W trakcie czwartkowego streamu mieliśmy szansę obejrzeć część nowości, jakie trafią do gry wraz z kwietniową aktualizacją „Groźne przepowiednie”.

Zgodnie ze słowami ekipy ArcheAge, zaprezentowane w trakcie tego streamu rzeczy, to zaledwie 30 % spodziewanych zmian i nowości, a resztę poznamy w czasie kolejnych dwóch programów.

Zacznę od powtórzenia informacji, iz Trion rozdaje wiosenne prezenty dla wszystkich posiadaczy kont w ArcheAge i czas na skorzystanie z tej promocji upływa 9-tego kwietnia.

Przepraszam za jakość poniższych screenshotów, ale są one wzięte bezpośrednio ze streama…

Zacznijmy od tego, że wraz z wprowadzeniem aktualizacji 1.7A na serwery ArcheAge buff Patrona zostanie znacznie ulepszony.

archeage_1-7a_Patron-Buff

Zgodnie z tym co podali devsi obecni w czasie tego streamu, notki do tej aktualizacji będą mieć ponad 600 linijek tekstu – a więc spodziewać można się wiele nowości. Na ta chwilę, aktualizacja ta spodziewana jest pod koniec kwietnia, ale z racji tego, że do przetestowania jest mnóstwo rzeczy, data może ulec zmianie.

NOWE ZONY

Wraz z aktualizacja 1.7A do gry wprowadzone zostaną dwie nowe strefy otwarte: Golden Ruins oraz Mistmerrow

Archeage_1-7a_Auroria_Map

Golden Ruins

Archeage_1-7a_Golden-Ruins

Jest to zona otwarta gdzie w centralnym miejscu znajduje się obozowisko Celestial Watch wokół którego gracze mogą budować domy. Dzięki questom oferowanym przez CW gracze będa mogli wybrać alternatywną drogę levelowania, a nie spędzać cały swój czas w Bibliotece.

Potwory znajdujące się na tym obszarze będą mieć level 53-55 o różnym poziomie trudności, ale z pewnością będą łatwiejsze niż w Bibliotece. Niektóre z tych mobów będą dawać graczom bardzo pożądane składniki, ale niestety nie ujawniono do czego możemy ich potrzebować

Golden Ruins jest zona PvP, ale gracze nie będą mogli zarabiać w niej punkty honoru za zabicie innych graczy. Nie ma tez w niej zamku, ale za to znajduje się olbrzymia strefa mieszkalna.

Mistmerrow

Archeage_1-7a_Mistmerrow

Zupełnie nowy typ zony PvP, gdzie gracze będą zarabiać oprócz honoru także specjalne tokeny za wygranie specjalnego eventu. Event ten polegać będzie na walce o kontrolę nad wieżami. Wszyscy otrzyma tokeny, ale zwycięzca ekipa dostanie ich więcej.

Archeage_1-7a_Mistmerrow2

Ciekawostka jest informacja którą podali devsi, chociaż nie byli jej do końca pewni. Otóż walki w tej zonie nie odbywają się pomiędzy frakcjami, a królestwami, co oznacza, że walczyć ze sobą będzie mogło nawet kilka rajdów jednocześnie. Na czym konkretnie będą polegać Królestwa nie podano, ale informacja ma ta zostać potwierdzona w późniejszym czasie. Według mnie, Królestwa pozwolą na formowanie w grze oficjalnych aliansów, ale oczywiście trzeba będzie poczekać na oficjalne potwierdzenie.

W samym centrum tej strefy znajduje się specjalne miejsce, gdzie gracze będą mogli stworzyć sobie specjalne wersje ulepszonych instrumentów muzycznych za tokeny otrzymane z tego eventu.

Zgodnie ze słowami Devsów, są to inne tokeny niż te z Halcyony. Zważywszy jednak na ilość błędów jaka w ostatnim czasie została przez nich podana odnoście innego eventu, mam wrażenie, że także tutaj nastąpił błąd. Na załączonym obrazku widać, że tokeny te nazywają się i wyglądają identycznie jak te z Halcyony, a do tego tworzone są na tym samym stole crafterskim co naszyjniki z Halcyony.

Instrumenty z Mistmerrow kosztować będą 300 tokenów i przygotowane zostały dla każdego drzewka klasowego. Do tego ulepszają o 1 rangę zdolność na 50 poziom z danego drzewka.

archeage_Proven-Warrior-Insturments_1-7

archeage_1-7a_proven-Instruments

ZMIANY NA FREEDICH

Wraz z aktualizacją 1.7A wyspa Freedich stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna oraz niebezpieczna.

