Na serwerze testowym trwa sprawdzanie poprawności aktualizacji, która już niedługo – może nawet w ten weekend (!), wprowadzona zostanie na serwery Live H1Z1. Tymczasem opublikowano kolejny dziennik developerski dotyczący planowanych zmian.
Jedną z planowanych zmian mających na celu sprawienie, że tryb Survival będzie bardziej wymagający, jest obniżenie ilości pojawiających się w świecie rzeczy. Jeden z programistów z ekipy H1Z1 – Garrett „bronstadh” Fern, postanowił wyjaśnić dlaczego zdecydowano się na wprowadzenie tej zmian i jaki wpływ będzie ona mieć na tryb Survival.
Dlaczego zmieniamy rzeczy?
Na ten moment jest możliwe pozyskanie i utrzymanie olbrzymiej ilości zasobów. Podczas gdy zbieranie niektórych zasobów jest dobre, i sprawia, że gracze mają poczucie spełnienia w grze, to za dużo dostępnych materiałów może stać się problemem. Szczególnie w trybie przetrwania i jeśli chodzi o przedmioty takie jak żywność, woda, broń oraz amunicja. Walka o przetrwanie może stać się zbyt łatwa, jeśli elementy te są zbyt łatwe do nabycia i przechowywania. Niedobór przedmiotów pomaga stworzyć poczucie zagrożenia, a konieczność poszukiwania potrzebnych rzeczy, powinna być ważnym elementem trybu survivalowego.
Wierzymy, iż wiele z tych elementów jest obecnie zbyt łatwo dostępne w H1Z1. Nadchodząca zmiana ma wprowadzić poprawę sytuacji w dostępności tych przedmiotów w gospodarce gry, a co za tym idzie – poprawę trybu przetrwania jako całości.
Co się zmieni?
Nasza wstępna zmiana koncentruje się na zmniejszeniu ilości broni i amunicji, które pojawiają się w świecie H1Z1. Rozegramy to bezpiecznie, ponieważ w naszych planach nie jest popsucie gry, ale jej naprawienie i musimy zacząć wprowadzać pewne efektywne zmiany. Na początek, pojawianie się w świecie broni i amunicji obniżone zostanie o 30%. Brzmi to jak spora redukcja, ale mamy solidne dane na temat znalezionych przedmiotów, na podstawie których obliczona została ta wielkość.
Dlaczego broń i amunicja?
Głównym powodem jest to, że naszym ostatecznym celem jest poprawa trybu Survival i, że pojawianie się odpowiedniej ilości broni oraz amunicji jest absolutnie niezbędne do radości z przetrwania. Jest to coś, co musimy dopracować i dlatego jest to nasz logiczny punkt wyjścia.
Innym ważnym powodem, jest to, że mamy olbrzymią ilość danych związanych z pojawianiem się tych przedmiotów w świecie, z podziałem na poszczególne dni, jak i serwery. Jesteśmy w stanie powiedzieć, że w ciągu ostatnich 5 dni, na pojedynczym serwerze z aktywna populacją, pojawiły się średnio 524 karabiny, z czego znaleziono średnio 280 sztuk – i właśnie to pozwala nam przewidzieć wynik tych zmian oraz ewentualne skutki.
Co dalej?
Dzięki dobrym danym możemy nie tylko planować, ale i analizować wyniki. Kiedy zmiana ta trafi na serwery Live, będziemy w stanie porównać wyniki z dni przed wprowadzeniem zmiany, jak i po, i zobaczyć jak bardzo zmiana ta wpłynęła na grę oraz określić czy była ona zbyt mała, za duża lub w sam raz. Właśnie ta analiza, wraz z opiniami graczy, wpłynie na nasze kolejne kroki. Jest trochę przedwcześnie aby w tej chwili rozmawiać o szczegółach kolejnych kroków, ale to co wymieniłem powyżej, jest największym powodem dla którego podejmujemy te zmiany.
No i co myślicie o tej zmianie? Jeśli o mnie chodzi to obniżenie pojawiania się w świecie broni i amunicji o 30% jest nadal zbyt niskie. Zważywszy na to, że dziennie pojawia się średnio 570 karabinów i tylko połowa z nich jest znajdowana, to może developerzy powinni obniżyć ich pojawianie się o 50%?
Też uważam, że broni i amunicji powinno być stanowczo mniej, nie pamiętam już kiedy ostatnio używałem łuku czy kuszy. Jedzenia, tez jest pod dostatkiem. Powinno też być urozmaicone nabywanie auta czy kłada. Mogłoby być więcej części które trzeba skompletować żeby uruchomić takie auto, jak np. koła, kable zapłonowe, itp. Jednocześnie mogłoby być więcej takich gratów rozsianych w świecie niż jest obecnie dostępnych.
Wreszcie myślicie i robicie survival niż typową młucke typu cs.
Ciekawe czy dodadzą broń czarno prochową którą będzie można stworzyć.