Ostatnie wydarzenia związane z PlanetSide 2 z pewnością nie napawały optymizmem. Wręcz można powiedzieć, że nastroje wśród graczy były dość pesymistyczne.

Nadszedł czas aby głos zabrał Smedley, który nie tylko postanowił wyjaśnić dlaczego zmniejszono wypadanie implantów i baterii, ale także ujawnił kilka interesujących szczegółów jakich można spodziewać się w przyszłości.

Po pierwsze, przepraszam, że nie zrobiłem tego w czasie przerwy świątecznej. Byłem obecny na Twitterze, ale nie odwiedzałem Reddit i innych podobnych miejsc ciesząc się relaksem w gronie rodzinnym. Matt także miał przerwę przez co komunikacja nie była tak dobra jak być powinna.

Chciałem dokładnie wyjaśnić powody zmiany w ilości wypadających implantów i baterii. To był pierwszy krok w naszym długofalowym planie zrównoważenia gospodarki certami tak abyśmy mogli faktycznie zarabiać tak jak planowaliśmy.

PlanetSide 2 dopiero od niedawna jest grą przynoszącą zyski. Kiedy mówię od niedawana, mam na myśli kilka ostatnich miesięcy. Każdy kto myśli, że kąpiemy się w gotówce jest w błędzie. Nie zrozumcie mnie źle, każda gra musi zarabiać pieniądze i wierzymy w długoterminową przyszłość gry dlatego już niedługo zobaczycie wersję beta na PS4 (będziemy to oficjalnie ogłaszać w ciągu najbliższych kilku dni).

Jeśli jest się w branży gier, i nie jest się LOL lub WoW, to prawda jest taka, że trzeba myśleć o zarabianiu w długim okresie. I my tak myślimy.

Konkretnie – naszym planem zawsze było zaoferować możliwość zakupu niemal wszystko co jest dostępne za Station Cash także za Cert.

A większość ludzi ma mnóstwo certów. Dlaczego? Ponieważ nie zrównoważyliśmy ich gospodarki. z jakiej strony nie patrzeć to dostajecie za dużo punktów Cert  lub też rzeczy kosztują zbyt mało ponieważ nie chcieliśmy, żeby było za trudno.

Kiedy mówiłem, że ostatnie zmiany nie są skokiem na waszą kasę to mówiłem prawdę. To dla nas około 200 dolarów więcej na dzień! Czy myśleliśmy, że zmiany te spowodują iż zaczniemy zarabiać 20.000$ więcej dziennie i się pomyliliśmy? Nie. Myśleliśmy tylko o tym,  że musimy zbalansować ekonomię punktami Cert tak abyście musieli dokonywać pewnych logicznych wyborów na co i kiedy wydawać pieniądze. Obecnie, dla większości rzeczy dostępnych w grze, nawet nie musicie o tym myśleć.

Więc cała retoryka o tym, że jesteśmy dupkami, którzy zrobili skok na kasę jest całkowicie bezzasadna. Zmiana ta była w notkach aktualizacji. Zgadzam się, że powinno to być napisane lepiej. Każdy kto myśli, że cichaczem próbowaliśmy przemycić tą zmianę jest błędzie. podejrzewam, że było to po prostu zbyt blisko Świąt i ludzie myśleli już o przerwie i z pewnością zrobimy to lepiej w przyszłości.

Wydaje mi się, że zrobiliśmy co w naszej mocy aby mieć przejrzysta komunikację kiedy robimy coś aby zarobić więcej pieniędzy. Myślę jednak, że musimy to robić lepiej i z pewnością będziemy. Nie widzę innych firm, które tak otwarcie mówiły by o monetyzacji… ale musimy zrobić to lepiej.

Mam nadzieję, że to wyjaśni Wam pewne sprawy lepiej.

Smed

Niestety na pytania graczy dotyczące tych zapowiadanych zmian w gospodarce punktami Cert na tą chwilę Smed nie może się wypowiadać:

Ciągle nad tym pracujemy, ale z pewnością ujawnimy zmiany przed ich wprowadzeniem.

