Czas na kolejną aktualizację do PlanetSide 2. Esamir stał się jeszcze bardziej interesującym kontynentem. Nie tylko dodano nową wielka bazę, ale i ulepszono wygląd wielu innych, a także przywrócono do życia kilka z tych, które uległy zniszczeniu po październikowej aktualizacji.
PlanetSide 2 przeżywa renesans. Gra w końcu otrzymuje regularne aktualizacje, developerzy słuchają opinii graczy i wprowadzają nowe elementy rozgrywki. Nie ma więc się co dziwić, że tytuł ten ponownie przyciąga uwagę graczy i nawet ja zaczynam myśleć o jej ponownej instalacji. Gdyby tylko znaleźli się jacyś fani Vanu…
Wracając do dzisiejszej aktualizacji, to wprowadza ona zmiany potrzebne do skończenia kampanii The Shattered Warpgate, a jej punktem centralnym są trzy nowe wielkie bazy na Esamir: Containment Site. Natomiast jeśli chodzi o kampanię, to rozdział 3 zadebiutuje już 5 maja i potrwa do 30 czerwca.
Wracając do baz, to są one tak olbrzymie, że spokojnie jednocześnie na terenie jednej z nich walczyć nawet kilkaset osób (rekord z serwera testowego wyniósł ponad 500 użytkowników!). Walka pojazdami odbywa się poza tymi obiekatmi i dopiero po zniszczeniu bram, można nimi wjechać do środka. W samym centrum baz znajduje się zniszczalny punkt odrodzenia obrońców. By je przejąć, atakujący muszą udać się na niższe poziomy przejmując skrzydło botaniczne oraz relikwiarz, a także aktywując pokoje odradzania dla swojej frakcji.
Ale sama walka to nie wszytko, bo w bazach tych wprowadzono wiele nowych funkcji oraz rozwiązań, które trzeba brać pod uwagę planując ich zdobycie lub też obronę:
- Słabe punkty osłon bram – by opadła tarcza chroniąca bazę, należy wpierw zniszczyć drzwi hangaru, które umożliwiają wjazd pojazdów do środka.
- Zniszczalne SCU – w przeciwieństwie do większości pokojów odrodzenia, ten może zostać zniszczony przez ostrzał bronią ciężką lub tez przeciążony, co zapobiegnie pojawieniu się obrońców na wyższym poziomie.
- Podświetlane ścieżki – podświetlone ścieżki, które doprowadzą graczy do każdego punktu kontrolnego.
- Syfon burzy – masywny kanał kierujący energię z burzy do rdzenia obiektu. Gdy jest on aktywny, zarówno okolice kanału, jak i pomieszczenia z kondensatorami, są śmiertelne. Obrońcy mogą go włączyć, podczas gdy atakujący mogą wyłączyć korzystając z konsoli na środkowym poziomie.
- Pomieszczenie elektryczne – kiedy syfon jest aktywny, pomieszczenie to zostaje naładowane energią, a osłony uniemożliwiają dostęp. Znajdujący się w środku punkt kontrolny przechodzi w posiadanie obrońców.
- Skrzydło botaniczne – w skrzydle tym spotkać można liczne uprawy aeroponiczne, a rosnące tam rośliny działają jako tymczasowa ochrona, którą można zniszczyć. Plusem jest to, że bardzo szybko odrastają.
- Pokoje odrodzenia dla atakujących – punkty kontrolne w skrzydle botanicznym oraz relikwiarzu są powiązane z punktami odrodzenia i mają do nich dostęp atakujący, którzy przejęli te punkty.
- Otwory wentylacyjne – na terenie samego obiektu, jak i wokół niego, znaleźć można wiele dróg oferujących alternatywne ścieżki dostępu do celu.
To nie koniec zmian i nowości na Esamir. Developerzy usunęli elektryczne burze, dodali wiele nowych połączeń pomiędzy placówkami, a także odbudowali część z tych zniszczonych odświeżając ich wygląd.
Ponadto przywrócono niektóre efekty wizualne (jak na przykład promienie światła), ulepszono kilka implantów, naprawiono kilka irytujących błędów oraz – jak zwykle – dodano nowe przedmioty do Depot.
Rozpoczęto także prace nad kolejnymi aktualizacjami do PlanetSide 2. Podczas gdy większa część ekipy skupia się na ulepszeniu Ninite System Operative (neutralnej frakcji robotów, którymi można zagrać), pozostali członkowie ekipy rozpoczęli prace nad ulepszeniem nie tylko samouczka dla nowych graczy, ale i pierwszych doświadczeń po wylądowaniu nowych użytkowników na Auraxis.
A na koniec roku zapowiedziano kolejną dużą aktualizację, a wraz z nią… nowy kontynent!