W najnowszym wywiadzie udzielonym portalowi venturebeat.com, John Smedley rozmawia o Player Studio oraz jaki wpływ na gry SOE ma to narzędzie.
„On jeszcze nie wie, ale 16-letni fan Planetside 2 dostanie czek na 8.000$ z SOE. Wszystko co musiał zrobić to stworzyć zawartość do Planetside 2, coś co gracze robili od momentu powstania gier na PC„.
Te pieniądze są częścią programu, który jest zaprojektowany aby nagrodzić tych co tworzą wysokiej jakości zawartość do gier SOE. Celem jest aby pomóc nowym grom F2P, takim jak Planetside 2, zniwelować lukę z zawartości gry w stosunku do innych konkurentów.
Player Studio jest częścią większego planu Sony polegającego na demokratyzacji w tworzeniu gier zarówno na PC, jak i na PlayStation 4. Coraz więcej interakcji z developerami przyczynia się do budowania gier, które gracze kochają. Za ich wysiłki uzyskują znacznie więcej niż zwykłą satysfakcję z dobrze wykonanej pracy.
Smedley oczekuje, że nowe relacje pomiędzy developerami, a graczami przejawiać się będą w różny sposób. W nadchodzącym MMO EverQuest Next, gracze będą zaangażowani w tworzenie zawartości poprzez Landmark, który będzie MMO społeczno-budowalanym.
„Jeśli projekt zostanie zatwierdzony, to będzie go można przenieść do EverQuest Next. Czy możecie sobie wyobrazić jak fajnie by było jeśli w EverQuest Next w momencie premiery zobaczymy nasz zamek, który powstał w Landmark?” – powiedział Smedley w wywiadzie.
System ten przenosi tradycyjne pojęcia takie jak miasta oraz domy tworzone przez graczy na zupełnie nowy poziom. Dość szybko gracze nie będą po prostu budować domów w świecie, ale będą tworzyć cały świat.
Granica pomiędzy PC i konsolami zaciera się co raz bardziej i dlatego PlayStation 4 ma czerpać korzyści z nowej strategii SOE. Kiedy Planetside 2 pojawi się na konsolach w przyszłym roku, pojawi się również Player Studio, co da graczom możliwość tworzenia treści, które będą mogli sprzedawać. Pod wieloma względami jest to logiczne następstwo procesu rozpoczętego przez LittleBigPlanets, gry dostępnej na PlayStation od 2008 roku, w której zastosowano system głosowania na rzeczy tworzone przez graczy. Różnica jest taka, że teraz gracze mogą czerpać korzyści z ciężkiej pracy.
Z tego co słyszałem to średnia sprzedaż rzeczy z Player Studio to 5k-10k. Jest jeden gościu co zaprojektował z 5-6 hełmów, z tego dostanie 30%, czyli na czysto zarobi więcej niz ja na rok. 😀
Z Player Studio dostajesz 40% zysku 🙂
To jeszcze lepiej, gość więcej kasy dostanie niż w SOE zarabiają. 🙂
Żaluje ze u nas tego nie ma, zaluje nie tylko przedmiotow ale mogli by sluchac graczy i zmieniac gre wedle ich upodobania wkoncu kto jak kto ale klient w tym wypadku gracz wie najlepiej czego oczekuje.
Balrogos, problem jest tylko taki – co gracz to opinia… Tobie się coś nie podoba, inny gracz jest tym zachwycony. Tak się po prostu nie da.
@Bocian Czeki z Player Studio są wysylane co 3 mc.
Gdyby wszystkim się nie podobało, to by nic nie zarobili.
Czyli dokładnie co trzeba robić, żeby na taki czek zapracować ? 😀 haha
Tylko że u nas to nie łaska dać Player Studio, bo poco?
A taki ładny hełm zaprojektowałem dla Vanu xD …
@Viruz problem jest taki, że w Europie masz kilknaście państw każde z innymi przepisami…