Minęło zaledwie kilka dni od rozpoczęcie kolejnego roku, a już Matt Higby i zapewne ekipa PlanetSide 2, planują duże zmiany w statystykach różnych broni.
Oto informacje, które przekazywał w dniu wczorajszym Higby poprzez Twittera: (spróbuję to przetłumaczyć na polski, ale te techniczno-wojskowe skróry myślowe mnie wykańczają, więc pomóżcie jakby co…):
Made some Aurax LMG tweaks: removed ex.mag equip penalty for both, removed SPA velocity penality on Butcher & HVA recoil penalty on GODSAW
— Matthew Higby (@mhigby) styczeń 8, 2015
- Zmieniono Auraxium LMG: usunięto karę za magazynek dla obu, usunięto karę prędkości SPA (soft point ammo) dla Butcher oraz karę odrzutu dla Godsaw
- Higby myśli też o dodaniu opcji „forward grip” dla Butchera, ale ciągle nie jest pewien.
Making some ES MBT Secondary/Harasser weapon tweaks today. Enforcer getting faster fire rate & continual reload (reloads 1 round at a time). — Matthew Higby (@mhigby) styczeń 12, 2015
- Zmieniamy też broń pasażerów dla MBT i Harasser:
- Enforcer dostanie szybszy tempo strzałów i ciągłe przeładowywanie (po każdym wystrzale).
- Maruder dostanie salwę 2-strzałów, a co za tym idzie RPM zwiększone o jakieś 100%, oraz zwiększony magazynek
- Saron i PPA maja zredukowany szczytowy CoF oraz jego wzrost. Może wprowadzimy też mechanikę przegrzewania..
Also retweaked the GODSAW: magazine reduced to 65 rounds, gave comp/forward grip benefits and 670m/s (fastest LMG w/ Bull) — Matthew Higby (@mhigby) styczeń 12, 2015
- Zmieniliśmy także Godsaw – magazynek zmniejszony do 65 naboi, dodano korzyści dla chwytu przedniego oraz kompensatora oraz prędkość 670m/s, wprowadzono prędkość przeładowania ze standardowego Gauss SAW.
Updated the heat based VS Directive weapons to no longer allow for reloading to reset heat & Increased heat capacity by 3-5 rounds each. — Matthew Higby (@mhigby) styczeń 12, 2015
- Zaktualizowano bronie VS z dyrektyw bazujące na amunicji HEAT tak aby nie pozwalać na przeładowanie oraz zwiększono pojemność magazynku o 3-5 pocisków.
Wabciu zamieścił w komentarzach kolejne ciekawe informacje:
Szykuje się jeszcze więcej zmian niż się spodziewaliśmy:
Lots of „What about ____” after I tweeted some of the balance tweaks yesterday – all in good time. MBT abilities & MAXes next, then Valk.
— Matthew Higby (@mhigby) January 13, 2015
Najpierw MBT, później Maxy a na końcu Valkyrie
@xalorn yep, got some deployable turret changes coming longer term… spoilers: going to be ammo limiting them & opening up to use by squad
— Matthew Higby (@mhigby) styczeń 13, 2015
Będzie można rozstawić tylko 1 wieżyczkę (jak spitfire) ale można ją udostępnić dla squadu (czyli każda klasa będzie mogła jej używać).
Oraz kolejne informacje podane przez Higbiego na Reddit:
Ciekawe jest też to co Higby wypisuje na reddicie. Wlicza się w to np. powrót Icarius Jump Jets, mechanika rozkręcania dla jakiejś broni AI u maxa TR, czyli zaczyna z wolniejszym rpm niż zwykły ale kończy z szybszym.
Do tego są rozważane następujące zmiany:
- Buff fracture i striker (CoF i prędkość pocisku)
- Buff Nano Armor Cloaking (gdy ktoś strzela, postać świeci się jak przy Hunter i Stalker Cloaking)
- Lekki buff Banshee (więcej ammo i może mechanika rozkręcania, buff CoF)
No i? Strach się bać tych zmian, czy też sa one od dawna oczekiwane?
