Tydzień temu PlanetSide 2 został oficjalnie uruchomiony w Chinach, a już w sierpniu planowane jest uruchomienie tej gry w Rosji. Parę dni temu w czasie oficjalnego streamingu z wydawcą rosyjskim 4Game, gracze mieli szansę zadać Higbiemu parę pytań.

Planetside 2 logo_size mattersLiderzy drużyn i plutonów:

  • już w tej chwili dostępne jest drzewko, gdzie można wydawać punkty Cert dzięki którym odblokowujemy rzeczy pomocne naszej drużynie/ plutonowi w czasie walki;
  • drzewko dla dowódców będą rozwijane i z pewnością dodawane będą z czasem nowe zdolności, jak na przykład możliwość zaznaczania przez dowódcę plutonu waypointów dla poszczególnych drużyn;
  • system dowodzenie był bardzo rozbudowany w Planetside 1, na przykład  Orbital Strike był odblokowywany z drzewka dowódcy i prawdopodobnie tutaj będzie podobnie. W planach jest aby w PlanetSide 2 OS wyglądał mniej jak zrzucenie bomy atomowej, ale bardziej jak ostrzał artylerii;

Outfity:

  • o specjalizacji outfitów było mówione już w zeszłym roku podczas SOE Live i zmiany te planowane są jeszcze na ten rok (wg. słów Higbiego będzie to wrzesień, moje tłumaczenie to „najwcześniej listopad”);
  • ulepszone narzędzie do rekrutacji w którym będzie można zamieścić informacje widoczne dla graczy szukających outfitu;
  • Decale outfitowe maja być wprowadzone do gry dzięki Player Studio. Jeden z planów developerów zakłada, że dowódca Outfitu będzie w stanie wybrać oficjalny Outfitowy Decal, który to członkowie danego Outfitu będą mogli używać na naramiennikach i pojazdach. Poza tym Decal Outfitu pojawi się po zdobyciu bazy pod logiem frakcji lub na murach zdobytej bazy, o ile Outfit ten był w przewadze w czasie zdobywania tejże bazy.

MetaGame:

  • wprowadzono Lattice system, czyli przepływ walk na kontynencie Indar, jeszcze w tym roku zobaczymy system ten na Esamir, Amerish oraz Hossin;
  • główne bazy oferować będą nowe bonusy z ich posiadania, które będą miec duzy impakt na przebieg walk (w jednym z wywiadów Hogby wspominał, że osłony baz „dome shield” maja być połączone z posiadaniem Stacji Amp);
  • misje tworzone przez graczy pozwolą na koordynację graczy, czyli zmasowany atak lub obronę;
  • zmiany w surowcach o których na obecna chwilę Higby nie może mówić zbyt wiele bo wszystko jest w fazie burzliwych dyskusji i zmian. Jeden z pomysłów mówi o tym, żeby surowce można było zbierać a później transportować do baz, tak aby zasilały ich funkcjonowanie – brak zasilania, baza przestaje pracować, a co za tym idzie imperium traci bonusy z niej wynikające (Podobnie jak jest w Planetside 1 gdzie specjalny pojazd ANT zbiera nanity w Warpgate i Geowarps, po czym dostarcza je do silosów zasilających bazę. Pojazd taki można zniszczyć, a jeśli wypełniony jest nanitami to pole rażenia wybuchu jest o wiele większe);
  • lock kontynentów – dodanie nowych kontynentów spowoduje, że kontynenty będzie można podbić całkowicie odcinając dostęp na określony czas innym frakcjom. Planowane jest aby kontynenty zostały przypisane jako krainy należące do poszczególnych frakcji, w ten sposób Warpgate frakcji posiadającej dany kontynent będzie zawsze dostępny, a pozostałe dwa trzeba będzie odblokować;

Inne tematy:

  • połączenie kontynentów morzami i wprowadzenie bitew morskich – pomysł świetny i wiele razy dyskutowany w biurze jako „coś fajnego”, ale na razie nie ma planów z tym związanych;
  • wyspy do walk plutonówpierwsza wyspa Nexus wprowadzona zostanie już niedługo, będzie mieć wymiary 2 x 2 km (kontynenty maja 8 x 8 km), tworzenie jednej małej wyspy zajmuje około miesiąca pracy;
  • system Inventory – nie ma w planach wprowadzenia takiego systemu w Planetside 2 (system Inventory był obecny w Planetside 1);
  • ESF – duże zmiany już niedługo, być może zmiany jak działać będą flary, ale to na razie jest tematem burzliwych dyskusji;
  • BFR – nie ma planów na wprowadzenie Battle Frame Robotics;
  • Sanctuary – w Planetside 1 każda frakcja miała swoja mała wyspę, gdzie nie mieli dostępu wrogowie. W PlanetSide 2 nie ma jak na razie tego w planach;
  • dynamiczna pogoda – trwają dyskusje nad wprowadzeniem śniegu, deszczu czy nawet burzy piaskowej, ale nie wiadomo na obecna chwilę kiedy coś takiego miałoby być wprowadzone;
  • zmiany w  klasie Inżynier – klasa ta będzie zmieniona jako ostatnia z tego względu, że wprowadzenie rzeczy, które będzie mógł robić Inzynier zajmuje bardzo dużo czasu (w Planetside 1 Inżynier może mieć 10 min, stawiać zapory, różnego rodzaju działa, w tym artyleryjskie i zamaskowaneróżnego rodzaju generatory osłon dla drużyny);
  • nie ma planów na wprowadzenie Flail, czyli wielkiego powolnego działa, które w Planetside 1 mogło wystrzelić pociski naprowadzane laserem przez druga osobę, dolatujące na druga stronę mapy – im dalej pocisk leciał tym większe obrażenia zadawał.