Gracze korzystający z implantów i baterii często się skarżą, że proces tworzenia implantów jest zbyt pracochłonny. Brak przycisków lub tez możliwości pozbycia się animacji tworzenia na stałe, ulepszenie wszystkich implantów lub przetworzenie wszystkich na raz. Zgodnie ze słowami Matta Higbiego proces ten ma zostać ułatwiony, ale ciągle brakuje czasu, który można przeznaczyć na prace przy UI gry.

Zgodnie ze słowami RoyAwesome, który jest moderatorem Reddit/PlanetSide2 system tworzenia implantów przypomina automat do gier, co jest dziwne zważywszy na to, że PlanetSide 2 jest grą MMO FPS więc system powinien być odpowiedni do rodzaju gry. No cóż, wygląda na to, że będzie…

Kiedy dodamy do gry kosmitów (NPC*), którzy będą dawać nagrody gdy zginą, z pewnością będzie to lepsze. Nagrody za zabicie NPC są lepszym sposobem według mnie.

I tak. NPC nadchodzą i będą niesamowite.

No więc, co Wy o tym myślicie?

*NPC – non-player character

Poprzedni artykułSerwery SOE (chwilowo?) niedostępne
Następny artykułWyspa Koltyr już na serwerze PTS
20 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
lechuleszcz

NPC? 😀

BlackJDragon

Monetyzajca? Gdzie Denaturat? 😀

Polegeist

Trzeba 3 razy powtórzyć i się odezwie. Monetyzacja poraz 2

PolicMajster

Zarabianie certów nie jest szybkie. Jest bardzo powolne. Jeżeli gra się piechotą to zdobycie 1000 certów zajmuje ok 17-25 godzin gry. Oczywiście jeżeli grasz na rozwiniętym czołgu, harasserze to na jednym przejeździe trwającym powiedzmy 30 minut możesz zarobić jakieś 100 certów (ok. 27000-30000XP), ale nie są to sytuacje zbyt częste. Zakładając, że taki trend w naszej grze będzie się utrzymywać ciągle to zarobienie 1000 Cert i tak będzie nas kosztować 5 godzin życia. Nie wiem jak inni ale ja grając heavym przez 6 godzin jestem w stanie dobić do ok. 300 Cert przy wygranych alertach i kilku udanych przejazdach czołgiem(konto F2P bez żadnych dopalaczy).

Rachitynowy

Szczerze? Ja mam już tak dużo expa i doświadczenia z tą grą, że spokojnie mogę stworzyć postać 30 BR która jest naprawde wysoce zrobiona(niemalże wymaksowana w jakimś polu). Więc tak, certy zarabia się łatwo i mało znaczą. Ale to dlatego, że są grindem prostym. Jak zrobią połowę tego to i tak będą znaczyły tyle samo. Gracze poprostu nie mają wrażenia stopniowości i wyboru… w końcu będzie ich stać na wszystko. Nie ma albo albo. Powinni wprowadzić dla non paying user opcje albo to albo to. Czyli koszt sprzętu i rzeczy zwiększa ci się z każdym zakupem. Kupiłeś breaker pody i nose guna i od teraz każdy twój zakup kosztuje 150% normalnej ceny i tak dalej. Koszt w SC były taki sam i bornie tak zakupione nie modyfikowałyby mnożnika. W ten sposób gra nie byłbaby dalej pay to win, wysokie br miałyby motywacje po co im te boosty i membershipy. A świeży użytkownik mógłby pobawić się tym i tym. Oczywiście powinna istnieć opcja bezwrotnego odrzucenia sprzętu by obniżyć mnożnik ceny. I tyle 😀

PolicMajster

Monetyzacja:)

Rachitynowy

Monetyzacja! Z połączonych mocy powstaje on Kapitan…

sH4maN

serio ??? 6h=300c serio??? to cos z twoim graniem jest nie tak [bez obrazy] .12lvl w moim outficie w 6h kreca wiecej certow.