Zgodnie z informacjami podanymi przez devsów, wszystkie domy oraz istniejące do nich portale, także te zapisane w książkach graczy, zostaną usunięte z tej wysyp oraz tych otaczających. Osoby posiadające tam domy dostana rekompensatę, która będzie unikalna i z pewności wartościowa, wraz ze specjalnym planem domu jaki posiadali od razu gotowym do postawienia.

Nie tylko możliwość portowania na Freedich zostanie usunięta, ale także na okoliczne bezpieczne frakcyjne wyspy. Z wysp tych usunięci zostaną także guardzi, a działa które się tam znajdują będą musiały być operowane przez graczy.

Te zmiany spowodowane są nowymi rzeczami, które pojawią się na wyspie i wokół niej.

Na samej wyspie pojawi się dwóch nowych merchantów:

  • Specjalny Gold Trader, którego pojawienie się będzie obwieszczane na cały serwer i który dostepny będzie tylko przez kilka godzin. Oferować on będzie bardzo wysokie ceny za paczki handlowe, np. ok. 20g za paczki z Halcyony.
  • Ocean Trader, który przyjmować będzie specjalne paczki, które będzie można dostać z wraków statków znajdujących na dnie morza
    • zgodnie z informacjami podanymi przez devsów dawać on będzie za nie tonę złota
    • merchant ten pojawi się także w Austera i Ezna

Dodatkowo Resource Trader znajdujący się na Freedich dawać będzie rzadkie przedmioty potrzebne do ulepszania statków (personalizacja statków także zostanie wprowadzona w 1.7A i więcej o tym powiedziane będzie w czasie kolejnego streamu).

OSIĄGNIĘCIA, czyli Achievmenty

Groźne Przepowiednie przyniosą graczom także możliwość zdobycia wielu osiągnięć w grze, a ma ich być ponad 200.

Do zakładki misji/ questów dodana zostanie specjalna zakładka mówiąca o ilości zdobytych osiągnięć, a samo okno przywołać będzie można za pomocą skrótu Shift+Y

archeage_1-7a_zakladka-achievmentow

archeage_1-7a_okno-achievmentow-shift-y

Osiągnięcia posegregowane zostaną głównie pod względem leveli, ale oczywiście osiągnąć je będzie można w dowolnym czasie. Oprócz tego do zakładki Ambicje dodać będziemy mogli osiągnięcia nad którymi gracz obecnie pracuje lub ma w planach je zdobyć.

Przykładowe osiągnięcia wymienione w trakcie streamu:

  • Zwiedzanie świata
  • Levelowanie postaci
  • Ilość kostiumów

Niektóre ze zdobytych osiągnięć nagradzać będą specjalnymi tokenami: Merit Badge, za które gracze będą mogli zakupić unikalnie wyglądające nagrody (np.: glider, kostiumy).

archeage_1-7a_okno-achievmentow

Z pewnością bardzo dobra wiadomość związana z osiągnięciami to ta, że te wszystkie już przez nas zdobyte osiągnięcia zostaną automatycznie zaliczone po dodaniu do gry tego systemu.

CRAFT

Aktualizacja ta przyniesie także zmiany w crafcie oraz doda kilka nowych bardzo interesujących i pożądanych rzeczy, które będą mogli wytworzyć gracze.

Zacznijmy od tego, że zwiększono punkty profesji do 180.000 oraz dodano kilka nowych rang:

archeage_1-7_prof

Ranga 10 to Master Lv 1, a to wszystko nic w porównaniu z tym co na nas czeka w przyszłości.

archeage_1-7a_nowe-okno-prof

Do profesji dodana zostanie nowa: Eksploracja, która jest ewolucja systemu znanego z czasów Alpha pod nazwą Nui Tears. Profesja ta bazowac będzie na zwiedzaniu poszczególnych zon. To będzie wspaniały czas aby zacząć się wspinać na najwyższe szczyty, czy też udać się w miejsca mało uczęszczane.

Gracze uwielbiający dbać o swoje farmy doczekają się także specjalnego rankingu, podobnego do wędkarstwa czy aren, a gdzie dodawane będą osoby, które wyhodowały największą ilość roślin Glorious Experia.

archeage_1-7a_Farming-ranking

Jeśli spojrzycie na powyższy obrazek to zauważycie jeszcze jedną zakładkę dodaną do rankingów – Item Grades i tym razem chodzi o punkty ekwipunku gracza. Punkty te będą naliczane za sprzęt jaki ma wyposażony gracz włączając w to wszelkie kamienie (lunagemy, lunastone, itd). Punkty te będą także widoczne przy nazwie gracza kiedy najedziemy na nią myszką, ale inni gracze nadal nie będą mogli zobaczyć jaki ekwipunek ma na sobie drugi grazc.

