Wiecie co, nieraz spotkałam się z rollbackami w grach MMO, które najczęściej są wynikiem usunięcia jakiegoś błędu lub exploitu.
Cofnięcie serwera o godzinę, czy nawet dwie nie jest wielkim problemem – nawet dla graczy. Największy rollback jaki widziałam, cofnął serwery o 24 godziny i spowodował mnóstwo szumu wśród społeczności tej gry.
Nie wiem co wy sądzicie o rollbackach, ale co byście powiedzieli, gdyby się nagle okazało, że progres gry musiałby zostać cofnięty o cztery miesiące??!!
Tak właśnie się stało w małym MMORPG – Wakfu, który, ku mojemu zaskoczeniu, ma bardzo pozytywne opinie na Steam.
Okazuje się, że po serii problemów technicznych utracono ogromne ilości danych na hiszpańskim serwerze EU Elbor, co wymaga cofnięcia gry do stanu na dzień 21 czerwiec. Według wydawcy gry, to właśnie tego dnia uszkodzony został proces tworzenia kopii zapasowej gry i błąd ten pozostał niezauważony, aż do czasu kiedy serwer wyłączono celem wprowadzenie hotfixa.
No i co Wy o tym myślicie? Gralibyście dalej w MMO, które cofnęłoby progres o tak długi okres?
Niech zmienią nazwę na server progresywny to jeszcze im populacja wzrośnie 😉
Nie grałbym, chyba, że zostalaby na pewien czas zwiększona ilość zdobywanego expa, golda, itemów by przynajmniej zbliżyć swoją postać do stanu przed tym cofnięciem.
Gdyby planetside cofneli do stanu sprzed 4 miesięcy? Hmmmm, nie odczułbym tego. W tej grze nie ma niczego stałego oprócz BR którego nie czuje się wcale po osiągnięciu 100. Ale gdyby zrobili to gdziekolwiek indziej odpuściłbym