Konwersja naboi w H1Z1: Just Survive jest tematem dość kontrowersyjnym. Połowa graczy domaga się jej powrotu, a druga połowa cieszy się z usunięcia tej funkcji z gry. Usunięcia przynajmniej na jakiś czas, bo okazuje się, że devsi pracują już na nową wersja tego systemu.

W najnowszym dzienniku developerskim H1Z1: Just Survive zaprezentowano nowy system konwersji naboi i zanim zaczniecie narzekać na zbyt dużą ilość prochu strzelniczego, to przeczytajcie całość, bo wprowadzenie tej funkcji będzie powiązane z całkowitym balansem przepisów, jaki ma nastąpić w jednej z kolejnych aktualizacji.

Chcieliśmy aby proces konwersji naboi był podobny do tego w jaki sposób odzyskiwane są surowce oraz tworzone są inne przedmioty. Dlatego też amunicja, klikając prawym przyciskiem myszki będzie można z naboi uzyskać różne materiały: proch strzelniczy (gunpowder), stopy ołowiu (lead alloy), skrawki mosiądzu (brass shard) i, w przypadku amunicji do strzelby – plastikowe skrawki (plastic scrap). Równie ważna jest to, że wykorzystując te elementy można odkryć przepisy pozwalające na tworzenie naboi. Kiedy już odkryjecie te przepisy, to naboje wytworzyć będzie można używając nowego stołu crafterskiego. Przepis na Weapon Workbench także będzie musiał zostać odkryty i będzie się na nim tworzyć wszystkie przepisy związane z broniami.

h1z1-js-konwersja-naboi

Koszt tworzenia amunicji został zbalansowany, więc trzeba będzie podjąć decyzje związane z tym czy rozłożyć nabój na elementy aby wytworzyć nowy. Dodatkowo wytworzenie mocniejszej amunicji (bazując na DPS), będzie mieć większy koszt. Koniec z konwersją 1 do 1.

W odniesieniu do wagi, chcemy upewnić się, że jej nie podwoimy w przypadku rozkładania naboi, dlatego też waga prochu strzelniczego (gunpowder) zmieniona została na 1. Jeśli chodzi o stopy ołowiu, skrawki mosiądzu i plastiku, to one ważyć będą 0. Zmiana na zapewni, że cała amunicja będzie mogła zostać rozłożona bez konieczności pozbywania się jakiś elementów. W rzeczywistości, z punktu zbieracza, czasami będzie korzystne rozłożyć amunicję, bo będzie ona miała o wiele mniejszą wagę. Musicie jednak pamiętać, że koszt wytworzenia naboi będzie wyższy.

Dla przykładu elementy z rozłożenia naboju .380:

  • 1 Gunpowder
  • 1 Lead Alloy
  • 1 Brass Shard

Koszt stworzenia naboju .380:

  • 2 Gunpowder
  • 2 Lead Alloy
  • 1 Brass Shard

Elementy z rozłożenia naboju .44:

  • 1 Gunpowder
  • 1 Lead Alloy
  • 1 Brass Shards

Koszt stworzenia naboju .44:

  • 2 Gunpowder
  • 2 Lead Alloy
  • 1 Brass Shards
  • 1 Metal Shards

Oto tabelka przedstawiająca uzyskiwane elementy z poszczególnych naboi oraz koszt ich wytworzenia:

h1z1-js-konwersja-naboi-tabelka-pl

Już widzę tę panikę i słyszę Wasze krzyki: za dużo prochu strzelniczego i wszyscy będą mieć IED!!! Nie martwcie się, bo od momentu opublikowania tego dziennika, podjęto inna ważna decyzję.

W  jednej z kolejnych aktualizacji zbalansowane zostaną wszystkie przepisy, wprowadzając wiele interesujących zmian, i do tego czasu proch strzelniczy uzyskiwany z rozkładania naboi nazwany zostanie refined (refined gunpowder) i będzie mógł być użyty tylko i wyłącznie do tworzenia naboi!

Obejrzycie zwiastun nowej mapy

Nie chcę mieszać Wam już dzisiaj w głowie jeszcze większą ilością informacji, dlatego też jutro napiszę nieco więcej o planowanych związanych ze zbalansowaniem przepisów oraz przedmiotów obecnych w grze. Ale abyście mieli o czym myśleć, to oto jaki być może za jakiś czas będzie koszt stworzenia jednej miny lądowej:

  • 5x Gunpowder
  • 1x Metal Sheet
  • 12x Metal Shard
  • 2x Spool of Twine

No to co myślicie o nowym systemie konwersji naboi w H1Z1: Just Survive?

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB oraz do poczytania o innych survivalach.