Wydaje mi się, że opisałam wszystkie tematy poruszane w tym streamie, co wbrew pozorom nie było łatwe, bo nawet Higby czasami nie rozumiał o co pytają się gracze rosyjscy. Oczywiście zapraszam Was do obejrzenia tego programu, bo być może wychwycicie coś czego ja nie usłyszałam 🙂

P.S. Pamiętajcie, że jeśli posiadacie konto na Facebook, to możecie być na bieżąco z wiadomościami z bloga. Wystarczy polubić stronę Babagra.pl na Facebook.

Poprzedni artykuł[PS2] Nexus!
Następny artykuł[EQ2] Panel „What’s NEXT in EverQuest”
17 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
[3PL3]RinzlerPL

A jeśli chodzi o obca rasę sterowaną przez si (inwazja i zmiana na ten czas w wielką coop) to jest coś wiadomo?

[3PL3]RinzlerPL

Hmm szkoda

Skaramanga

Bawią się w jakieś pierdoły typu everquest next zamiast planetside 2 robic…

Skaramanga

jak już wyrzucili do kosza to po co, zaczynali od nowa…
A wczoraj oglądałem troche planetside 1 i jest tam sporo pojazdów które można by dodać do 2 … ale w tym tempie 2 lata im to zajmie

PLH

Lattice system – jest *******, mam nadzieję, że nie spieprzą Esamiru, Amerishu i Hossina tak, jak jest teraz na Indarze – mogliby zrobić, że zdobycie bazy może iść przez linie, które nie pozwalają na przepływ surowców (ale są w stanie zablokować przepływ do wrogiego Warpgate).

Lock kontynentów – zły pomysł moim zdaniem – na Cobalcie vAnusy często potrafiły zdobyć wszystkie 3 i co byśmy mieli wtedy robić?

Bitwy morskie/wyspy walk pluton vs. pluton – czekam, ciekawe jak wyjdzie.

Dynamiczna pogoda – byłoby ciekawe, zwłaszcza, jakby burza śnieżna ograniczała wyświetlanie wrogich zespotowanych jednostek – zwiększyłaby się rola piechoty 😀

Inżynierę – zapory, generatory, etc byłoby ciekawe, chciałbym wiedzieć, jak to zrobią.

Flail – niech dadzą po prostu artylerię opcjonalnymi z pociskami naprowadzanymi laserem a nie stacjonarne działo.

Zmiana bonusa dla Amp Stacji – fajne, teraz będzie większa presja, by zdobyć ASy 😀

Skaramanga

nic, grało by się świetnie z tym co jest.
Czy to nie jest celem developerów? ( oprócz zarobków)

Skaramanga

taki przydkład… Counter strike jest kupa takich gier… Nie chodzi mi o całkiem zaprzestanie patchowania, ale o dodanie tego co jest w 1

Pudzian93

Zgadzam się z Kinyą, gra nie ma nawet roku a i tak sporo się pozmieniało, a stworzenie tylu rzeczy na pewno nie jest proste więc zajmuje sporo czasu. Wole żeby dodawali coś powoli ale było dobrze zrobione niż wszystko na raz kiepskiej jakości.
Zobaczymy co z tego będzie 😀 sam jestem ciekaw jak ta gra będzie wyglądać za rok albo dwa lata
Jak to mówią nie od razu Rzym zbudowano 😛

Skaramanga

ta może dodają nowe rzeczy szybko ale nic z tego nie jest nowe mają główne modele… Dodatkowo z każdą aktualizacją coś się psuje

Viruz

Warunki pogodowe ? jak najbardziej tak, przebudowa Enga? tak!!, ale nie dla robotów a dlaczego? to nie mech warrior, i pewnie zaś Vanu dostanie przekoksowanego robolca, dość upierdliwe są maxy z ZOE.