +11.05%
Pojemnosc Tarczy: +23% x2
Ilość amunicji: +23% x2
Lajt Asalałt: BR115
Szybkosc biegu: +23% x2
Ilość paliwa: +55.25% x2
Refire: +33,15% x3
I na kazdej klasie i pojezdzie trzeba bylo by wbijac BattleRank ktory by cos dawal niz decal na ramie
W sumie też chciałbym iść… 😀 Zawsze marzyłem o game industry ale szef mi nie pozwala 🙁
Zrobienie animacji do pojazdu oraz jego wyglądu TO JEST 5%. Sprawienie, żeby działało to jest 90%. Jak nie zabierałeś się za robienie takich rzeczy od podstaw to nie udawaj onetowego eksperta z informatyki.