Minęło zaledwie kilka dni od rozpoczęcie kolejnego roku, a już Matt Higby i zapewne ekipa PlanetSide 2, planują duże zmiany w statystykach różnych broni.

Oto informacje, które przekazywał w dniu wczorajszym Higby poprzez Twittera: (spróbuję to przetłumaczyć na polski, ale te techniczno-wojskowe skróry myślowe mnie wykańczają, więc pomóżcie jakby co…):

  • Zmieniono Auraxium LMG: usunięto karę za magazynek dla obu, usunięto karę prędkości SPA (soft point ammo) dla Butcher oraz karę odrzutu dla Godsaw
    • Higby myśli też o dodaniu opcji „forward grip” dla Butchera, ale ciągle nie jest pewien.
  • Zmieniamy też broń pasażerów dla MBT i Harasser:
    • Enforcer dostanie szybszy tempo strzałów i ciągłe przeładowywanie (po każdym wystrzale).
    • Maruder dostanie salwę 2-strzałów, a co za tym idzie RPM zwiększone o jakieś 100%,  oraz zwiększony magazynek
    • Saron i PPA maja zredukowany szczytowy CoF oraz jego wzrost. Może wprowadzimy też mechanikę przegrzewania..

 

  • Zmieniliśmy także Godsaw – magazynek zmniejszony do 65 naboi, dodano korzyści dla chwytu przedniego oraz kompensatora oraz prędkość 670m/s, wprowadzono prędkość przeładowania ze standardowego Gauss SAW.

 

  •  Zaktualizowano bronie VS z dyrektyw bazujące na amunicji HEAT tak aby nie pozwalać na przeładowanie oraz zwiększono pojemność magazynku o 3-5 pocisków.

Wabciu zamieścił w komentarzach kolejne ciekawe informacje:

Szykuje się jeszcze więcej zmian niż się spodziewaliśmy:

Najpierw MBT, później Maxy a na końcu Valkyrie

Będzie można rozstawić tylko 1 wieżyczkę (jak spitfire) ale można ją udostępnić dla squadu (czyli każda klasa będzie mogła jej używać).

Oraz kolejne informacje podane przez Higbiego na Reddit:

Ciekawe jest też to co Higby wypisuje na reddicie. Wlicza się w to np. powrót Icarius Jump Jets, mechanika rozkręcania dla jakiejś broni AI u maxa TR, czyli zaczyna z wolniejszym rpm niż zwykły ale kończy z szybszym.

Do tego są rozważane następujące zmiany:

  • Buff fracture i striker (CoF i prędkość pocisku)
  • Buff Nano Armor Cloaking (gdy ktoś strzela, postać świeci się jak przy Hunter i Stalker Cloaking)
  • Lekki buff Banshee (więcej ammo i może mechanika rozkręcania, buff CoF)

No i? Strach się bać tych zmian, czy też sa one od dawna oczekiwane?

P.S. Wabciu – serdeczne podziękowania za pomoc!

Poprzedni artykułTia… to nasze rajdowanie w EQ2
Następny artykułPrzygotowania do EA H1Z1 idą pełną parą
37 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
HideoPL

Co do Godsaw’a – ciekawie się zapowiada… Właściwie to tylko on został mi do zrobienia i jakoś nie mogę się przestawić – ma kopa jak muł i rozpaczliwie długi czas przeładowywania… Jak wprowadzą te zmiany może być to nowa jakość. Ciekawe co też wymyślili jeśli chodzi o Enforcera. Jeśli chodzi o Vanu to jeżeli jeszcze zwiększą możliwości ppanc dla Sarona poprzez zastosowanie amunicji HEAT (cokolwiek to znaczy – dla mnie to pójście w stronę większych obrażeń dla pojazdów) to będzie lekkie przegięcie. Saron jest już niesamowicie skuteczny, tym bardziej że na pojazdach używających dodatkowych osłon jak np. Sundek z blokadą obrażenia od niego są przeliczane w jakiś dziwny sposób. Dawno już się nauczyłem jeżdżąc battle busem że tak naprawdę obawiam się tylko Saronów – zdejmują HP w niesamowitym tempie.

denatur

każda zmiana PPA w tej chwili jest zmianą na plus. zrobili z tego tak bezużyteczny śmieć że szkoda gadać,

Kinya- jak nowy procek lepiej? czy lepiej nie mówić? warto było? bo myślę o takim samym

Wabciu

Z saronem i PPA nie chodzi o amunicję HEAT a o mechanikę przegrzewania. To oznacz nieskończone ammo dla tych broni.

denatur

no jak nikt nie zagląda… ja 5 x dziennie sprawdzam newsy

PolicMajster

Może w końcu naprawią PPSzkę.
„LMG: Usunięta kara gdy LMG wyposażone w powiększony magazynek dla Godsaw i Butchera. Prędkość pocisków Soft Point Ammo taka sama jak amunicja standardowa w przypadku Butchera. Zwiększony odrzut High Velocity Ammo w przypadku Godsaw całkowicie zniesiony.” Czyli te bronie za purpurowe medale będą miały wymierne bonusy, fajnie.

Wabciu

Ale chodziło mu o tą mechanikę. Przeczytajcie np. dyskusję na reddicie. Zresztą co innego mógłby mieć na myśli? Laser strzelający pociskami Heat?

RachitynowyJoe

suwaki… meh 😀

balrogos

PPA jest nadal dobre i kosi.

