Ryan Elam, dyrektor techniczny SOE oraz Tramell Isaac, dyrektor artystyczny Planetside 2, postanowili zaprezentować graczom co konkretnie potrafi silnik gry stworzony przez SOE: ForgeLight.
ForgeLight został zbudowany od podstaw i służy do obsługi złożonych środowisk gry, szybkiego tempa walk, a jednocześnie prezentuje piękno, głębokość i płynność otaczającego gracza świata w Planetside 2. Silnik ten pozwala na realistyczne rozgrywki gdzie duża ilość graczy może walczyć w jednym miejscu (nawet do 2 tysięcy na jednej mapie).
Dzięki temu silnikowi developerzy są w stanie oddać nieprawdopodobne wręcz detale w grze, jak chociażby różnicę materiałów z jakiego wykonane są hełmy dla żołnierzy w Planetside 2. Nie wspominam już o mgłach, cieniach, rozbłyskach światła, przebłyskach słońca między liśćmi drzew i o wielu innych detalach. Planetside 2 fascynuje swoim wyglądem, więc obejrzyjcie ten film w wersji HD na pełnym ekranie i pomyślcie jak może wyglądać EverQuest Next.