Simion

Za dużo certów dostają gracze 😐 ? Jeżeli ktoś siedzi 2-3 godziny dziennie to tak. Znajomy gra tylko w weekendy jak mu dziewczyna pozwoli i zdobycie czegoś zajmuje mu miesiąc. Czyli to gra dla no live?

Jupi! Mobki 😀 ! A będzie można przy raidach zrobić party z graczami z innych frakcji? Już zaczyna mnie wkurzać taki ostry podział graczy i nakręcanie spirali nienawiści.

PLH

Większość graczy w gry F2P myśli, że każdy na około płaci na grę, więc sam nie musi. Zazwyczaj 10% max płaci za grę F2P (niebędącą P2W).
Fakt – w PS2 certy często wchodzą jak nóż w ciepłe masło, a to, że broń kupiona za SC nie różni się dla konkretnej postaci niczym innym od tej kupionej za Certy to jednak jest psucie balansu gospodarczego. Nie miałbym nic przeciwko, jakby jeden cert to nie było 250XP a 300-400XP przy obecnych bonusach za zarabianie.

Z drugiej strony to dla mnie chyba 20 godzin intensywnego myślenia potrzebowałbym do kreślenia nowej gospodarki certowej, żeby co-nieco poprawić w niej, gdybym miał statystyki, jak się zachowują i zarabiają gracze:P

Z drugiej strony – mogliby dać możliwość zakupu memdershipa na jakieś 3 dni za coś w stylu 5k-7k certów, co by mogło wypromować bardziej zakup miesięcznego membershipa 😛

kociamafia

Certy faktycznie zarabia sie stosunkowo latwo, ale tylko jesli zdobylo sie odpowiednie doswiadczenie i wie sie jakich walk unikac i gdzie farmic.

PolicMajster

Może, nie wiem. Wiem, że za zabicie 100 wroga dostanę 50 cert + 10 bonusu za wstążki + 20 za 5 bonusów dziennych + 20 za zdobycie baz… i właściwie to tyle, jeżeli chodzi o moją grę piechurem w półtorej godziny. Razem jakieś 120 certów. To razy cztery minus 4×20 to będzie 480 minus 80… no dobra powiedzmy, że 400 plus asysty.

DreDpl

Jedyne NPC jakie chciałbym zobaczyć w Planetside’dzie to Arachnidy!! Do tego jakieś jaskinie bez oświetlenia i jest git majonez.

sH4maN

A jak juz mowa o NPC to mam nadzieje ze bd to Elfy <3

NorthernNegai

: D Simon, to ” No live ” mnie rozjebało 😀 a co do tematu to dosc dziwne bo gdzies ostatnio czytałem ze poczatkujacy gracze zdobywaja certy zbyt powoli, w moim odczuciu jest tak ze certy bez bonusu do xp idą strasznie wolno

Arflin

To że gra przynosi zyski to trochę zaskoczenie ale faktycznie widać dużo nowych graczy i w prime time zergi są klosalne co trochę wkurza.A tak btw to na PTS jest już Koltyr

balrogos

POJEBAO! NPC W TAKIEJ GRZE!

Simion

Popieram zdanie twe, bez wątpliwości.

Denaturat

spadajcie.

Patryk

Za łatwo się zdobywa certy?! To czemu filmy o ich wbijaniu są jednymi z najczęściej oglądanych jeśli chodzi o Planetside’a? Czemu po założeniu alta każdy będzie rozwalany przez kogokolwiek dopóki nie wycertuje postaci, czyli ok.30BR? Zdobycie pierwszego tysiąca certów zajęło mi miesiąc. MIESIĄC. I to jest za szybko? W WoT’a gram od 3 tygodni i już mam Tier 5 (na 10 dostępnych).. Ai tak nie jest szybko