Na serwer testowy The Division 2 trafiła zawartość Epizodu 1 – a raczej trafia, bo określone funkcje udostępniane będą w w różnych fazach w ciągu najbliższych tygodni.

Do przetestowania jest naprawdę sporo zawartości obejmującej nowe misje główne, tajemnicze ekspedycje, tryb fabularny do najazdu Czarna Godzina, wiele zmian w umiejętnościach i rzemiośle, a także nowe przedmioty – w tym egzotyczny karabin oraz rękawiczki.

By upewnić się, że każda faza testów skupia się na konkretnej zawartości, jest ona udostępniania według poniższego harmonogramu:

  • od 1 lipca – misje główne: Manning National Zoo oraz Obozowisko White Camp;
  • od 3 lipca – tryb fabularny do najazdu Czarna Godzina wraz z matchmaking;
  • od 5 lipca – tajne przydziały, ekspedycja: Uniwersytet Kenly;
  • od 8 lipca – zmiany w umiejętnościach, balans wyposażenia oraz dwa nowe egzotyki;
  • 10 lipca – serwer testowy zostanie zamknięty.

No dobrze, to zerknijmy na nowości oraz zmiany, jakie obecnie są testowane, a docelowo udostępnione zostaną graczom The Division 2 jeszcze w lipcu. I przypomnienie: posiadacze przepustki sezonowej otrzymają 7-mio dniowy wcześniejszy dostęp do ekspedycji oraz misji głównych, po czym zawartość ta dostępna będzie dla wszystkich graczy.

Nowa misja główna: Manning National Zoo

Po swojej porażce na wyspie Roosvelta,  Emeline Shaw – przywódczyni Wyrzutków, wycofała się i zabarykadowała w Zoo, gdzie odzyskuje siły. Agenci The Division poszukują Shaw, żeby nie dopuścić do ponownego pojawienia się wygnańców.

Nagroda za ukończenie: karabinek szturmowy Carbine 7 (opis poniżej)

Nowa misja główna: Obozowisko White Oak

Czarne Kły i ich przywódca zajęli strategiczną pozycję w pobliżu obozowiska położonego głęboko w lasach. Twoim zadaniem jest likwidacja przeciwników oraz schwytanie przywódcy.

Nagroda za ukończenie: Stoner LAMG (opis poniżej)

Nowa rozgrywka: Ekspedycje

Ekspedycje to specjalne wydarzenia, które zabierają graczy do niezbadanych miejsc wokół DC, zawierające w sobie nową formę narracji oraz możliwości rozgrywki. Miejsca te oferują unikalne wyzwania i wiedzę, której nie będzie można znaleźć nigdzie indziej: nowe przedmioty kolekcjonerskie, ukryte pomieszczenia ze skarbami, zagadki, unikalne mechaniki walki z bossami i wiele innych wyzwań czekających na Agentów.

Pierwszą ekspedycją jest Uniwersytet Kenly składający się z trzech rozgałęzień – każde z nich ma własny klimat i motyw przewodni, które udostępniane będą na zmianę co tydzień:

  • Związek Studentów Uniwersytety Kenly
  • Biblioteka Uniwersytety Kenly
  • Stacja metra Kenly

Gracze udają się do Kenly College, gdzie utracono kontakt z konwojem wojskowym przewożącym niezbędne zasoby. Odebrawszy prawdopodobnie ostatni komunikat, organizują wyprawę ratunkową, której zadaniem jest odnalezienie ocalałych.

Ukończenie wszystkich trzech zostanie nagrodzone dostępem do ekskluzywnej sali skarbów pełnej nagród oraz karabinem egzotycznym Diamondback (opis poniżej).

Nowe tajne przydziały

Nowe specjalne misje dla posiadaczy Przepustki Sezonowej na Rok 1:

  • Akwarium Waszyngtońskie
  • Placówka NSA B13

Nagrody za pomoc

Dodano możliwość zdobycia tytułu „Shepherd (pasterz) za odpowiadanie na wezwanie o pomoc od innych graczy, a także zdobywanie punktów aprobaty. Agent, który otrzymał pomoc, będzie mógł w ten sposób nagrodzić wybawcę.

Najazd

Dodano tryb fabularny do najazdu Operacja Czarna Godzina wraz z możliwością dobierania graczy.

UWAGA: W trybie tym nie będzie można zdobyć rajdowych zestawów wyposażenia oraz egzotycznego karabinka szturmowego.

