Producent gry ArcheAge – Merv Lee „Khrolan” Kwai, opublikował wczoraj wieczorem list do graczy, w którym nie tylko podsumował zmiany, ale także zapowiedział co nowego trafi do gry w najbliższych miesiącach.

Naszym najważniejszym celem na ten rok, było dostarczenie dobrej jakości aktualizacji, tak aby pomóc wersji NA/ EU gry nadążyć za tempem rozwoju gry w Korei. Jestem dumny mogąc Wam zakomunikować iż dopracowaliśmy ostatnie szczegóły i pod koniec lata 2015 wprowadzimy bardzo oczekiwaną aktualizację 2.0. Priorytetem dla nas było złagodzenie bolesnych punktów w gospodarce gry poprzez ulepszenie szans wypadania archeum, dodanie dodatkowej ścieżki ulepszania przedmiotów – Obsidian, złagodzenie bólu w ulepszaniu przedmiotów poprzez regrade oraz znaczne ulepszenie paczek z MarketPlace – Archeum Supply Crates. Każdego dnia kontynuujemy ocenę stanu gospodarki gry.

[…]

Za kulisami, nasza komunikacja z XL Games jest bardzo dobra. Chociaż może nie zawsze to tak wygląda dla osób z zewnątrz, pozostajemy Waszymi najsilniejszymi adwokatami i walczymy o uczciwą i zabawną rozgrywkę w naszym regionie. Wierzymy w zdrową debatę z naszymi partnerami i jesteśmy szczęśliwi wiedząc, że oni także. […]

Złoty Wiek

Jednym z moich ulubionych aspektów ArcheAge jest to, że o tym MMO będziemy rozmawiać przez długie lata. Tworzy to unikalne doświadczenia, i podczas gdy nie zawsze są to opowieści o sukcesie, to jednak są one niezapomniane. Tego lata mamy nadzieję kontynuować ten trend poprzez wprowadzenie doskonałych aktualizacji w lipcu i sierpniu.

  • W przyszłym tygodniu do gry wprowadzone zostaną długo oczekiwane łodzie podwodne (Steamfish Submarine). Gracze będą mogli wytworzyć je w trzech wersjach kolorystycznych: Ruby (czerwony), Lapis (niebieski) i Platinum (biały), a także otrzymać wersję Copper SteamFish z nowego eventu, który pojawi się w grze.
  • Możecie także spodziewać się nowego systemu ulepszania gliderów – zaprojektowany do poprawy statystyk tych szybowców poprzez nową ścieżkę ulepszania.
  • W sierpniu pojawi się w grze Blue Salt Event w Sandeep, a to oznacza, że będziecie musieli zachęcić swoich znajomych do tworzenia rzeźb z piasku, publicznych ściennych malowideł, pieczenia kurczaków – wszystko to podczas zdobywania nowych nagród.

Mniej więcej w tym samym czasie rozpoczną się Obchody Pierwszej Rocznicy gry – bardzo lubię ten event ponieważ nagradzać on będzie wspaniale wyglądającymi skórkami na broń. Powróci też event na Czerwonego Smoka, więc będziecie mieć szansę dokończyć Wasz Smoczy Płaszcz lub zebrać tokeny na kolejny. (Krąży plotka, że tym razem Czerwony Smok będzie mieć także nowe rzadkie nagrody…)

Na horyzoncie

Podjęliśmy decyzję o połączeniu aktualizacji 18. oraz 2.0, co oznacza dużą ilość nowości jakie zobaczycie w grze w ciągu następnych kilku miesięcy:

  • System Bohaterów (Hero System): Nominujcie graczy ze swojej frakcji jako inspirujących Bohaterów. Ten system polityczny zapewni dodatkową strukturę w społeczności gry z przywództwem napędzanym przez graczy i niezależnym od gildii.
  • Ulepszenia dla Gildii: Wprowadzona zostanie możliwość zwiększania poziomu gildii, a co za tym idzie wybór stałych pasywnych bonusów dla osób będących w gildii, wojny gildyjne, przedmiotu do zakupienia ze sklepu gildiowego, system rekrutacyjny oraz inne funkcje ulepszające grę.
  • System Ulepszania Domów: Zamiana istniejących średnich i dużych domów w specjalizujące się w rzemiośle, wytwarzaniu rzeczy konsumpcyjnych oraz w produkcji paczek handlowych. Tematyka Domów Farmerskich skoncentrowana jest wokół zbierania surowców i wszystkie te domy dostana nowe wyglądy.
  • Inne nowe funkcje takie jak: Ekspedycje gildiowe, tworzenie pancerzy dla mountów i petów, zwiększenie poziomu dla mountów i petów na 55, paczki handlowe z Aurorii. UI pokazujące harmonogram eventów, PvP event w Windscour Savannah, ulepszenia w dziennych questach oraz tych za tokeny Merit, zmienione nagrody z bossów rajdowych oraz kontynuacja lore gry.

Na koniec roku dogonimy główną historię ArcheAhe i będziemy wyczekiwać na aktualizację 2.1

Fair Play

Przedstawiłem wiele nowych i zabawnych rzeczy, a teraz porozmawiajmy o Waszych obawach. Mamy kilka inicjatyw, mających na celu sprawienie, aby gra ta była tak sprawiedliwa jak to możliwe.

Zacznijmy od naszych postępów w zwalczaniu botów, farmieniu złota i wykorzystywaniu exploitów. Zauważyliśmy wzrost ilości spamu związanego z botami sprzedażą złota w ArcheAge. Na tą chwilę ulepszyliśmy metodę, która pozwala graczom na raportowanie podejrzanych postaci. Powiększyliśmy zespół, który sprawdza wszystkie światy – zarówno manualnie, jak i automatycznie. Obecnie banujemy dziennie średnio 1180 kont należących do botów i będziemy kontynuować tą walkę. Jeszcze w tym tygodniu będziemy z Wami dyskutować o naszych wysiłkach na rzecz zwalczania botów.

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy doświadczyliśmy kilka problemów związanych z exploitowaniem mechaniki gry. Usunięto je tak szybko jak to jest możliwe, i z przyjemnością informujemy, że usunęliśmy także wszystkie zyski osiągnięte w ten sposób. Osoby ekstremalnie wykorzystujące te exploity zostały zbanowane. Mamy zerową polityką tolerancji, jeśli chodzi o nadużycia. Żałuję, że konieczne jest podejmowanie tak trudnych działań, ale są momenty kiedy są one uzasadnione. Naszym celem jest utrzymanie równych szans dla wszystkich graczy ArcheAge. Aby pomóc nam w komunikacji związanej z tym zagadnieniem, przeczytajcie temat poświęcony naszej klasyfikacji nadużyć.

Jesteśmy w trakcie oceny niektórych z systemów w ArcheAge, które mogą być najbardziej bolesne w niektórych momentach i decyzji, które takie miejsca możemy usunąć. Niektóre z tych rzeczy są związane z nieprawdopodobną ilością RNG lub wręcz bezlitosnych systemów takich jak ulepszanie przedmiotów lunagemami. Chcemy zachować jakieś wyzwanie, ale szukamy w jaki sposób możemy złagodzić wysiłek potrzebny do wielokrotnego powtarzania tych czynności i dodać alternatywne metody progresji. Najlepszym przykładem są tutaj płaszcze z Aurorii. O ile jest możliwe, że szansa na ich wypadnięcie zostanie zwiększona, naszym celem jesy dodanie alternatywnej metody zdobycia płaszczy z podobnymi statystykami. Rezultatem tego jest wprowadzenie w 2.0 nowej linii płaszczy, jako nagród w nowym systemie wspierania gildii. Podobna metodologia została zastosowana w przypadku innych problemów takich jak czarne perły, psucie przedmiotów (salvage) oraz różnorodność przedmiotów, które mogą założyć postacie.

