Pod koniec maja ekipa Crabine ogłosiła to, czego oczekiwali fani WildStar już od jakiegoś czasu – gra zmienia model biznesowy na Free-to-Play.

Okazuje się, że zmiana modelu to nie wszystko. Developerzy wzięli sobie do serca opinie graczy i uczciwie można powiedzieć, że kiedy w końcu nastapi premiera Wildstar jako F2P, to będzie to ulepszona wersja tej gry – wersja 2.0.

Co się zmieni? Sporo. Zmienionych zostanie bardzo dużo rzeczy. Część z tych zmian ujawnione zostały w czasie ostatniego streamu, o części ekipa Carbine nadal nie może rozmawiać, ale zostanie to ogłoszone w terminie późniejszym.

Zacznijmy od początku, bo już w momencie tworzenia postaci gracze zobaczą pierwsze zmiany. Przede wszystkim gracze będą mogli wybrać jaki ma być początek gry:

  • łatwy – holograficzne wprowadzenie do poruszania się w grze;
  • średni – czyli rozpoczęcie obecnie dostępnego samouczka na statku, który też ma zostać ulepszony;
  • trudny – natychmiastowe wejście do gry beż żadnego wprowadzenia.

wildstar_f2p_poczatek

Zmienione zostaną także ekrany umożliwiające wybór rasy, klasy oraz ścieżki. W przypadku rasy i ścieżki gracze będą w stanie obejrzeć krótkie filmy przedstawiające dany wybór – wszystko po to aby ułatwić decyzję.

wildstar_f2p_rasa wildstar_f2p_klasa wildstar_f2p_sciezka

To nie koniec zmian.

Dużym problemem dla nowych graczy w WildStar stanowią statystyki, które nie tylko nie mają nazwy kojarzonych z innymi grami, ale także mają różne zastosowanie w zależności od klasy. Moxie, finesse, tech i inne statystyki zostaną zmienione, tak aby zawsze znaczyły to samo bez względu na klasę. Dodatkowo wprowadzone zostaną nowe staty:

  • multi-hit – szansa na dodatkowe obrażenia/ leczenie
  • glance – szansa na redukcję obrażeń o dany %
  • critical mitigation – % mitygowania krytycznych obrażeń (crtitical hit)
  • reflect – szansa na odbicie % obrażeń
  • intensity – zwiększenie leczenia.

Dodatkowo developerzy zidentyfikowali miejsca gdzie gracze najczęściej ginęli w czasie robienia misji i zredukowali ilość występujących w danej okolicy niebezpieczeństw. No i to, co mnie osobiście najbardziej deprymowało – telegrafy. Owszem jest to fajna mechanika walki, ale jest ich za dużo. Do tego samego wniosku doszli devsi i o ile obrażenia przez nie zadawane nie będą zredukowane, to spodziewać się można iż pojawiać się one będą odrobinę rzadziej.

Z innych rzeczy:

  • dodano wprowadzające instancje;
  • zmniejszono poziom trudności instancji oraz obniżono minimalny wymagany level;
  • zmieniony zostanie sprint – będzie można biegać cały czas bez konieczności wciskania przycisku Shift, poza walką i PvP – w walce nadal będzie on ograniczony;
  • zmienione zostały niektóre questy sprawiające problemy;
  • bossy znajdujące się w zonach otwartych zmieniły położenie na bardziej ustronne;
  • dodano przycisk „sprzedać śmieci”;
  • dodano punkty nawigacyjne – mozna będzie zaznaczyć punkt na mapie i gra będzie pokazywać kierunek;
  • i wiele innych rzeczy.

No to zobaczymy, czy zmiany te zachęcą do gry większą ilość osób. W między czasie, jeśli jesteście zainteresowani zmianami, możecie się zapisać do beta testów tej nowej wersji gry.

Poprzedni artykułMaskowanie Sunderera po raz kolejny
Następny artykułHotfix i… nowa garderoba w H1Z1