P.S. Wabciu – serdeczne podziękowania za pomoc!
No chyba już nikt tutaj nie zagląda… Godzina po publikacji postu i żadnego komentarza?! 😛
Co do Godsaw’a – ciekawie się zapowiada… Właściwie to tylko on został mi do zrobienia i jakoś nie mogę się przestawić – ma kopa jak muł i rozpaczliwie długi czas przeładowywania… Jak wprowadzą te zmiany może być to nowa jakość. Ciekawe co też wymyślili jeśli chodzi o Enforcera. Jeśli chodzi o Vanu to jeżeli jeszcze zwiększą możliwości ppanc dla Sarona poprzez zastosowanie amunicji HEAT (cokolwiek to znaczy – dla mnie to pójście w stronę większych obrażeń dla pojazdów) to będzie lekkie przegięcie. Saron jest już niesamowicie skuteczny, tym bardziej że na pojazdach używających dodatkowych osłon jak np. Sundek z blokadą obrażenia od niego są przeliczane w jakiś dziwny sposób. Dawno już się nauczyłem jeżdżąc battle busem że tak naprawdę obawiam się tylko Saronów – zdejmują HP w niesamowitym tempie.
każda zmiana PPA w tej chwili jest zmianą na plus. zrobili z tego tak bezużyteczny śmieć że szkoda gadać,
Kinya- jak nowy procek lepiej? czy lepiej nie mówić? warto było? bo myślę o takim samym
Z saronem i PPA nie chodzi o amunicję HEAT a o mechanikę przegrzewania. To oznacz nieskończone ammo dla tych broni.
no jak nikt nie zagląda… ja 5 x dziennie sprawdzam newsy
Saron and PPA both getting reduced peak COF & COF growth. Might give them both heat ammo.
Może w końcu naprawią PPSzkę.
„LMG: Usunięta kara gdy LMG wyposażone w powiększony magazynek dla Godsaw i Butchera. Prędkość pocisków Soft Point Ammo taka sama jak amunicja standardowa w przypadku Butchera. Zwiększony odrzut High Velocity Ammo w przypadku Godsaw całkowicie zniesiony.” Czyli te bronie za purpurowe medale będą miały wymierne bonusy, fajnie.
Ale chodziło mu o tą mechanikę. Przeczytajcie np. dyskusję na reddicie. Zresztą co innego mógłby mieć na myśli? Laser strzelający pociskami Heat?
suwaki… meh 😀
PPA jest nadal dobre i kosi.
Bardzo możliwe, że chodzi tutaj o mechanizm przegrzewania się broni, a nie o amunicję typu HEAT (High Explosive Anti-Tank). Jeżeli jednak dla broni stricto przeciwpancernej jak Saron przeżywalność platformy (czołgu) jest stosunkowo niezbyt duża to jednak farmerzy na PPA walący do piechoty będą mieli zbyt ułatwione zadanie. Nawet nie będą potrzebować sundka z amo, żeby zaspamować co tylko zechcą…
Ciekawe jak długi będzie reload w Enforserze skoro i tak ma przerwę pomiedzy strzałami, a przecież mają zwiększyć jego ROF. Po co taka kombinatoryka?
Jest sobie Enforcer.
1. Dodajmy mu magazynek
2. Zmniejszmy mu magazynek
3. Usuńmy magazynek
Logika SOE.
Dla kogoś kto gra tylko TR, tak.
Na zapasie amunicji nabija się jakieś kilkadziesiąt killi, a z tym znerfionym PPA nie ma szans żebyś w tym czasie nie został zniszczony.
No, przydałaby się Butcherowi rąsia.
Suwaki.
Oprócz mechaniki heat.
Swoją drogą, gdy zobaczyłem obrazek tytułowy a na nim zrevampowany (pierwotny) kształt MCG, serce zabiło mocniej.
W sumie mniej już tego lata ale czy naprawdę w tej grze wybuchowe/obszarowe pociski na myśliwcach są potrzebne ?
Używane są tylko do farmienia które w tej grze powinno być likwidowane a nie premiowane. Jeżeli nowi gracze rezygnują z dłuższej gry to tylko przez takie bronie i zachowania.