Żywe serwery, nowe serwery

Ewolucje Serwerowe są tematem gorących dyskusji związanych z zapewnieniem jak najlepszych wrażeń z gry biorąc pod uwagę obawy graczy. Jesteśmy wciąż w fazie planowania, ale chciałbym dać Wam krótkie podsumowanie. Naszym celem jest aby wszyscy klienci, którzy są w tej chwili na serwerach, które kwalifikują się do Ewolucji dostali także możliwość przeniesienia swoich postaci na serwery nie objęte Ewolucjami. Kolejna część planu obejmuje połączenie od pięciu do sześciu serwerów w każdym regionie na dwa nowe serwery.

Oto obecna lista kandydatów:

  • NA kandydaci na ewolucje: Calliel, Enla, Ezi, Inoch, Lucius
  • NA serwery nie będące częścią ewolucji: Aranzeb, Ollo, Salphira, Kyrios, Tahyang (RP), Naima
  • NA nowe proponowane serwery: Kraken (Ewolucyjny), Nazar (Ewolucyjny), Morpheus (Nowy)
  • EU kandydaci na ewolucje: Orchidna, Melisara, Nui, Janudar, Nebe
  • EU serwery nie będące częścią ewolucji: Shatigon, Kyprosa, Eanna (RP), Dahuta (RP), Aier
  • EU nowe proponowane serwery: Leviathan (Ewolucyjny), Anthalon (wolucyjny), Rangora (Nowy)

Po Ewolucji serwerów zrestrukturyzujemy klastry domów aukcyjnych (AH) w celu upewnienia się, że gospodarka globalna zostanie nienaruszona. Nie zdecydowaliśmy jeszcze o tym ile z serwerów będzie należało do grup powiązanych domem aukcyjnych, ale tak szybko jak będziemy mieć informację przeczytacie o tym w naszym FAQ.

Mogliście zauważyć, nowe serwery na powyższej liście. Jestem dumny mogąc Was poinformować, że wraz z 2.0 otworzone zostaną zupełnie nowe serwery w każdym regionie, nie połączone domem aukcyjnym z innymi. Gracze nie będą mogli przenieść tam swoich postaci – ten serwer będzie tylko dla nowo stworzonych postaci. Naszym celem jest umożliwienie świeżego startu zarówno dla nowych, jak i istniejących graczy.

Być w kontakcie

Najlepszym sposobem aby nadążyć za rozwojem ArcheAge NA/Eu jest oglądanie naszych piątkowych streamów, gdzie omawiamy kwestie nurtujące społeczność gry i rozmawiamy o wszystkim innym począwszy od aktualizacji, aż do długofalowych planów. Ekipa ArcheAge będzie także obecna na Gamescom oraz Pax Prime, więc jeśli planujecie wziąć w nich udział upewnijcie się, że macie czas na imprezę u Trion’a.

Poza tym nasza ekipa się powiększyła. Mam nadzieję, że mieliście szansę pogadać na naszym forum z Lindą „Brasse” Carlson oraz Seraphiną „Celestrata” Brennan. To namiętni obrońcy graczy, którzy przede wszystkim upewniają się, że o Was myślimy i jestem zachwycony mając je w naszej ekipie.

Mam nadzieję, że jesteście tak samo podekscytowani jak ja, jeśli chodzi o druga połowę 2015 roku! Jestem ciekawy jak Bohaterowie będą dowodzić swoimi frakcjami, w jaki sposób gildie udowadniać będą swoja dominację, i w jaki sposób będziecie kontynuować swoje przygody w ArcheAge. Niech Wasz wzrok będzie zawsze skierowany w stronę horyzontu. No chyba, że jesteście gonieni przez piratów – wtedy to nie byłoby pomocne…

 No i co myślicie o tych planach?

Poprzedni artykułHotfix w H1Z1 (16.07)
Następny artykułImperialne miasto w Elder Scrolls Online
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Pikiel

Ja chce swojego U-bota!