Na początku stycznia Smedley zakomunikował iż ekipa PlanetSide 2 została poproszona o wstrzymanie prac nad wszelkimi nowościami dopóki nie zostaną naprawione pewne irytujące graczy problemy.

Niedługo po tej informacji, Matt Higby rozpoczął zmiany związane z balansem gry, a dotyczy to głównie zmian w statystykach broni. No cóż, wiele osób zaczęło się zastanawiać co się stało z pracami związanymi z zapowiedzią Smeda i dlaczego Higby co chwilę coś zmienia, jakby nie miał nic lepszego do roboty…

Zmiany w GODSAW, kolejne zmiany w broniach MBT oraz MAX, nowe jumpjety dla LA, zmiany w broniach Auraxium, zmiany dotyczące Valkyrie – wszystko to jest bez znaczenia do momentu do kiedy zasoby w grze funkcjonują tak jak to jest teraz.

Bez fazy drugiej w reorganizacji zasobów, gracze nadal będą mogli przywoływać bez ograniczeń i bez konsekwencji MAXy, MBT i ESF. Odcięte terytorium nie ma znaczenia. W odciętym Allatum można walczyć cały dzień jeśli się chce. Zmiany związane ze stanem zasobów nie rozwiążą problemu z nadmiernymi zasobami. To balansowanie i dopasowywanie w stanie nierównowagi, która jest w grze.

Wiec tak bardzo jak są one doceniane, to nadal są to malutkie zmiany w miejscu w którym nie powinniśmy teraz być. Skończcie fazę pierwszą zmian w zasobach i wprowadźcie nas w fazę 2 a później zajmijcie się balansowaniem i zmianami, które są sugerowane i staną się o wiele bardziej interesujące.

Jak na razie wszystko co widzę to łatka, która nie odnosi się do żadnej z głównych kwestii dotyczących PlanetSide 2. Niewielka odskocznia, która ma nas odciagnąć od patrzenia na większy obraz – nadmiar zasobów, utrzymywanie terenów bez żadnego znaczenia, używanie dowolnego sprzętu na który ma się ochotę bez żadnych ograniczeń i lag.

Higby postanowił więc zabrać głos i odpowiedzieć dlaczego zajmuje się tym czym się obecnie zajmuje, czyli balansem gry:

To nie ma absolutnie nic wspólnego z odciąganiem Waszej uwagi – informowaliśmy Was zawczasu co planujemy zrobić.

Cały zespół programistów koncentruje się na dwóch głównych rzeczach:

  1. wydanie gry na PS4
  2. naprawienie błędów oraz zwiększenie wydajności klienta gry i serwerów.

Podczas gdy osoby z ekipy PlanetSide 2, które są wymagane abyśmy mogli osiągnąć postęp (poza wstępna dokumentacją) nad systemami gry takimi jak misje czy zasoby, są zajęci praca nad naprawieniem błędów oraz wydajnością, ekipy projektowe i artyści pracują nad zadaniami, które nie wymagają dodatkowego kodowania aby je osiągnąć. To oznacza, że widzicie zmiany w balansie broni oraz zdolności, czy wprowadzenie nowych rzeczy, które nie wymagają kodowania (np. Icarus JumpJet). Kolejna ważna inicjatywa, która wchodzi w tą kategorię to nowa wyspa startowa, która jest właśnie tworzona.

Kolejna aktualizacja będzie zawierać dużo zmian balansowych, a także mnóstwo poprawek i kilka ulepszeń do wydajności, także wiele aktualizacji związanych z wydajnością serwerów zostało już wprowadzonych do gry przez ostatni miesiąc. W momencie kiedy dostaniemy pozwolenie na zabranie inżynierów od naprawiania błędów i ponownym rozpoczęciem prac nad nowymi systemami, zobaczycie, że zaczniemy o tym mówić.

A więc cierpliwości Panie i Panowie, bo tylko to Was może uratować…

Poprzedni artykułNiezapowiedziana konserwacja serwerów SOE
Następny artykułWydajność serwerów europejskich PlanetSide 2
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Patryk

Ja już się nie mogę doczekać tych zmian, które zapowiadał Higby, a optymalizacja mnie nie interesuje, dopóki to nie będzie coś w stylu dodatkowych fps’ów.

balrogos

Ale co oni twierda ze tych nanitow do kupywania pojazdow min granatow ze za duzo jest? ja bym sie z tym nie zgodzil czesto rozstawiam 5 min ide robic ressuply miny uzupelnione i nagle nie stac mnie juz na pojazd.

Patryk

Też nie wiem na co wszyscy narzekają. Teraz jak chcesz pojezdzic czołgiem, to se kupujesz. Farmerzy też są zadowoleni, bo więcej expa dostają.
Nie wiem, kto na tym traci. Chyba ci, co grają piechotą 24/7