Piątkowy stream ArcheAge był nieco krótszy niż zazwyczaj, ale poruszył za to bardzo kontrowersyjny temat – statystyki na kostiumach.
W zeszłym tygodniu na serwery ArcheAge trafiła długo oczekiwana aktualizacja 2.5, a ekipa Triona szykuje się do wprowadzenia pod koniec lutego kolejnych zmian i nowości.
Zgodnie z informacjami podanymi w czasie streamu, lutowa aktualizacja gry wprowadzi:
- trudną wersję instancji Mistsong Summit, w której będzie można znaleźć bronie;
- długo oczekiwanego czarnego pegaza – Stromwing Pegasus;
- kostiumy posiadające statystyki.
KOSTIUMY
Do ArcheAge wprowadzony zostanie nowy system związany z kostiumami. Wszystkie kostiumy, które obecne są w grze będzie można zamienić na przedmiot nakładający wygląd (obrazek) na nowy rodzaj kostiumów. Ten nowy rodzaj kostiumów nazwany został przez Trion „kostiumem bazowym”.
Kostium bazowy jest przedmiotem, który gracze mogą zdobyć w grze bez konieczności wydawania kredytów w MarketPlace. Zakładać się go będzie w dotychczasowy slot kostiumów na postaci i posiada statystyki, które gracz będzie musiał rozwijać systemem podobnym do levelowania płaszczy gildiowych. Na kostium ten, będzie można zaaplikować dowolny wygląd z dostępnych w grze kostiumów (image costume). Gracze będą mieć także możliwość bezpiecznego usunięcia wyglądu danego kostiumu i zmiany na inny wygląd.
System kostiumów w Korei działa w podobny sposób – gracze mogą wytworzyć bazowy kostium, a potem zaaplikować mu odpowiedni wygląd. Do tego dostępnych jest około 30-40 różnego rodzaju statystyk, z których kilka pojawi się na kostiumie w momencie jego syntezy. System ten jest bardzo podobny do tego w jaki sposób gracze obecnie levelują płaszcze gildiowe. Obecni kostiumy w Korei można ulepszyć aż do poziomu Mythical, ale na początek w wersji NA/ EU będzie można kostium bazowy podnieść do poziomu Heroic. Dodatkowo w Korei gracze mogą otrzymać w wyniku syntezy losowe efekty, co może być nieco irytujące. Dlatego też, w naszej wersji będzie to lekko zmienione.
Kostiumy bazowe będzie można zakupić za:
- 200 Gilda Star
- 200 Prestiż
- 100 tokenów lojalnościowych
Gracze będą mogli posiadać ich tak wiele, jak chcą.
Kostiumy bazowe podzielone zostały na cztery typy: melee, range, magowie i lekarze. Oznacza to, że w momencie otworzenia kostiumu i rozpoczęcia ulepszania, poprzez zbieranie przedmiotów potrzebnych do syntezy, gracze otrzymają statystyki początkowe zbieżne z wybranym typem kostiumu. Dla przykładu wybierając kostium melee jest szansa, że gracz otrzyma takie statystyki jak AGI, STR, +attack speed, +crit, +penetration, statystyki związane z pvp, itd. Jest to bardzo długi proces, ale im wyższy poziom kostiumu, tym większa szansa na uzyskanie bardziej specyficznych statystyk takich jak +range dps, +healing power.
Odłamki i kryształy potrzebne do ulepszania kostiumów będzie można otrzymać na Aurorii – zarówno w strefach otwartych, jak i Serpentis, Mistsong Summit i Biblioteki. W większych ilościach będzie je można otrzymać z niebieskich szkatułek, jakie wydają z przeciwników w Bibliotece.
Istniejące kostiumy będzie można zamienić na ta, które nakładają wygląd na kostium bazowy. W każdym momencie wygląd można usunąć i jest on zwracany do ekwipunku, po czym można nałożyć nowy wygląd płacąc za to złotem.
Pozostałe informacje:
- na razie nie wiadomo, czy kostiumy będą posiadać gearscore;
- nie potrzeba fusion alembic aby nałożyć wygląd na kostium bazowy;
- aby usunąć wygląd trzeba będzie użyć nowego przedmiotu – costume alembic’
- kostiumy bazowe są przypisane do postaci;
- obecnie gracze używają kostiumu royal disguise aby przenieść wygląd kostiumów, lutowa aktualizacja wprowadzi nowy kostium – manekin, który będzie pełnił ta rolę;
- będzie można usunąć wygląd z nowego kostiumu,
- prawdopodobnie będzie można usunąć wygląd także z royal disguise – nie jest to na razie potwierdzone;
- zmiana statystyk z syntezy na płaszczach i kostiumach – funkcja taka istnieje, ale na razie nie wiadomo kiedy wprowadzona zostanie do naszej wersji;
- na razie nie wiadomo w jaki sposób gracze będą mogli zakupić kostium „manekin”.
Więcej informacji na temat kostiumów przekazane zostanie za tydzień, natomiast na forum możecie znaleźć ciekawostki związane z tym tematem, które znalezione zostały przez graczy w plikach.
INNE
- Co z zapowiadanym systemem skrawków dla projektów Ayanad?
- Na razie nic nie wiadomo. Twórcy próbują rozwiązać problemy z Heart of Ayanad – instancji, skąd powinny lecieć te projekty, ale możliwość ta została wyłączona z powodu exploitów.
- Nadal trwa dyskusja czy powinny być dostępne za Merit Badge.
- Ciągle trwają prace nad naprawieniem błędów, które pojawiły się wraz z aktualizacją 2.5 oraz z NPC w Diamond Shores, aby odradzały się po zabiciu.
- Kolejna wersja (jedenasta!!!) kolejkowania zdolności na serwerze testowym.
- 12 lutego wrócą do MarketPlace przedmioty związane z Walentynkami.
- Łodzie podwodne – ciągle trwają rozmowy z XL Games aby je ulepszyć.
- Transfer pomiędzy serwerami powinien być dostępny pod koniec lutego.