Dzisiaj w nocy, podczas specjalnego streamu, ekipa DayBreak Games zaprezentowała graczom jakie nowości już w niedługim czasie wprowadzone zostaną do gry.
Niestety, wbrew wcześniejszym komunikatom, devsi H1Z1: Just Survive nie odpowiadali na pytania graczy. Co ciekawe, to stream ten wyglądał jak nagrany wcześniej program, ale Jens „Spytle” Andresen – dyrektor kreatywny DayBreak Games, który przez ostatnie kilka lat odpowiadał w tym studio za DC Universe, odrzucił te zarzuty. Zgodnie z jego słowami program był nadawany na żywo, a brak interakcji ekipy prezentującej nowości z publicznością, wynikał z błędu w komunikacji.
Zanim podsumuję stream, dwie ważne rzeczy:
- Zarówno w H1z1: Just Survive, jak i w King of the Kill, wprowadzono 7-dniową restrykcję na handel przedmiotami, bez względu na to w jaki sposób się je zdobyło. Obejmuje to także Steam MarketPlace, jak i wymianę pomiędzy graczami.
- Blokada ta jest prawdopodobnie spowodowana tym, że zdarzały się osoby, które kupowały grę, wykorzystywały otrzymywane 2 klucze do otwierania paczek, sprzedawały przedmioty, po czym refundowały grę.
- Na streamie zaprezentowano sporą ilość nowości, które były już pokazywane jakiś czas temu. W tych przypadkach użyję lepszych jakościowo opublikowanych wcześniej grafik – mam nadzieję, że się nie pogniewacie 😉
No to czas na podsumowanie streamu…
Na początek ekipa H1Z1: Just Survive zaprezentowała nowe rodzaje zombie, które już w najbliższy piątek trafią na serwer testowy! Na pewno przetestuję 🙂
W ostatnim czasie projektanci skupili się na dalszej mutacji wirusa H1Z1, dzięki czemu do gry trafi kilka nowych rodzajów zombie. Niektóre z nich będą zarażać graczy, inne natomiast będą mogły zarażać znajdujące się w okolicy inne zombie…
EXPLODER
Pierwszym z zaprezentowanych zombie był wybuchający. Rozpoznać go będzie można po masce hokejowej oraz mgiełce, która go otacza. Zombie ten reaguje na obecność gracza i wybucha zaraz po animacji skulenia. Zombie tego będzie można spotkać w nocy oraz w ciemnych pomieszczeniach gdyż nie toleruje światła – słońce go zabija.
Jego wybuch zadaje obrażenia znajdującym się w okolicy zombie oraz postaciom graczy, a dodatkowo potrafi zarazić gracza wirusem H1Z1.
GASSER
Zombie gazowy, to tzw. „spacerowicz” emitujący z siebie gaz utrudniający oddychanie i zadający obrażenia. Zombie ten wybucha po jakimś czasie od sprowokowania i jego wybuch zaraż inne znajdujące się w jego okolicy zombie, przekształcając ich w zombie gazowe. Należy go zabić z dala od innych zombie…
SCREAMER (Krzykacz)
Krzyk tego zombie jest potwornie głośny i przyciąga inne zombie znajdujące się w okolicy. Jeśli gracz znajdzie się za blisko krzyczącego zombie, to krzyk spowolni gracza, zdezorientuje go i zada obrażenia. Co ciekawe krzyk tego zombie zadaje obrażenia także strukturom i pojazdom.
Zombie ten porusza się bardzo szybko i najlepiej jest zabić go gdy znajduje się w swojej początkowej siedzącej pozycji. Gdy zombie ten otrzyma pewną ilość obrażeń, rękawy jej kaftana rozplątują się i zombie zaczyna atakować gracza. Devsi powiedzieli także, ze zombie ten ma dużą odporność na niektóry rodzaj broni…
Krew tego zombie jest jednym z surowców potrzebnych do stworzenia nowego sonicznego granatu.
Różnorodność
Gracze zobaczą o wiele większą różnorodność wśród zombie, gdyż devsi postanowili dodać im włosy, więcej rodzajów ciuchów i animacji.
Nowy granat
Do gry wprowadzony zostanie granat soniczny. Jego rzucenie uwolni przyciągający zombie dźwięk, po czym po kilku sekundach spowoduje wybuch zadając obrażenia.
Do jego wytworzenie potrzebna będzie:
- krew krzykacza
- plazma ze szpitala
- zepsute granaty soniczne, które znaleźć będzie można w bazie wojskowej
Oprócz tego devsi zaprezentowali nowe oświetlenie, nad którym pracowali przez ostatnie parę miesięcy. Nowy system oświetlenia pozwala na ciemniejsze wnętrze oraz przyzwyczajenie źrenicy do słońca wychodząc na zewnątrz. Będzie to wyglądało tak, jak na zaprezentowanym jakiś czas temu zdjęciu.
Oprócz tego gracze mieli okazję zobaczyć robaki, karaluchy, komary i stada ptaków. Co ciekawe, ptaki zaprezentowane zostały po raz pierwszy w sierpniu 2014 roku, ale do niedawna każdy z nich był osobnym NPC, optymalizacja nieco to zmieniła…
Noce staną się ciemniejsze, więc w końcu przyda się latarka, a dodatkowo gracze będą mogli zniszczyć znajdujące się w mieście lampy. Poszerzono framugi drzwi, zmieniono klatki schodowe oraz w wielu miejscach zainstalowane będą panele solarne, które nocą zapewniać będą światło.
Jeśli chodzi o przyszłość H1Z1: Just Survive, to devsi uczą się na przykładzie tego co robią gracze. Jednym z najważniejszym elementów jest budowanie bazy i zostanie to zmienione, ale nie ujawniono w jaki sposób. Celem devsów jest to aby nie trzeba było resetować serwerów, by nowi gracze mogli wybudować bazy, bo nie ma na nie miejsca w tej chwili na mapie.
Ten screen to jak z GTA 😀
A wiadomo coś kiedy będzie to wszystko wprowadzone?
Dzisiaj ma juz być na testowym (pewnie w nocy), a później to zależy od ilości błędów. Jutro się tam lognę i zobaczę 😀