HO czyli Heroic Opporunities pozwalają nam na pojawienie się „specjalnego” efektu w trakcie walki, który może być wywołany przez użycie spell’i bądź combat art’ów. Pojawiające się efekty są tym mocniejsze, im więcej osób w grupie (mag, lekarz, skaut czy tez wojownik) użyje swoich spell’i aby wzmocnić dany HO.

HO może rozpocząć każdy w grupie używając swojego starter’a. Każdy archetyp postaci ma swój własny starter i tak u skautów to Lucky Break, u wojowników Fighting Chance, u magów Arcane Augur, natomiast lekarze mogą rozpocząć HO używając Divine Providence.

starter-ho

Aby jednak pojawił się nam ten specjalny efekt, to łańcuch HO musi być uzupełniany o spell’e lub CA. Każdy nasz spell, CA czy też ability które dostajemy z AA ma w swoim opisie (examine) prócz ikony linii danego spell’a, również drugi obrazek odnoszący się właśnie do HO. Może to być np. młot czy też kielich, oraz wiele innych ikonek.

ikonki

Po rozpoczęciu HO poprzez użycie starter’a, pojawia się nam tzw. łańcuch, który określa nam jaki spell użyć aby zapoczątkować zdarzenia prowadzące do naszego specjalnego efektu. Oczywiście im więcej klas w grupie tym większy wybór tychże ikonek. Dla przykładu starter łańcucha lekarza walczącego solo, gdzie pokazują się 2 ikony określające spell’e potrzebne do rozpoczęcia HO: młot i moneta.

chainDużym ułatwieniem jest to, iż po pojawieniu się łańcucha, ikony przypisane pod odpowiednie symbole zaczynają nam migać na hotbarach, więc wystarczy je tylko użyć mając nadzieję, że nie zostaną zresitowane przez moba, gdyż wtedy nie zalicza nam tego spell’a do łańcucha. Pod koniec pokazuje nam się nazwa efektu, który nam się pojawi oraz ikona zamykająca dany łańcuch.

divine-judgementinspiring-pietyinspiring-piety-opis

Oczywiście cały ten łańcuch HO jest na czas, przeważnie na każdy symbol mamy ok 10-12 sekund.

Dla przykładu, u lekarza po użyciu symbolu początkowego „młot” mogą pojawić się następujące efekty:

  • Divine Judgement – zadaje dodatkowy damage (częsty efekt),
  • Inspiring Piety – zwiększa focus na określony czas oraz zadaje damage (efekt rzadki),
  • Blessing of Faith – bardzo rzadko występujący efekt, który regeneruje power przez określony czas.

U maga po użyciu czarów odpowiadającym „błyskawicy” jako symbolu rozpoczynającego HO solo, mogą pojawić się:

  • Arcane Fury – magic damage (częsty efekt),
  • Arcane Storm – magic damage na kilka najbliższych mobów tzw. aoe (efekt rzadki)
  • Arcane Enlightenment – efekt bardzo rzadko występujący, zwracający power oraz zwiększający regeneracje, powera o 10% przy każdym damage jaki otrzymamy przez określony czas.

Tak jak wspominałam, ilość efektów końcowych jest olbrzymia, a wszystko zależy od klasy, która rozpoczyna HO oraz klas, które biorą udział w łańcuchu HO. Część efektów z HO pojawi się tylko gdy walczymy solo, a inne gdy jesteśmy w grupie. Naprawdę dobrze jest się zapoznać z możliwościami jakie dają nam nasze Heroic Opportunities gdyż bardzo mogą nam pomóc w walce.

Poprzedni artykułLochy, loszki…
Następny artykułNa podłodze leży leń…
6 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Pat

No i pięknie wytłumaczony temacik wywołany wczoraj przeze mnie na czacie, to się nazywa szybka reakcja 😉

Zefir

witam
ja raczej zapominam o HO ale wiem, ze jest jedno, które statystki mi podnosi. co oznacza większy dps. muszę jednak pokonać lenistwo i poszperać jakie bo nigdy nie mogę zapamietać kombinacji 🙂

Zefir

no wszystko jasne. nic tylko odkurzyc na hotbarce dawno nie uzywane HO 🙂

Stingz

Swindlers Luck… Maly sekrecik ulepszajacy DPS na rajdzie, czesto zapomniany. Nie tyle co DPS ale latwiej wtedy trafic w moba szczegulnie jak nie masz buffuw w grupie.

A tak pozatym, Fajna stronka Kinya! Bardzo mi sie podoba.