Sobota rano… Człowiek chciałby odpocząć i poleniuchować, ale nie… Nie da się, bo jak zwykle ekipa Planetside 2 przekazuje mnóstwo informacji w piątkowy wieczór, a więc jak dla naszego czasu jest to z piątku na sobotę w nocy…

flashIle razy myśleliście jak fajnie by było zabrać pasażera, kiedy pędzicie przed siebie na swoim Flashu? Otóż mały Flash doczekał się trochę miłości od developerów i wraz z GU04 zobaczymy parę zmian i nowości…

– Flash:

  • opcja maskowania dla Infiltratorów używających Flasha;
  • siedzenie dla pasażera, który będzie mógł używać broni w czasie jazdy;
  • nowa broń – strzelba Renegade.

– Odblokowywanie przedmiotów za SC na koncie, a nie jak dotychczas na postaci:

  • przedmioty zakupione za SC będa dostępne dla wszystkich postaci na koncie, które kwalifikują się do korzystania z tego przedmiotu;
  • wspólne elementy dla wszystkich frakcji będą dostępne dla wszystkich postaci (np.: NS-11);
  • bronie specyficzne dla danej frakcji, dostępne będą tylko dla postaci tej samej frakcji na danym koncie;
  • SOE ciągle pracuje nad rozwiązaniem co zrobić z tymi osobami, które już zakupiły ten sam przedmiot na różnych postaciach.

Teren treningowy (VR TrainingScreenhoty):

  • bezpieczna strefa testowanie, gdzie można wypróbować każdą broń oraz pojazd dostępny w grze bez tracenia surowców oraz bez timera na kolejne przywołanie;
  • obszar do strzelania, gdzie będzie można odkryć mocne i słabe strony danej broni, jak i sprawdzić odrzut;
  • obszar do ćwiczenia jazdy oraz pilotażu;
  • obszar do ćwiczeń taktycznych dla drużyn, gdzie znajdują się wieże oraz małe placówki;
  • statystyki gracza z tej strefy nie są zapisywane;

Nowy wygląd ekranu odrodzenia (screenshot):

  • mapa na ekranie odrodzenia oraz punkty odrodzenia zostaną połączone w jedną całość;
  • w GU04 nie zobaczymy dodatkowych rzeczy o które prosili gracze, takie jak na przykład informacja o tym gdzie znajdują się armie naszej frakcji.

– Dalsze balansowanie klas, pojazdów i broni:

  • promień wybuchu dla wszystkich pocisków wystrzeliwanych z pojazdów został zmniejszony – nie będzie to miało wpływu na bezpośrednie uderzenia w pojazd, tylko w pośrednie uderzenie w piechotę;
  • pociski Heat/ HE Prowlera będą mieć zredukowane obrażenia, jakie zadają piechocie. Pociski te nie będą zabijały już jednym strzałem piechoty, teraz trzeba będzie dwóch strzałów by zabić piechotę. Zadawane obrażenia w stosunku do innych pojazdów nie zostały zmienione;
  • ulepszenie ruchu Magridera, ale nadal nie oznacza, że czołg ten będzie się mógł wspiąć na każde wzgórze;
  • wyższy moment obrotowy dla wszystkich czołgów aby nie były aż tak mocno spowolnione przy podjeździe pod wzgórza.

Zwiększono ilość zarabianych pasywnych punktów CERT, dla osób opłacających subskrypcję w Planetside 2, w zależności od długości subskrypcji:

  • 1 mc – 24 cert na dzień;
  • 2 mc – 28,8 cert na dzień;
  • 3 mc – 33,6 cert na dzień;
  • 4 mc – 38,4 cert na dzień;
  • 5 mc – 43, 2 cert na dzień;
  • 6 mc i więcej – 48 pasywnych punktów cert na dzień.

(Pasywne punkty Cert dostajemy co 2 godziny bez względu na to, czy jesteśmy zalogowani czy też nie. Gracze F2P dostają 12 punktów na dobę. Punkty pasywne przestają się naliczać, jeśli postać nie była zalogowana do gry dłużej jak 24 godziny. Innymi słowy – aby dostawac pasywne punkty Cert musicie zalogować swoja postać raz dziennie chociaż na minutę.)

Zgodnie ze słowami Higbiego, te wymienione rzeczy to tylko mała część tego co zobaczymy w GU04, które to trafi na serwery w przyszłym tygodniu (prawdopodobnie środa). Oprócz tego naprawionych zostanie sporo bugów, kilka innych rzeczy zostanie zbalansowanych, zmieni się mapa Indaru, no i oczywiście zobaczymy kolejne optymalizacje i próby ulepszenia stabilności gry.