HideoPL

Bardzo możliwe, że chodzi tutaj o mechanizm przegrzewania się broni, a nie o amunicję typu HEAT (High Explosive Anti-Tank). Jeżeli jednak dla broni stricto przeciwpancernej jak Saron przeżywalność platformy (czołgu) jest stosunkowo niezbyt duża to jednak farmerzy na PPA walący do piechoty będą mieli zbyt ułatwione zadanie. Nawet nie będą potrzebować sundka z amo, żeby zaspamować co tylko zechcą…

VintageMann

Ciekawe jak długi będzie reload w Enforserze skoro i tak ma przerwę pomiedzy strzałami, a przecież mają zwiększyć jego ROF. Po co taka kombinatoryka?

BlackJDragon

Jest sobie Enforcer.
1. Dodajmy mu magazynek
2. Zmniejszmy mu magazynek
3. Usuńmy magazynek
Logika SOE.

Patryk

Dla kogoś kto gra tylko TR, tak.

Patryk

Na zapasie amunicji nabija się jakieś kilkadziesiąt killi, a z tym znerfionym PPA nie ma szans żebyś w tym czasie nie został zniszczony.

R0mAE

No, przydałaby się Butcherowi rąsia.

kociamafia

Suwaki.

Oprócz mechaniki heat.

kociamafia

Swoją drogą, gdy zobaczyłem obrazek tytułowy a na nim zrevampowany (pierwotny) kształt MCG, serce zabiło mocniej.

Rulas

W sumie mniej już tego lata ale czy naprawdę w tej grze wybuchowe/obszarowe pociski na myśliwcach są potrzebne ?

Używane są tylko do farmienia które w tej grze powinno być likwidowane a nie premiowane. Jeżeli nowi gracze rezygnują z dłuższej gry to tylko przez takie bronie i zachowania.

Wolał bym zobaczyć newsa typu:
Usunięto banshee, ppa, mustang. Zredukowano do minimum obszarowy dmg podów a za to podniesiono DMG przeciwko celom opancerzonym.

Może wreszcie myśliwiec były by wykorzystywane do tego co powinny robić czyli do walk powietrznych. Liberatory i Galaxy zajęły by się całym wsparciem ogniowym z powietrza.

Patryk

Ale PPA jest na czołgu/ Harasserze…
Na myśliwcu jest L-PPA

PLH

Zapomniałeś jeszcze o zrobieniu najmniejszego modelu ze wszystkich 😛

PLH

Wydaje mi się, że Enforcer będzie teraz ładowany jak pompki (albo pseudopompki typu Baron), co dla oszczędnych z amunicją będzie pozytywną zmianą, bo ciągle będą mieć pełny magazynek.
Jak wprowadzą Saronowi i PPA mechanikę przegrzewania się, to muszą zmniejszyć pojemność magazynka (a dla Sarona obrażenia na Matchboxie).

Rulas

A nie zauważyłem że pisze tylko na o naziemnych, zachowam tą myśl jak wspomną coś do AIR 🙂

PLH

No i ciągłego reloada w Enrofcerze.

Sqnios

Z tego co napisali widać ,ze enforcer będzie miał przerwy 1 sek miedzy pociskami, czyli tyle co teraz minus relo

Wabciu

Szykuje się jeszcze więcej zmian niż się spodziewaliśmy:

https://mobile.twitter.com/mhigby/status/555053088050905088

Najpierw MBT, później Maxy a na końcu Valkyrie

https://mobile.twitter.com/mhigby/status/555054851915149313

Będzie można rozstawić tylko 1 wieżyczkę (jak spitfire) ale można ją udostępnić dla squadu (czyli każda klasa będzie mogła jej używać).

balrogos

W takim razie:
1. usunac VTOL z latjacyh procz galaxy
2. Zwiekszyc predkosc mysliwcow do 1000 km/h
3. Usunac 1km limit wysokosci
4. Dostosowac wszystkie bronie
5. Zwiekszyc mape do 512km^2

🙂

Polegeist

Co to jest Enforcer.
To jet Qtaz!

WolandPL

Bez sensu, granie inżynierem ograniczy się tylko i wyłącznie do naprawy i dawania ammo… muszę zacząć nabijać auraxium na full-auto strzelbach i battle rifle, bo to właśnie engim się tymi rzeczami grało najlepiej – nieograniczone stawianie dodatkowej osłony w drzwiach za pomocą mana turreta i można zatrzymywać całą kolumnę samemu dostająć raptem parę hitów w nogi… 🙁

Patryk

Ale przecież z inżynierem nic nie robią…

WolandPL

Robią. Przeczytaj ostatniego tweeta Higbiego w tym newsie – mają ograniczyć WSZYSTKIE mana turrety tak jak spitfire, aby można było postawić tylko jedną – po jej zniszczeniu nie będzie można rozstawić więcej dopóki nie zrobisz resupply klasy w terminalu/sandku…

kociamafia

Amen.

Patryk

E tam, ta wieżyczka i tak jest beznadziejna. Poza tym zwiększają jej czas przegrzania (w sensie że dłużej strzela) i będzie mógł jej używać team, więc dla niektórych to nawet buff.

PLH

Znów robią buff Banshee? Po co?

Wabciu

Dlatego, że teraz jest za słabe. Kiedy się nerfi to nie powinno się naraz ruszać kilku rzeczy (zmniejszono ttk, zasięg wybuchu, dpm co połączone z CoF oraz małym magazynkiem sprawia, że trudno jest zabić jednego piechociarza na CAŁY magazynek). To, że było OP nie usprawiedliwia tego, że jest UP.

PLH

Nadal nie widzę powodu, żeby bufa dawać do czegokolwiek TRom poza Strikerem, Banshee jest tak samo skuteczne, jak zacznie strzelać w kogoś bez flak armor to nawet nie zdąży się podskoczyć, zanim ubije. Czyli jest tak samo jak było.

castor

ostatnio grałem na vs i tr i muszę przyznać, że Banshee jest obecnie najsłabsze ale PPA najlepsze