Kilka dni temu, Andy Sites – dyrektor PlanetSide 2, wspomniał o tajemniczej funkcji, która pomoże zbalansować populację graczy w poszczególnych frakcjach.

No cóż, funkcja ta trafiła wczoraj wieczorem na serwer testowy PlanetSide 2 i okazało się, że będzie nią… kolejka.

Continental Faction Over-Population Queue – tak dokładnie zwie się to cudo.

Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na Reddit przez BBurnessa, system ten wprowadzi graczy próbujących dostać się na dany kontynent w kolejkę, jeśli ich frakcja ma populację o 10% + większą od najniższej populacji.

Oto zasady, które z pewnością zostaną jeszcze dopasowane, zanim system ten trafi na serwery Live:

  • System ten używa standardowego systemu kolejki i gracze mogą nadal grać na innym kontynencie czekając na możliwość przeniesienia.
  • Co najmniej jeden kontynent musi mieć minimalną populację 150 graczy lub więcej aby system ten został uruchomiony.
  • Kontynent musi mieć co najmniej 50 graczy aby system kolejki na ten kontynent został włączony.
  • Jeśli na wszystkich kontynentach dana frakcja jest najmniej zaludnioną i różnica wynosi 10% + i wszystkie kontynenty mają 150+ graczy, to gracz zostanie przeniesiony na kontynent gdzie jego frakcja ma najmniejszą różnicę w ilości graczy w stosunku do innych frakcji.

System ten trafił na serwer testowy, ale z racji tego, że jest on bardzo mało zaludniony wprowadzono w nim kilka zmian:

  • Ilość graczy na jednym kontynencie musi być 50+ zamiast 150
  • Na danym kontynencie musi być 30 + graczy aby uruchomić system a nie 50.

Jeśli chcielibyście wypróbować ten system oraz system konstrukcji i nowe bronie dla MAX NS-20 Gorgon, to na dzisiaj (sobota, 19 marzec) na godzinę 21:00 czasu polskiego zaplanowano testy.