W minionym tygodniu na serwery PlanetSide 2 trafiła długo oczekiwana aktualizacja, która wprowadziła mnóstwo zmian w systemie konstrukcji, alertach, a także dodała nowe bronie.
Od teraz gracze PlanetSide 2 mają znacznie więcej sposobów na wsparcie swojej frakcji niż dotychczas. W grze pojawiły się nowe wydarzenia kontynentalne: podczas Powietrznych Anomalii trzeba zebrać odczyty, a do tego powróciły stare alerty związane z kontrolowaniem określonego typu baz.
Twórcy zmienili także zasady Meltdown Alert, który w tej chwili aktywowany jest w momencie, gdy któraś z frakcji zdobędzie kontrolę nad 41% kontynentu. Podczas 90-minutowego alertu, którakolwiek z frakcji kontroluje większość terytorium, zwycięży i zablokuje kontynent.
System konstrukcji został drastycznie zmieniony, tak aby zachęcić do większej interakcji i zmniejszyć frustrację atakujących. Zmianami tymi ekipa PlanetSide 2 zachęca graczy do wspólnej budowy, a sama struktura wymaga aktywnego wsparcia, by wszystko sprawnie działało.
Koszt budowy większości elementów został zmniejszony, a do tego dodano nowe: Flail i Spire. Flail wysyła serię czterech pocisków przeciwpancernych we wskazane miejsce, Pain Spire zadaje obrażenia znajdującym się nieopodal przeciwnikom, natomiast Routing Spire zachowuje się jak terminal, z którego gracze mogą otrzymać przenośny punkt odradzania.
Do gry dodano także nowe bronie zaprojektowane przez d0ku. Karabiny te koncentrują się na powolnych strzałach o dużej dokładności i przeznaczone są dla wszystkich klas na średni oraz daleki zasięg:
- MG-HBR1 Dragoon (Terran Republic),
- MGR-M1 Bishop (New Conglomerate)
- VE-LR Obelisk (Vanu Sovereignty).
Szczegółową listę zmian znajdziecie tutaj.
Oczywiście, jak się tego można było spodziewać, tak znacząca aktualizacja dodała do gry także trochę błędów, które to mają zostać naprawione w najbliższy wtorek.
Podczas ostatniego streamu, ekipa PlanetSide 2 zdradziła także iż karabin TR (Dragoon) zostanie wzmocniony, a także planowane są lekkie zmiany w Anomaliach Powietrznych.
Dobra wiadomość to taka, że devsi otrzymali środki, które przeznaczyć mają na poprawę wydajności gry (od strony technicznej). Zostaną one wykorzystane do poprawy działania serwerów i ulepszenia połączenia od strony klienta. Podkreślono także, że ostatnie problemy graczy z Europy, związane z wysokim pingiem i utratą pakietów, wiążą się głównie z siecią przesyłową w Amsterdamie, a w szczególności z Orange. Ma to zostać poprawione, a ruch zostanie przekierowany.
W lipcu do PlanetSide 2 powróci także wydarzenie związane z Dniem Niepodległości (4 lipca), a w raz z nim fajerwerki i Patriot Camo. Prócz tego dodany zostanie plecak odrzutowy dla Lekkiego Szturmowca – Freedom Thrusters, który podczas lotu będzie zostawiać ślad w postaci gwiazdek. Ponadto gracze będą mogli zakupić balony z wodą oraz pistolet na wodę, którymi da się wyeliminować przeciwnika, a także nóż w kształcie różnokolorowych różdżek.
Na dni od 4-tego do 8-mego lipca zapowiedziano także podwójny XP.
Ale to nie koniec, bo lipiec ma przynieść jeszcze jeden nowy event, wraz z drzewkiem dyrektyw i unikalnymi nagrodami
Twórcy PlanetSide 2 zdradzili także nieco informacji planach związanych z implantami. Kilka z tych starszych implantów doczeka się zmian, a do tego do gry dodane zostaną nowe:
- Firewall (najrzadsza klasa implantu, dostępna wyłącznie dla klasy Infiltrator), który służy do hackowania wieżyczek. Dzięki niemu punkty HP wieżyczek wzrastają o 25%, a wrodzy Infiltratorzy, którzy chcą przejąć wieżyczkę, muszą najpierw obejść dodatkową zaporę zabezpieczającą;
- Symbiote, który daje 20% odporność na pociski z broni piechoty, a jednocześnie jeśli przez 20 sekund gracz nie otrzymał żadnych obrażeń, to zabiera część jego zdrowia. Ostatecznie postać zostaje z 1 HP, dzięki czemu nie ginie. Pozwala to nosić dodatkowe ulepszenia piechocie w kategorii Utility, kosztem własnego zdrowia.
Ponadto do walk o kontynent dołączą wyścigi – Death Race. W założeniach jest, by wszyscy gracze na danym kontynencie otrzymywali darmowe pojazdy (Flash, Harasser), a ich zadaniem jest dojazd na wyznaczone miejsce i przejechanie przez obłok gazu. Dzięki temu zdobywać oni będą punkty dla frakcji. Po przejechaniu przez taki punkt, resetować się będzie Turbo w pojeździe. Twórcy zastanawiają się również nad zwiększeniem jego mocy podczas trwania tego eventu.
Niestety, jeśli chodzi o obiecywane samouczki wprowadzające nowych graczy w tajniki rozgrywki PlanetSide 2, to zostały one odłożone w czasie.
Podczas streamu zaprezentowano także latający Bastion Fleet Carrier (36:30). I chociaż pojazd ten nie jest w pełni ukończony, to można było już prowadzić z niego ostrzał. Jest wielce prawdopodobne iż wykorzystany on zostanie w przyszłości podczas Meltdown Alert, ale na razie nie wiadomo w jaki konkretnie sposób.
Spoko zmiany. Ale mam wrażenie, że teraz za łatwo się zdobywa zbudowane bazy. Buff Dragoon’a mnie trochę dziwi bo jak dla mnie jest o dziwo zbalansoway, ale nic już nie piszę na jego temat bo jeszcze to odwołają ;).