Wyrzutnie rakietowe specyficzne dla danego imperium zobaczymy po GU04 (a więc pomiędzy 11-15.02). Dotychczas znalismy ich nazwę oraz widzieliśmy screenshoty, a oto kilka dodatkowych informacji na ich temat:

  • VS – Lancer: bardzo precyzyjna i o szybkiej prędkości broń energetyczna przeciw pojazdom o unikalnej metodzie ładowania – im dłużej ładujemy, tym większe obrażenia zadaje;
  • TR – Striker: wystrzeliwuje serię naprowadzanych pocisków o średnich obrażeniach na pojedynczy cel – osoba wystrzeliwująca musi mieć wroga na celowniku podczas naprowadzania pocisków;
  • NC – Phoenix: wolny pocisk zadający duże obrażenia naprowadzany za pomocą kamery przez użytkownika tej wyrzutni – Phoenix jest w stanie zadać bardzo duże obrażenia praktycznie bez ostrzeżenia, jako, że pocisk jest sterowany przez użytkownika, a nie namierzany.

W kolejnym wpisie, umieściłam dużo screenshotów nowości z GU04.

Poprzedni artykuł[PS2] Czapki z głów!
Następny artykuł[PS2] Podsumowanie FNO, odc. 22
18 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
b4rt297

Phoenix mi się podoba, tylko ciężko mi sobie wyobrazić jak to będzie działać w większej bitwie, gdzie ja będe sobie leciał rakietką a tu nagle mnie coś ustrzeli i co?
Nie mam możliwości uniknięcia ataku wroga no i nie wiem co się dzieje naokoło mnie bo bawię się rakietką z kamerką….

Ostupam

coś za coś jak to się mówi, siedzisz bezpiecznie schowany, poza zasięgiem czołgów i bawisz się rakietą, to nie dziw się, że ktoś może Cię zadziabać nożem w tym czasie 🙂

Horgrim

Wiadomo coś na temat resetowania certów? Na forum gracze wypowiadali się raczej pozytywnie na ten temat i szczerze mówiąc ja też na to czekam z niecierpliwością.

BAronQ

Z tym Prowlerem to jakis zart teraz to nawet piechota się go nie bedzie bala 🙂

Czort

Właśnie ogromny nerf dla prowlera, bo my nie mamy nic oprócz tych dwóch dział, a i tak żeby zabić piechote trzeba było czasami po 2 strzały oddać, a teraz będzie trzeba 3… 3 strzały !? i znowu czołg w odstawkę.

Ostupam

no i dobrze, dość bezstresowego zabijania piechoty.

Czort

nie, nie i jeszcze raz nie ta zmiana jest głupia ….. po to jest flack armor żeby piechota mogla się ubrać przeciwko HE, a nie nerfowac czołgi ….

BAronQ

Kinya tu się mylisz Prowler jest specyficznym czołgiem walka 1 vs 1 prawie jest nie możliwa z innym czołgiem. Piechota ma miny, C4 do obrony nie wspomnę o RPG (I znowu duża dawka do walki z POJAZDAMI) wielokrotnie zdarzało mi się że nasz OP czołg padał po pierwszej C4. Wracając do walki z innymi czołgami mamy 2 działa ale to bzdura bo bijemy jak z 1 do tego odrzut od 2 jest dość uciążliwe. Łatwo to pokazać na przykładzie Vangarda czy Magraidera żeby wygrać z tymi czołgami nie możesz chybić żeby było śmiesznie trzeba trafić 2 razy więcej (Pamiętaj o odrzucie) inny przykład do zniszczenia myśliwca te czołgi potrzebują 1 trafienia., Prowler przy dobrych wiatrach 2.5…. Nie odbiegając od tematu do tego dochodzą rożne osłony dla piechoty a to zwiększy do 4/5 trafień co za problem w tym czasie podbiec do czołga i podłożyć mu miny czy c4 czyli nerf niszczy podstawowe założenie czołgu TR który i tak wybucha na 3/4 trafienia od myśliwców. TR dostał teraz duży klocek który będzie strzelać szybko kapiszonami….

Gepard

Kinya… EVE online 🙂
Myślę, że SOE może się dużo nauczyć od nich 🙂

Talisha

EVE jest genialne… Nie mogę się doczekać kiedy znów wrócę do gry…
A wracając do tematu… Wszystko, co w jakikolwiek sposób umniejsza możliwości NC, jest wynikiem spisku Vanu z Terranami i ich nacisków na SOE… ;p

A co do Phoenixa, to proponuję wam zainstalować sobie Unreal Tournament i pobawić się „atomówką”. Zapewne będzie to działało bardzo podobnie.
Maksymalne odchylenie od pierwotnego toru lotu, to jakieś 45′. Manewrowanie bardziej przypomina korektę toru lotu niż „latanie rakietą”. Zbytnie manewrowanie sprawia, że rakieta zaczyna „wariować” i trzeba ją uspokoić (jak leci w górę to strzałka w dół itp.). To, że piszę o ograniczeniach i wadach, wcale nie oznacza, że nie było fajnie wprowadzać pocisk atomowy przez malutką szczelinę lub okienko do bazy wroga, ominąć przeszkodę.itp ^-^

Fafn1r

W opisie zmian Flasha jest błąd – pasażer będzie mógł używać broni.

„Rumble seat – bring a passenger with you on your flash, they are weapons free in the passenger seat!”