Pod koniec maja ekipa Crabine ogłosiła to, czego oczekiwali fani WildStar już od jakiegoś czasu – gra zmienia model biznesowy na Free-to-Play.
Okazuje się, że zmiana modelu to nie wszystko. Developerzy wzięli sobie do serca opinie graczy i uczciwie można powiedzieć, że kiedy w końcu nastapi premiera Wildstar jako F2P, to będzie to ulepszona wersja tej gry – wersja 2.0.
Co się zmieni? Sporo. Zmienionych zostanie bardzo dużo rzeczy. Część z tych zmian ujawnione zostały w czasie ostatniego streamu, o części ekipa Carbine nadal nie może rozmawiać, ale zostanie to ogłoszone w terminie późniejszym.
Zacznijmy od początku, bo już w momencie tworzenia postaci gracze zobaczą pierwsze zmiany. Przede wszystkim gracze będą mogli wybrać jaki ma być początek gry:
- łatwy – holograficzne wprowadzenie do poruszania się w grze;
- średni – czyli rozpoczęcie obecnie dostępnego samouczka na statku, który też ma zostać ulepszony;
- trudny – natychmiastowe wejście do gry beż żadnego wprowadzenia.
Zmienione zostaną także ekrany umożliwiające wybór rasy, klasy oraz ścieżki. W przypadku rasy i ścieżki gracze będą w stanie obejrzeć krótkie filmy przedstawiające dany wybór – wszystko po to aby ułatwić decyzję.
To nie koniec zmian.
Dużym problemem dla nowych graczy w WildStar stanowią statystyki, które nie tylko nie mają nazwy kojarzonych z innymi grami, ale także mają różne zastosowanie w zależności od klasy. Moxie, finesse, tech i inne statystyki zostaną zmienione, tak aby zawsze znaczyły to samo bez względu na klasę. Dodatkowo wprowadzone zostaną nowe staty:
- multi-hit – szansa na dodatkowe obrażenia/ leczenie
- glance – szansa na redukcję obrażeń o dany %
- critical mitigation – % mitygowania krytycznych obrażeń (crtitical hit)
- reflect – szansa na odbicie % obrażeń
- intensity – zwiększenie leczenia.
Dodatkowo developerzy zidentyfikowali miejsca gdzie gracze najczęściej ginęli w czasie robienia misji i zredukowali ilość występujących w danej okolicy niebezpieczeństw. No i to, co mnie osobiście najbardziej deprymowało – telegrafy. Owszem jest to fajna mechanika walki, ale jest ich za dużo. Do tego samego wniosku doszli devsi i o ile obrażenia przez nie zadawane nie będą zredukowane, to spodziewać się można iż pojawiać się one będą odrobinę rzadziej.
Z innych rzeczy:
- dodano wprowadzające instancje;
- zmniejszono poziom trudności instancji oraz obniżono minimalny wymagany level;
- zmieniony zostanie sprint – będzie można biegać cały czas bez konieczności wciskania przycisku Shift, poza walką i PvP – w walce nadal będzie on ograniczony;
- zmienione zostały niektóre questy sprawiające problemy;
- bossy znajdujące się w zonach otwartych zmieniły położenie na bardziej ustronne;
- dodano przycisk „sprzedać śmieci”;
- dodano punkty nawigacyjne – mozna będzie zaznaczyć punkt na mapie i gra będzie pokazywać kierunek;
- i wiele innych rzeczy.
No to zobaczymy, czy zmiany te zachęcą do gry większą ilość osób. W między czasie, jeśli jesteście zainteresowani zmianami, możecie się zapisać do beta testów tej nowej wersji gry.