Wolał bym zobaczyć newsa typu:
Usunięto banshee, ppa, mustang. Zredukowano do minimum obszarowy dmg podów a za to podniesiono DMG przeciwko celom opancerzonym.
Może wreszcie myśliwiec były by wykorzystywane do tego co powinny robić czyli do walk powietrznych. Liberatory i Galaxy zajęły by się całym wsparciem ogniowym z powietrza.
Ale PPA jest na czołgu/ Harasserze…
Na myśliwcu jest L-PPA
Zapomniałeś jeszcze o zrobieniu najmniejszego modelu ze wszystkich 😛
Wydaje mi się, że Enforcer będzie teraz ładowany jak pompki (albo pseudopompki typu Baron), co dla oszczędnych z amunicją będzie pozytywną zmianą, bo ciągle będą mieć pełny magazynek.
Jak wprowadzą Saronowi i PPA mechanikę przegrzewania się, to muszą zmniejszyć pojemność magazynka (a dla Sarona obrażenia na Matchboxie).
A nie zauważyłem że pisze tylko na o naziemnych, zachowam tą myśl jak wspomną coś do AIR 🙂
No i ciągłego reloada w Enrofcerze.
Z tego co napisali widać ,ze enforcer będzie miał przerwy 1 sek miedzy pociskami, czyli tyle co teraz minus relo
Szykuje się jeszcze więcej zmian niż się spodziewaliśmy:
https://mobile.twitter.com/mhigby/status/555053088050905088
Najpierw MBT, później Maxy a na końcu Valkyrie
https://mobile.twitter.com/mhigby/status/555054851915149313
Będzie można rozstawić tylko 1 wieżyczkę (jak spitfire) ale można ją udostępnić dla squadu (czyli każda klasa będzie mogła jej używać).
W takim razie:
1. usunac VTOL z latjacyh procz galaxy
2. Zwiekszyc predkosc mysliwcow do 1000 km/h
3. Usunac 1km limit wysokosci
4. Dostosowac wszystkie bronie
5. Zwiekszyc mape do 512km^2
🙂
Co to jest Enforcer.
To jet Qtaz!
Bez sensu, granie inżynierem ograniczy się tylko i wyłącznie do naprawy i dawania ammo… muszę zacząć nabijać auraxium na full-auto strzelbach i battle rifle, bo to właśnie engim się tymi rzeczami grało najlepiej – nieograniczone stawianie dodatkowej osłony w drzwiach za pomocą mana turreta i można zatrzymywać całą kolumnę samemu dostająć raptem parę hitów w nogi… 🙁
Ale przecież z inżynierem nic nie robią…
Robią. Przeczytaj ostatniego tweeta Higbiego w tym newsie – mają ograniczyć WSZYSTKIE mana turrety tak jak spitfire, aby można było postawić tylko jedną – po jej zniszczeniu nie będzie można rozstawić więcej dopóki nie zrobisz resupply klasy w terminalu/sandku…
Amen.
E tam, ta wieżyczka i tak jest beznadziejna. Poza tym zwiększają jej czas przegrzania (w sensie że dłużej strzela) i będzie mógł jej używać team, więc dla niektórych to nawet buff.
Znów robią buff Banshee? Po co?
Dlatego, że teraz jest za słabe. Kiedy się nerfi to nie powinno się naraz ruszać kilku rzeczy (zmniejszono ttk, zasięg wybuchu, dpm co połączone z CoF oraz małym magazynkiem sprawia, że trudno jest zabić jednego piechociarza na CAŁY magazynek). To, że było OP nie usprawiedliwia tego, że jest UP.
Nadal nie widzę powodu, żeby bufa dawać do czegokolwiek TRom poza Strikerem, Banshee jest tak samo skuteczne, jak zacznie strzelać w kogoś bez flak armor to nawet nie zdąży się podskoczyć, zanim ubije. Czyli jest tak samo jak było.
ostatnio grałem na vs i tr i muszę przyznać, że Banshee jest obecnie najsłabsze ale PPA najlepsze