Egzotyki

Nowy karabin egzotyczny Diamondback

  • Karabinek z zamkiem dźwigniowym
  • 5 pocisków w magazynku
  • 100 SNM (strzał na minutę)
  • Talenty (zamieszczę prawidłowe opisy, gdy tylko broń ta będzie dostępna na serwerze testowym):
    • Agonizing Bite – Diamondback losowo oznacza wroga, Trafienie tego przeciwnika pochłania oznaczenie gwarantując krytyczne obrażenia zwiększone o 20%. Po tym oraz po przeładowaniu broni, nowy losowy przeciwnik zostaje oznaczony.
    • Deep Fangs – Po trafieniu 5 oznaczonych przeciwników przez kolejne 10 sekund zdobywasz +50% do szybkości przeładowania, + 20% do obrażeń, a wszystkie trafione strzały są gwarantowanymi trafieniami krytycznymi.
    • Shedding Skin – Podczas używania, za każdym razem gdy ładowany jest pocisk, zyskujesz +20% do pancerza na 3 sekundy. Gdy w kaburze, za każdym razem gdy przeładowujesz lub zmieniasz broń, otrzymujesz +8% do pancerza na 2 sekundy.

Nowy egzotyk: Rękawiczki BTSU

  • Talenty (zamieszczę prawidłowe opisy, gdy tylko broń ta będzie dostępna na serwerze testowym):
    • Gadżeciaż – Umiejętności, które stosują efekty statusu, zyskują +50% do czasu trwania statusu i +50% do skill haste (przyspieszenie czasu ponownego użycia);
    • Energetyczna Infuzja – Za każdym razem gdy zastosujesz efekt statusu, twoje rękawiczki zostaną doładowane na 60 sekund. Podczas tego efektu otrzymujesz +10% do obrażeń od umiejętności, + 10% do leczenia oraz naprawy, a także +10% do czasu trwania umiejętności za każdy współczynnik umiejętności (żółty) w Twoim wyposażeniu.
    • Naładowanie – Za każdym razem gdy rzucisz przedmiot związany z umiejętnością (np. wieżyczka, miny, itd), 1,25 sekundy po rzuceniu, wywołuje on eksplozję nakładając efekt statusu na wszystkich przeciwników znajdujących się w promieniu 6m od niego. Wrogowie dotknięci efektem infuzji otrzymują 50% więcej do obrażeń od twoich umiejętności.

Inne

Bossy w misjach na poziomie heroicznym mają szansę upuścić egzotyk.

  • Gracze otrzymują tylko te egzotyki, na które się kwalifikują:
    • W przypadku egzotyków do znalezienia w świecie, gracz musi go wcześniej otrzymać.
    • W przypadku egzotyków wytwarzanych, gracz musi mieć schemat.
  • Te egzotyki mogą być dzielone z innymi graczami.
  • Ekskluzywne egoztyki – takie jak na przykład karabinek szturmowy (Orzełek) z najazdy Czarna Godzina, nie będą wypadać z heroicznych bossów.

Celem tej zmiany jest umożliwienie uzyskania wariantów GS 500 beż ulepszania lub uzyskanie materiałów potrzebnych do ulepszenia innych egzotyków.

Bronie

Nowy karabinek szturmowy: Carbine 7

  • 30 pocisków w magazynku
  • 790 SNM
  • Domyślny nowy talent:
    • Przeładowanie – Każde co 3 przeładowanie magazynka zwiękasza jego pojemnośc o 100%

Jest to nagroda za ukończenie misji Manning National Zoo

Nowy lekki karabin maszynowy: Stoner

  • 200 pocisków w magazynku
  • 580 SNM
  • Domyślny nowy talent:
    • Przyciśnięcie – Przyciśnięcie przeciwnika ogniem zapewnia +5% do obrażeń od broni na 10 sekund. Maksymalna kumulacja wynosi 5.

Jest to nagroda za ukończenie misji Obozowisko White Oak.

Modyfikacja do broni

  • Dodano latarkę do pistoletów
    • Spoiler: Przedmiot ten można otrzymać w kanałach po zabiciu „grubasa” z piłą łańcuchową

Umiejętności

UWAGA: Zmiany te udostępnione zostaną na serwerze testowym 8 lipca i dopiero wtedy je dokładnie opiszę.

