Kilku graczy Landmarka stworzyło niesamowity film, w którym podziękowali nie tylko developerom, ale również innym osobom pracującym w DayBreak Games, za stworzenie „tej najlepszej gry pod słońcem”.

https://www.youtube.com/watch?v=diJ8eDg_ySw

 

Film ten natchnął mnie pewnymi refleksjami.

My, gracze, jesteśmy są z pewnością bardzo wyrazistą grupą fanów. Jeśli podoba nam się jakiś tytuł, to nie możemy się od niego oderwać i bronimy wszelkich zmian praktycznie do upadłego.

Jeśli jednak zmiany są wprowadzane i nie przypadają nam one do gustu, to tym głośniej narzekamy, a nawet zdarza się nam wyklinać developerów i firmy tworzące gry. Och, te wszystkie dramy na Reddit… Może się wydawać, że nasz entuzjazm w stosunku do danej gry opada, ale tak naprawdę im jesteśmy głośniejsi, tym bardziej nam zależy.

Warto pamiętać o tym, że bez względu jak bardzo narzekamy na dany tytuł, to nadal można znaleźć graczy, którzy z pełnym podziwem i zaangażowaniem grają w tą grę. Oczywiście możemy nazywać ich „dziwakami”, ale nie możemy powiedzieć, że gra ta nie sprawia im radości.

Więc dzisiaj chciałabym podziękować SOE/ DBG za kilka rzeczy:

  • za to, że przez 10 lat miałam okazję grać w jedną z najlepszych gier MMO – EverQuest 2 – która kiedyś rządziła na rynku,
  • za nieprzespane noce, bo przecież trzeba było zobaczyć co kryje się za rogiem,
  • za to, że dzięki tej grze poznałam mnóstwo wspaniałych osób, którzy stali się moimi przyjaciółmi, a nawet „druga połówką”,
  • za rajdy – nawet te kilkugodzinne umieranie wspominam z rozrzewnieniem patrząc na to, jak szybko poddają się gracze w innych grach,
  • Scottowi Hartsmannowi za najlepszy, według mnie, dodatek do EQ2 – Ruins of Kunark,
  • Holly „Windstalker” Longdale za to, że dzięki jej decyzjom spróbowałam innych gier,
  • Domino – za housing, który teraz jest obecny w prawie wszystkich grach MMO.

EverQuest 2 wychował mnie jako gracza MMO. To była moja pierwsza gra tego typu i wszystkie inne zawsze będą do niej porównywane.

A Wy, której ekipie developerów podziękujecie i za co?