Nie jest to może bezpośrednio związane z craftem i nie będzie za to nagród – jedynym uznaniem będzie umieszczenie nazwy postaci gracza na tym rankingu.

NOWY EKWIPUNEK

Obisdian, wersja 2.0

1.7A wprowadzi do gry nowy Obsidianowy armor dla graczy, który to będzie tworzony w podobny sposób jak Obsidianowe bronie. Obsidianowy armor będzie mieć 5 części, które nie będą tworzyły setu tak aby gracze mogli je dowolnie zakładać i uzupełniać innymi rzeczami.

archeage_1-7a_Obsidian-Leather

Armor to nie wszystko, bo gracze zobaczą także nowe obsidianowe bronie, czyli wersja 2.0!

archeage_1-7a_Obsidian-katana-2-0

Dodatkowo wersja 2.0 Obsidianowego Ekwipunku, po osiągnięciu poziomu 3, będzie miała dwie ścieżki rozwoju do wyboru, tak aby gracze jeszcze bardziej mogli go spersonalizować do swoich potrzeb. Co to oznacza? Na powyższym obrazku widać części setu skórzanego, gdzie dwie rzeczy ulepszają walkę wręcz, a 2 rzeczy walkę na dystans.

Ekwipunek Dawnsdrop

Altualizacja 1.7A to także zupełnie nowy ekwipunek, który skierowany jest do „farmerów”. Armor ten ma całkiem dobre statystyki jeśli chodzi o walkę, ale jego głównym założeniem jest ulepszać profesje crafterskie. Każdy element tego ekwipunku ulepszać będzie trzy różne profesje o 20.000 oraz skracać czas ich wykonywania.

archeage_1-7a_Dawnsdrop-Armor

Tworzyć się go będzie w podobny sposób jak Armor obsidianowy, czyli do jego wytworzenie gracze potrzebować będą rzeczy „salvaged”.

INNE

Graczy posiadających farmy 16×16 oraz specjalistyczną stację crafterska Farmer’s Workbench z pewnością uraduje informacja o tym, że wraz z wprowadzeniem aktualizacji 1,7A na serwery Live będą mogli oni ulepszyć swoja farmę 16×16 na Improved Scarecrow Farm. Nowa działka będzie mieć wbudowaną w nią tą specjalistyczną stację crafterską, która do tej pory wymagała zużycia planu działki 8×8 . Dodatkowo Farmer’s Workbench będzie można zamienić z powrotem na działkę 8×8. W ten sposób gracz będzie mógł mieć działkę 16×16, 8×8 oraz stację crafterską Farmer’s Workbench.

archeage_1-7a_Nowa-farma-16

Dodatkowo gracze będą mieli do dyspozycji także 3 rodzaje nowych prywatnych skrzyń do przechowywania rzeczy „untradable”:

  • Joyride na pety, mounty i samochody
  • Splendid na kostiumy
  • Hummingbird na arkusze z muzyką

archeage_1-7a_vault

Oprócz tego gracze, którzy lubią meblować ich domy do dyspozycji będą mieć około 40 nowych mebli.

Oblężenie zamków

Zamki, które zdobyły gildie w trakcie podbijania ziem Aurorii, są praktycznie nie do zdobycia. Także to ma się zmienić wraz z wprowadzeniem 1.7A na serwery Live, bo wraz z ta aktualizacją zmniejszone zostaną punkty życia dla następujących elementów zamku:

  • ściany
  • wieże
  • bramy
  • kamień (lodestone)

Dodatkowo, zwiększone zostaną bonusy jakie otrzymują gracze po użyciu bębnów wojennych oraz obrażenia zadawane przez działa znajdujące się na wieżach.

Największą zmianą będzie jednak ta związana z okolicą otaczającą zamek. Otóż w momencie gdy rozpocznie się oblężenie wszystkie domy oraz drzewa posadzone przez graczy staną się niewidzialne, tak aby obrońcy, jak i atakujący nie mieli już problemów z widocznością.

20141106_archeage_auroria_zamek

Jak widzicie kwietniowo-majowa aktualizacja, która trafi na serwery ArcheAge wprowadzi wiele nowego, a to tylko jakieś 30% wiadomości, które zostały przekazane przez ekipę Triona. Kolejne zmiany i nowości zaprezentowane zostaną w trakcie następnych streamów.

I co myślicie o tych zmianach?

Poprzedni artykułKrótki zwiastun Wielkiej Aktualizacji w H1Z1
Następny artykułBudynki w stylu Qeynos w Landmark
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Draconio

dla mnie zajebiście 🙂

ArchW

Ha, nie spodziewałem się takiej ilości tekstu. Dzięki za informacje. 🙂