Komentarz twórców:

Przyjrzeliśmy się obecnej endgame, ustawieniom postaci, które są zabawne, efektywne i popularne. Wiemy, że ustawienia „pod umiejętności” – o ile gracze chcieliby ich używać, nie są nawet w przybliżeniu konkurencyjne. Wiemy też, że jest ustawienie pod wybuchy, które jest w miarę popularne. Nie ma jednak ustawień wyposażenia opartych na naprawdę dobrych modyfikacjach do umiejętności, do których wymagana jest duża ilość mocy.

Przeanalizowaliśmy najlepsze ustawienia pod zadawanie obrażeń i przetrwanie, sprawdziliśmy ich skuteczność oraz jak szybko zabijają przeciwnika i przenieśliśmy tę moc do umiejętności.

Przyjrzeliśmy się każdej umiejętności i temu co powinno być dobre (zadawanie obrażeń, wytrzymałość, ciągłość obrażeń) i zmieniliśmy modyfikacje tak, by ustawienie wyposażenia pod umiejętności było tak samo efektywne, jak ustawienie pod „czerwone” współczynniki do obrażeń, czy też „niebieskie” do przetrwania.”

Skill haste

Redukcja czasu odnawiania (cooldown reduction) została zastąpiona przyspieszeniem umiejętności (skill haste).

100 % skill haste skraca czas odnawiania umiejętności o 50%.

Cooldown
(w sekundach)
Redukcja
czasu odnawiania
Skill Haste
100 0% 0%
90 10% 11%
80 20% 25%
70 30% 43%
60 40% 67%
50 50% 100%
40 60% 150%
30 70% 233%
20 80% 400%
10 90% 900%
  • Usunięto górną granicę na Skill Haste;
  • Wszystkie obecne współczynniki skracające czas odnawiania na istniejącym wyposażeniu otrzymają skill haste zwiększony o 33% w stosunku do ich wartości;
  • Talent „Fala” (maska, nakolanniki) – przyspieszenie odnawiania umiejętności zwiększone z 10% na 20%.

Modyfikacje ze specjalizacji

  • Wymagają one teraz 0 mocy umiejętności by móc je stosować;
  • Mają dość wysokie bonusy, co czyni je najlepszymi modyfikacjami w grze;
  • W puli łupów można znaleźć modyfikacje o wyższych wartościach, które jednak wymagają odpowiedniej mocy umiejętności.

Rzemiosło

  • Stół rzemieślniczy można teraz ulepszać, dzięki czemu umożliwi on wytwarzanie przedmiotów na poziomie GS500.
    • Do ulepszenia potrzeba będzie jeden element wyposażenia oraz broni na poziomie 490GS.
  • Dekonstrukcja wysokopoziomowych przedmiotów zapewni teraz zasoby związane z ich marką.
  • Gracze mogą teraz rekalibrować wytworzone wyposażenie i broń, a także użyć ich jako źródła kalibracji.
  • Schematy, które dotychczas można było zdobyć z ukończonych projektów, przejętych punktów kontrolnych na poziomie 3 i 4 oraz od handlarzy, trafiły do wspólnej puli;
    • Oznacza to, że jeśli szukacie konkretnego schematu, który można było zdobyć tylko ze skończonych projektów (np. magazynek na 20 naboi do karabinku szturmowego), to po wprowadzeniu tej zmiany może wypaść po przejęciu punktu kontrolnego

I jeszcze coś takiego można kupić na serwerze testowym: Wspólne zasoby konta. Niestety nie ma o tym wzmianki w notkach aktualizacyjnych, więc nie wiemy na obecną chwilę, czy funkcja ta trafi na serwery Live.

Handlarz

Cassie Mendoza sprzedaje teraz przedmioty na poziomie GS 500. Prócz normalnego ekwipunku, można będzie u niej zakupić także niektóre egzotyki i broń nazwaną.

NPC

  • Przeciwnicy NPC nie leczą się już podwójnie;
  • Gracze mogą teraz zadawać obrażenia NPC znajdującym się na linach za pomocą materiałów wybuchowych;
  • Naprawiono błąd podczas obliczania statystyk słabych punktów;
  • Gracze mogą już przechodzić przez ogary Czarnych Kłów;
  • Oficerzy punktów kontrolnych nie podnoszą już natychmiastowo graczy, którzy chwilę wcześniej użyli wyrzutni chemicznej;
  • Samobójcy Wygnańców wysadzają się teraz bliżej celu.

Prócz tego twórcy naprawili całe multum błędów.

Dajcie znać w komentarzach poniżej co sądzicie o tych nowościach i zmianach 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here